Prieskum ukázal, že ženy začínajú nakupovať vianočné darčeky skôr ako muži.
Autor TASR
Bratislava 12. novembra (TASR) - Slováci nakupujúci na internete plánujú minúť na vianočné darčeky, napriek pretrvávajúcim obavám, o 5 % vyššiu sumu ako vlani. Zistenia vyplývajú z aktuálneho prieskumu nákupného poradcu Heureka.sk na vzorke 1855 respondentov.
"Minuloročné Vianoce boli naplno poznačené vojenským konfliktom na Ukrajine, energetickou krízou a rozbiehajúcou sa infláciou. Pre uvedené dôvody 44 % respondentov plánovalo oproti predchádzajúcemu roku na vianočných darčekoch šetriť. V tohtoročnom prieskume ich počet klesol na 32 % a, naopak, na 12 % narástol počet tých, ktorí plánujú minúť viac ako pred rokom," objasnil nákupný poradca.
Napriek všeobecne deklarovanej snahe šetriť si Slováci aj tento rok podľa prieskumu na Vianoce doprajú, keďže plánovaný vianočný rozpočet stúpol o 5 % na 292 eur. Online nakupovanie výrazne zmenilo aj nákupy vianočných darčekov. Až 16,5 % respondentov ich nakupuje počas celého roka. Takmer deväť z desiatich respondentov preferuje online nákupy pred nákupom v kamenných predajniach a kupujú online minimálne polovicu z nich.
Prieskum ukázal, že ženy začínajú nakupovať vianočné darčeky skôr ako muži. Dvojnásobne viac žien ich začína nakupovať už v septembri a októbri, naopak, dvojnásobne menej ich nakupuje v decembri a tesne pred Vianocami. V priemere spotrebitelia nakupujú darčeky pre 5,7 blízkeho.
Kľúčové kritérium pri hodnotení výrobkov zohráva kvalita, nasleduje cena, tretím kritériom sú recenzie ostatných zákazníkov. "Bohužiaľ, ekologický aspekt hrá rolu len pre necelých 7 % a podpora lokálnych slovenských produktov len pre niečo vyše 9 % respondentov, pričom ženy majú tieto kritéria oproti mužom výrazne vyššie, konkrétne ekologický aspekt o 40 % viac a lokálny až o vyše 70 %," poukázal riaditeľ nákupného poradcu Jan Mayer.
"Minuloročné Vianoce boli naplno poznačené vojenským konfliktom na Ukrajine, energetickou krízou a rozbiehajúcou sa infláciou. Pre uvedené dôvody 44 % respondentov plánovalo oproti predchádzajúcemu roku na vianočných darčekoch šetriť. V tohtoročnom prieskume ich počet klesol na 32 % a, naopak, na 12 % narástol počet tých, ktorí plánujú minúť viac ako pred rokom," objasnil nákupný poradca.
Napriek všeobecne deklarovanej snahe šetriť si Slováci aj tento rok podľa prieskumu na Vianoce doprajú, keďže plánovaný vianočný rozpočet stúpol o 5 % na 292 eur. Online nakupovanie výrazne zmenilo aj nákupy vianočných darčekov. Až 16,5 % respondentov ich nakupuje počas celého roka. Takmer deväť z desiatich respondentov preferuje online nákupy pred nákupom v kamenných predajniach a kupujú online minimálne polovicu z nich.
Prieskum ukázal, že ženy začínajú nakupovať vianočné darčeky skôr ako muži. Dvojnásobne viac žien ich začína nakupovať už v septembri a októbri, naopak, dvojnásobne menej ich nakupuje v decembri a tesne pred Vianocami. V priemere spotrebitelia nakupujú darčeky pre 5,7 blízkeho.
Kľúčové kritérium pri hodnotení výrobkov zohráva kvalita, nasleduje cena, tretím kritériom sú recenzie ostatných zákazníkov. "Bohužiaľ, ekologický aspekt hrá rolu len pre necelých 7 % a podpora lokálnych slovenských produktov len pre niečo vyše 9 % respondentov, pričom ženy majú tieto kritéria oproti mužom výrazne vyššie, konkrétne ekologický aspekt o 40 % viac a lokálny až o vyše 70 %," poukázal riaditeľ nákupného poradcu Jan Mayer.