Mestský poslanec Milan Burda preto verejne vyzval predsedu NSK Milana Belicu, aby sa kraj začal vážne zaoberať situáciou na križovatkách Hlohovskej cesty s Rastislavovou a Trnavskou ulicou.
Autor TASR
Nitra 4. marca (TASR) – Doprava v Nitre sa komplikuje, zlá situácia je v centre mesta, ale aj na prístupových cestách na veľké sídliská. Upozorňujú na to viacerí mestskí poslanci, podľa ktorých by sa do riešenia zložitého stavu mali zapojiť aj štátne a krajské inštitúcie. Kolóny áut a dopravné zápchy sa často tvoria práve na komunikáciách, ktorých správcom je štát alebo Nitriansky samosprávny kraj (NSK). „Je ťažké podnikať nejaké kroky na cestách, ktoré nepatria mestu, ale niekom inému,“ pripomenul pred časom primátor Jozef Dvonč.
Mestský poslanec Milan Burda preto verejne vyzval predsedu NSK Milana Belicu, aby sa kraj začal vážne zaoberať situáciou na križovatkách Hlohovskej cesty s Rastislavovou a Trnavskou ulicou. Ide o komunikácie II. a III. triedy, ktorých správcom je práve kraj. „Iniciovali sme stretnutie vedenia mesta so zástupcami NSK, ale efekt bol slabý, preto by som chcel vyzvať verejne pána Belicu, aby aspoň zadal odboru dopravy NSK, nech sa seriózne začne zaoberať týmito križovatkami. Tá doprava, aj v súvislosti s investíciou automobilky Jaguar bude narastať. Bolo by dobré, keby v kraji vyčlenili peniaze aspoň na projektovú dokumentáciu a nech naplánujú výstavbu týchto dvoch križovatiek na budúci rok, nech sa tým niekto začne konečne zaoberať, lebo to je ako hádzanie hrachu na stenu,“ povedal Burda.
Hovorkyňa predsedu NSK Oľga Prekopová v reakcii na verejnú výzvu nitrianskeho mestského poslanca pripomenula, že Belica sa vždy zasadzoval o optimálne riešenie dopravnej situácie na cestách II. a III. triedy v územnej pôsobnosti NSK. „To potvrdzuje tiež fakt, že aj v súčasnosti kraj plánuje na riešenie cestnej infraštruktúry vynaložiť viac ako 18 miliónov eur a ak Zastupiteľstvo NSK rozhodne o ďalších investíciách do tejto oblasti, predseda NSK príslušné uznesenia určite podpíše,“ zdôraznila Prekopová
Ako pripomenula, cestu spájajúcu Nitru s Hlohovcom NSK spolu s Trnavským samosprávnym krajom už dlhodobo žiadajú preradiť do kategórie ciest 1. triedy. „Po vybudovaní rýchlostnej komunikácie R1 a výstavby diaľnice D1 totiž táto cesta stratila charakter cesty II. triedy aj z hľadiska štandardných parametrov všeobecne platných v EÚ. Pokiaľ sa tak nestane, nie je predpoklad výrazného zlepšenia dopravnej situácie na tejto komunikácii,“ uviedla Prekopová. Podľa jej slov bola požiadavka na preradenie Hlohovskej cesty podaná prvýkrát už v roku 2006, o preradenie kraj opätovne žiadal aj v roku 2013.
O dopravnej situácii na križovatkách Hlohovskej cesty s Rastislavovou a Trnavskou ulicou sa hovorilo aj 10. februára na pracovnom stretnutí predstaviteľov NSK a nitrianskeho magistrátu. K jednoznačnému riešeniu dopravnej situácie na vstupe do Nitry v smere od Hlohovca však podľa zápisu zo stretnutia nedošlo.
Mestský poslanec Milan Burda preto verejne vyzval predsedu NSK Milana Belicu, aby sa kraj začal vážne zaoberať situáciou na križovatkách Hlohovskej cesty s Rastislavovou a Trnavskou ulicou. Ide o komunikácie II. a III. triedy, ktorých správcom je práve kraj. „Iniciovali sme stretnutie vedenia mesta so zástupcami NSK, ale efekt bol slabý, preto by som chcel vyzvať verejne pána Belicu, aby aspoň zadal odboru dopravy NSK, nech sa seriózne začne zaoberať týmito križovatkami. Tá doprava, aj v súvislosti s investíciou automobilky Jaguar bude narastať. Bolo by dobré, keby v kraji vyčlenili peniaze aspoň na projektovú dokumentáciu a nech naplánujú výstavbu týchto dvoch križovatiek na budúci rok, nech sa tým niekto začne konečne zaoberať, lebo to je ako hádzanie hrachu na stenu,“ povedal Burda.
Hovorkyňa predsedu NSK Oľga Prekopová v reakcii na verejnú výzvu nitrianskeho mestského poslanca pripomenula, že Belica sa vždy zasadzoval o optimálne riešenie dopravnej situácie na cestách II. a III. triedy v územnej pôsobnosti NSK. „To potvrdzuje tiež fakt, že aj v súčasnosti kraj plánuje na riešenie cestnej infraštruktúry vynaložiť viac ako 18 miliónov eur a ak Zastupiteľstvo NSK rozhodne o ďalších investíciách do tejto oblasti, predseda NSK príslušné uznesenia určite podpíše,“ zdôraznila Prekopová
Ako pripomenula, cestu spájajúcu Nitru s Hlohovcom NSK spolu s Trnavským samosprávnym krajom už dlhodobo žiadajú preradiť do kategórie ciest 1. triedy. „Po vybudovaní rýchlostnej komunikácie R1 a výstavby diaľnice D1 totiž táto cesta stratila charakter cesty II. triedy aj z hľadiska štandardných parametrov všeobecne platných v EÚ. Pokiaľ sa tak nestane, nie je predpoklad výrazného zlepšenia dopravnej situácie na tejto komunikácii,“ uviedla Prekopová. Podľa jej slov bola požiadavka na preradenie Hlohovskej cesty podaná prvýkrát už v roku 2006, o preradenie kraj opätovne žiadal aj v roku 2013.
O dopravnej situácii na križovatkách Hlohovskej cesty s Rastislavovou a Trnavskou ulicou sa hovorilo aj 10. februára na pracovnom stretnutí predstaviteľov NSK a nitrianskeho magistrátu. K jednoznačnému riešeniu dopravnej situácie na vstupe do Nitry v smere od Hlohovca však podľa zápisu zo stretnutia nedošlo.