Na zmodernizovaných nástupištiach sú osadené nové lavičky a odpadkové koše.
Autor TASR
Nitra 28. októbra (TASR) – Spoločnosť Arriva ukončila prvú etapu modernizácie autobusovej stanice v Nitre. Zmodernizované nástupištia odovzdá firma do užívania v sobotu 5. novembra. V súčasnosti už spoločnosť pripravuje ďalšiu etapu modernizácie nitrianskej autobusovej stanice.
Počas prípravných prác bude z bezpečnostných dôvodov inštalované oplotenie na hranici stavby medzi ukončenou prvou a plánovanou druhou etapou. Celkové náklady na rekonštrukciu stanice, ktorá je v prevádzke od roku 1978, sú vyčíslené na dva milióny eur.
V rámci prvej etapy modernizácie autobusovej stanice v Nitre boli kompletne zrekonštruované dve prestrešenia, pod ktorými sa nachádza osem nástupíšť. Do nových priestorov sa presúvajú všetky spoje, ktoré doteraz využívali dočasné nástupištia od čísla 21 do 30. Novinkou sú elektronické tabule, prostredníctvom ktorých sú cestujúci informovaní nielen o odchodoch a príchodoch autobusov a ich prípadnom meškaní, ale aj o aktuálnych výlukách na trase. Tabule sú on-line aktualizované a synchronizované s webovou stránkou www.cp.sk. Obsahujú údaje o cieľovej stanici jednotlivých spojov, o čase ich odchodu, číslo nástupišťa, na ktorom bude autobus pristavený, oznamy a aktuálny čas. Cestujúca verejnosť má naďalej k dispozícii aj informácie v tlačenej podobe.
Na zmodernizovaných nástupištiach sú osadené nové lavičky a odpadkové koše. V krátkom čase začne cestujúcim slúžiť aj nová budova so sociálnym zázemím. Prevádzka súčasných sociálnych zariadení zostáva zachovaná bez obmedzení. „Modernizácia autobusovej stanice v Nitre je rozsiahly projekt, ktorého cieľom je vybudovať stanicu na úrovni európskych štandardov. Veríme, že odovzdané nástupištia a v krátkom čase aj nová budova so sociálnym zázemím také prostredie pre cestujúcich vytvoria,“ povedal László Ivan, generálny riaditeľ spoločností Arriva na Slovensku.
Komplexná rekonštrukcia nitrianskej autobusovej stanice sa začala v marci minulého roka a trvať mala približne rok a pol. Prvá etapa mala byť ukončená po troch mesiacoch, postupne sa však termín ukončenia posúval. Dôvodom bolo podľa vyjadrenia zástupcov spoločnosti nestabilné podložie, potreba modernizácie starých inžinierskych sietí a nutnosť prepracovať projektovú dokumentáciu prístreškov.