Budovu Osobného prístavu v Bratislave dostavali v roku 1969 a čiastočne ju rekonštruovali v polovici 90. rokov 20. storočia.
Autor TASR
Bratislava 11. decembra (TASR) - Projekt rekonštrukcie budovy Osobného prístavu v Bratislave nemá ani po rokoch právoplatné územné rozhodnutie. Okresný úrad (OÚ) v Bratislave v tejto veci doteraz nerozhodol. Pre TASR to uviedol tlačový odbor Ministerstva vnútra SR, pod ktoré okresné úrady spadajú. Začiatok rekonštrukcie bol pôvodne naplánovaný v roku 2020.
"Územné rozhodnutie právoplatné nie je, keďže o ňom zatiaľ nebolo rozhodnuté v odvolacom konaní. Rozhodnutie v tejto veci zatiaľ nebolo vydané," skonštatoval rezort vnútra s tým, že konanie je naďalej prerušené, keďže dôvody prerušenia zatiaľ nepominuli. Spis skončil na okresnom úrade ešte vlani po tom, ako účastníci konania podali odvolanie voči územnému rozhodnutiu vydanému stavebným úradom.
Spoločnosť Slovenská plavba a prístavy - lodná osobná doprava (SPaP-LOD) pôvodne predpokladala, že s búracími prácami začne ešte v roku 2019 a s rekonštrukciou v roku 2020. Priniesť má skvalitnenie služieb pre cestujúcich vo vnútrozemskej vodnej doprave na úrovni 21. storočia, či priniesť ďalší priestor pre Bratislavčanov, umožňujúci bližší kontakt s Dunajom. Dlhodobo bola kritizovaná zo strany niektorých aktivistov, podľa spoločnosti je kritika neopodstatnená.
Jedna z občianskych iniciatív napríklad poukazovala na to, že dostavba zničí celkový chránený vizuál panorámy Starého Mesta a jeho nábrežnej promenády, výrazne zdeformuje pamiatkovo chránené diaľkové pohľady a potlačí vizuálnu dominanciu národnej kultúrnej pamiatky (NKP) - budovy Slovenského národného múzea i ďalších NKP. Spoločnosť tiež viackrát poznamenala, že výška budovy nedosiahne ani výšku stromov, nachádzajúcich sa v blízkosti na nábreží.
Budovu Osobného prístavu v Bratislave dostavali v roku 1969 a čiastočne ju rekonštruovali v polovici 90. rokov 20. storočia.
"Územné rozhodnutie právoplatné nie je, keďže o ňom zatiaľ nebolo rozhodnuté v odvolacom konaní. Rozhodnutie v tejto veci zatiaľ nebolo vydané," skonštatoval rezort vnútra s tým, že konanie je naďalej prerušené, keďže dôvody prerušenia zatiaľ nepominuli. Spis skončil na okresnom úrade ešte vlani po tom, ako účastníci konania podali odvolanie voči územnému rozhodnutiu vydanému stavebným úradom.
Spoločnosť Slovenská plavba a prístavy - lodná osobná doprava (SPaP-LOD) pôvodne predpokladala, že s búracími prácami začne ešte v roku 2019 a s rekonštrukciou v roku 2020. Priniesť má skvalitnenie služieb pre cestujúcich vo vnútrozemskej vodnej doprave na úrovni 21. storočia, či priniesť ďalší priestor pre Bratislavčanov, umožňujúci bližší kontakt s Dunajom. Dlhodobo bola kritizovaná zo strany niektorých aktivistov, podľa spoločnosti je kritika neopodstatnená.
Jedna z občianskych iniciatív napríklad poukazovala na to, že dostavba zničí celkový chránený vizuál panorámy Starého Mesta a jeho nábrežnej promenády, výrazne zdeformuje pamiatkovo chránené diaľkové pohľady a potlačí vizuálnu dominanciu národnej kultúrnej pamiatky (NKP) - budovy Slovenského národného múzea i ďalších NKP. Spoločnosť tiež viackrát poznamenala, že výška budovy nedosiahne ani výšku stromov, nachádzajúcich sa v blízkosti na nábreží.
Budovu Osobného prístavu v Bratislave dostavali v roku 1969 a čiastočne ju rekonštruovali v polovici 90. rokov 20. storočia.