Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 23. november 2024Meniny má Klement
< sekcia Nitriansky kraj

Kauzy bývalého vedenia Nových Zámkov rieši polícia, úrad ale funguje

Mestský úrad Nové Zámky. Foto: TASR

Optimalizovať výdavky, vyrovnať zdedené dlhy a pracovať na rozvojových projektoch mesta je najdôležitejšou úlohou nového vedenia Mesta Nové Zámky.

Nové Zámky 3. februára (TASR) – Optimalizovať výdavky, vyrovnať zdedené dlhy a pracovať na rozvojových projektoch mesta je najdôležitejšou úlohou nového vedenia Mesta Nové Zámky. Primátor Otokar Klein skonštatoval, že v tomto roku mesto pripravuje projekt rekonštrukcie predškolských zariadení z fondov Európskej únie.

"Je dôležité vysporiadať vlastnícke vzťahy pod Materskou školou Széchenyiho, aby sa aj toto zariadenie mohlo uchádzať o príspevok na rekonštrukciu z projektových peňazí, a tiež vlastnícke vzťahy súvisiace s pozemkom pri Základnej škole na Devínskej ulici," povedal Klein. Potvrdil, že mestský úrad po problémoch, ktoré súviseli s výmenou vedenia mesta po voľbách, už pracuje v normálnom režime. V štádiu príprav je nový pracovný poriadok úradu, organizačný poriadok a štatút mesta.

Prvé nezrovnalosti na novozámockom mestskom úrade zistil nový primátor už v deň nástupu do úradu v polovici decembra minulého roka. "V kauze odneseného starožitného stola konajú orgány činné v trestnom konaní. V úrade absentovali úradné dokumenty a materiály, ktoré podľa platného zákona ešte nemohli byť uložené u spoločnosti, zodpovednej za archivovanie úradných dokumentov Mesta Nové Zámky. Absencia týchto dokumentov a nutnosť ich vyžadovania z archívu sťažila činnosť a riadny chod mestského úradu na začiatku funkčného obdobia," skonštatoval primátor. Inventarizácia majetku mesta stále pokračuje, zistené nezrovnalosti sa následne budú dopĺňať do spisu začatého konania.

Ďalšou kauzou odchádzajúceho vedenia mesta bolo vyplatenie odmien odchádzajúcim pracovníkom mesta a mestských podnikov v celkovej sume vyše 178.000 eur. Podľa správy hlavného kontrolóra mesta boli tieto odmeny vyplatené v rozpore so zákonom o obecnom zriadení a boli pri nich porušené rozpočtové pravidlá. "Presuny v rámci rozpočtu neboli schválené uznesením mestského zastupiteľstva, ale boli svojvoľne podpísané bývalým primátorom alebo bývalým prednostom mestského úradu. Zastupiteľstvo odporučilo hlavnému kontrolórovi, aby vo veci konal v zmysle zákona," informoval Klein. Zároveň skonštatoval, že všetci pracovníci dostali aj riadne ročné odmeny už v mesiaci november.

S odchodom bývalého vedenia mesta ukončilo pracovný pomer aj ďalších 16 zamestnancov mesta. "V súvislosti s ich odchodom sme zistili vyradenie väčšieho množstva kancelárskej, výpočtovej a telekomunikačnej techniky v hodnote vyše 55.000 eur," potvrdil primátor. Správa vyraďovacej komisie je z októbra minulého roka, chýba však doklad oprávnených organizácií o jej fyzickom zlikvidovaní. "Vyradená technika bola dokázateľne využívaná 12. decembra, takže nešlo o vyradenie neupotrebiteľných vecí alebo prebytočného majetku, ale funkčných vecí. Niektoré z nich prislúchajú k vybaveniu ešte pokračujúcich projektov hradených z fondov Európskej únie, najmä tablety, ultrabook, audiovizuálna technika," povedal primátor. Niektoré zo zariadení už boli vrátené bývalými zamestnancami späť na mestský úrad.

Problémy zistilo nové vedenie mesta aj v oblasti používania služobných motorových vozidiel niektorými bývalými riadiacimi zamestnancami na súkromné účely. O dovolenkových cestách po Slovensku i do zahraničia neexistujú žiadne povolenia ani doklady o refundácii nákladov. Vozidlo, ktoré mesto čiastočne financovalo z vlastných zdrojov a čiastočne z nadácie pre zvýšenie mobility samospráv, bolo pri jednej zo služobných ciest havarované. "Neexistoval o tom na úrade žiaden záznam, faktúra za spoluúčasť pri náhrade škôd vystavená poisťovňou nebola zaevidovaná ani v účtovnom systéme mesta," tvrdí primátor, ktorý plánuje všetky vozidlá patriace do vozového parku mesta a mestských organizácií opatriť viditeľným logom mesta.