Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. november 2024
< sekcia Nitriansky kraj

Doležal: Pracovnú mobilitu z Prievidze do Nitry vyrieši železnica

Na snímke poslankyňa NR SR Eva Hudecová a minister dopravy Andrej Doležal počas brifingu po rokovaní v Nitre 11. júna 2021. Foto: TASR - Henrich Mišovič

Môžem čestne prehlásiť, že v novom operačnom programe Slovensko je trať Prievidza – Jelšovce vo vysokej priorite, prisľúbil Doležal.

Nitra 11. júna (TASR) – Ministerstvo dopravy neplánuje výrazne prehodnotiť svoje plány s výstavbou rýchlostnej cesty R8, ktorá má prepojiť mesto Nitra s regiónom Hornej Nitry. Skonštatoval to minister dopravy Andrej Doležal na stretnutí s predstaviteľmi Nitrianskeho samosprávneho kraja (NSK).

Ministerstvo nepočíta s výstavbou cesty v najbližších rokoch. Podľa Doležala by však Hornonitriansky región s Nitrou mohla účinne prepojiť aj železnica. „Odpoveďou na pracovnú mobilitu od Prievidze smerom k Nitre je modernizácia železničnej trate. Iste, aj cestnú infraštruktúru je potrebné dobudovať, ale môžem čestne prehlásiť, že v novom operačnom programe Slovensko je trať Prievidza – Jelšovce vo vysokej priorite a bude z tohto operačného programu zrealizovaná,“ prisľúbil Doležal.

Na snímke rokovanie s predstaviteľmi mesta a NSK v Nitre 11. júna 2021.
Foto: TASR - Henrich Mišovič


Poslanci i predseda NSK Milan Belica napriek tomu chcú, aby sa približne 50-kilometrov dlhá R8 vybudovala čo najskôr. Podľa Belicu je nutné odbremeniť súčasnú frekventovanú cestu, ktorá takmer po celom úseku prechádza stredom obcí. „Vieme veľmi dobre, že Slovensko čaká likvidácia baní na Hornej Nitre. Tam vznikne veľa nezamestnaných a v Nitre závod Jaguar Land Rover potrebuje ľudí. My potrebujeme koridor smerom na Hornú Nitru otvoriť. Lenže tam sú dediny bez prelúk, v rade za sebou, akoby to bolo jedno mesto. Tu je ako soľ potrebná cesta, ktorá by umožnila rýchlejší pohyb v tomto priestore. My by sme boli spokojní aj s takým riešením, ktoré bude obchádzať obce, ktoré sú dnes zaťažené splodinami a hlukom,“ skonštatoval predseda NSK.

Podľa Doležala výstavba samotnej rýchlostnej cesty R8 zostáva na rovnakých pozíciách, aké dostala v pláne investícií. Zároveň ale zástupcom samosprávy prisľúbil, že pri posudzovaní priorít a investícií bude ministerstvo prihliadať viac na požiadavky z regiónov. „Dostal som silnú výčitku aj od poslancov, aj od predsedu NSK, ktorí žiadajú zapracovať do metodiky posudzovania investičných priorít regionálny princíp, respektíve regionálnu férovosť. My sme prihliadali na dopravné toky, príslušnosť koridoru k medzinárodným koridorom a na socio-ekonomické parametre. Je pravda, že princíp regionálnej férovosti sme nezohľadňovali, ale vždy som hovoril, že metodika je otvorená a som pripravený na nej zapracovať,“ dodal Doležal.