Západoslovenská vodárenská spoločnosť, a. s., už pripravila projekty, vďaka ktorým by automobilka po spustení výroby nemala trpieť nedostatočným zásobovaním vodou.
Autor TASR
Nitra 13. januára (TASR) – Vybudovanie strategického parku pre automobilku Jaguar Land Rover si okrem bežných stavebných prác vyžiada aj úpravu sietí, ktoré budú do závodu dodávať vodu. Západoslovenská vodárenská spoločnosť, a. s., (ZaVS) už pripravila projekty, vďaka ktorým by automobilka po spustení výroby nemala trpieť nedostatočným zásobovaním vodou.
„Musíme si uvedomiť, že sem prichádza jeden veľký odberateľ. Samozrejme, že mnohé náležitosti sa ešte upravujú v rámci prebiehajúcich rokovaní, ale podľa tých prvých čísel, ktoré oni uvádzajú, by mala byť ich denná spotreba zhruba na úrovni tretinovej spotreby mesta Nitra. Toľko vody zoberie Land Rover každý deň,“ vysvetlil technicko-investičný riaditeľ ZaVS Štefan Štefek.
Podľa jeho slov je ZaVS na takéto zvýšenie odberov z verejného vodovodu pripravený. „Máme zdroj Slatinka. A tým, že sa za štátne peniaze urobí prepojenie vodojemov Mlynárce a Lupka, tak budeme vedieť do siete tlačiť aj vodu z Jelky. Takže to zásobovanie bude dostatočné,“ skonštatoval.
Zásobovanie strategického parku vodou však podľa Štefeka nie je jedinou úlohou, ktorú musia vodárne vyriešiť. Rovnako dôležité bude zvládnuť aj odvádzanie splaškových vôd. ZaVS preto dala vypracovať štúdiu, ktorá má odpovedať na otázku, či verejná kanalizačná sieť dokáže zvládnuť nápor pri spustení plnej prevádzky automobilky.
„Musíme zistiť, či nebude potrebné urobiť nejaké nové prívodné potrubie do čistiarne odpadových vôd (ČOV). Nie je vylúčená ani možnosť, že si závod bude musieť vybudovať vlastnú ČOV. To sú veci, o ktorých sa diskutuje. My sme určite pripravení byť nápomocní pri riešení týchto problémov,“ dodal Štefek.
„Musíme si uvedomiť, že sem prichádza jeden veľký odberateľ. Samozrejme, že mnohé náležitosti sa ešte upravujú v rámci prebiehajúcich rokovaní, ale podľa tých prvých čísel, ktoré oni uvádzajú, by mala byť ich denná spotreba zhruba na úrovni tretinovej spotreby mesta Nitra. Toľko vody zoberie Land Rover každý deň,“ vysvetlil technicko-investičný riaditeľ ZaVS Štefan Štefek.
Podľa jeho slov je ZaVS na takéto zvýšenie odberov z verejného vodovodu pripravený. „Máme zdroj Slatinka. A tým, že sa za štátne peniaze urobí prepojenie vodojemov Mlynárce a Lupka, tak budeme vedieť do siete tlačiť aj vodu z Jelky. Takže to zásobovanie bude dostatočné,“ skonštatoval.
Zásobovanie strategického parku vodou však podľa Štefeka nie je jedinou úlohou, ktorú musia vodárne vyriešiť. Rovnako dôležité bude zvládnuť aj odvádzanie splaškových vôd. ZaVS preto dala vypracovať štúdiu, ktorá má odpovedať na otázku, či verejná kanalizačná sieť dokáže zvládnuť nápor pri spustení plnej prevádzky automobilky.
„Musíme zistiť, či nebude potrebné urobiť nejaké nové prívodné potrubie do čistiarne odpadových vôd (ČOV). Nie je vylúčená ani možnosť, že si závod bude musieť vybudovať vlastnú ČOV. To sú veci, o ktorých sa diskutuje. My sme určite pripravení byť nápomocní pri riešení týchto problémov,“ dodal Štefek.