Podľa niektorých mestských poslancov si náklady na mestskú dopravu ukrajujú príliš veľkú časť z mestského rozpočtu a sumy vykazované súkromným dopravným podnikom ako strata sú neúmerne vysoké.
Autor TASR
Nitra 16. júna (TASR) – Takmer 2 milióny eur doplatí nitrianska radnica dopravnému podniku Arriva Nitra, a. s., za minuloročné výkony v mestskej hromadnej doprave (MHD). Ešte vlani mesto vyplatilo dopravcovi zálohu 2,4 milióna eur. Tá však na vykrytie všetkých nákladov nestačila. Mesto preto musí doplatiť ďalších 1,9 milióna eur. Celková strata, ktorú si podnik účtuje v MHD za rok 2014, dosiahla 4,3 milióna eur.
Podľa niektorých mestských poslancov si náklady na mestskú dopravu ukrajujú príliš veľkú časť z mestského rozpočtu a sumy vykazované súkromným dopravným podnikom ako strata sú neúmerne vysoké. Primátor Jozef Dvonč však upozorňuje, že ide o platby za služby, ktoré si mesto u dopravcu objednáva. „My platíme za výkony vo verejnom záujme. To mesto schvaľuje cenník, harmonogram dopravy a zľavy. Keby sme schválili a platili zálohu v tej hodnote, v akej si objednávame aj výkony, tak nemusíme nič doplácať a nevznikla by 'akože' strata. Lebo reálne to nie je strata, ale platby za výkony vo verejnom záujme, za ktoré platíme nejakú zálohu a potom doplácame zvyšnú sumu,“ skonštatoval Dvonč.
Ako zdôraznil, mesto sa snaží náklady na MHD čo najviac znižovať. Napríklad častými kontrolami v dopravnom podniku alebo znížením ziskovej prirážky Arrivy zo 4 % na 3,5 %. „Robíme všetky kroky, ale jednoducho tá doprava v takomto ponímaní ako v Nitre je, pri zmodernizovanom vozovom parku, pri súčasnom grafikone jázd a poskytovaných zľavách niečo stojí. Tieto výkony vo verejnom záujme si objedávame a pritom nezvyšujeme ceny. Pretože chceme do autobusov prilákať čo najviac ľudí, ktorí by inak chodili autom,“ pripomenul Dvonč. Jeho slová potvrdil aj vedúci odboru komunálnych činností a životného prostredie na mestskom úrade Pavol Jakubčin, podľa ktorého je Nitra jediné z väčších miest, kde je aj vďaka modernizácii autobusov a súčasnej výške cestovného zaznamenaný nárast cestujúcich v MHD.
Podľa niektorých mestských poslancov si náklady na mestskú dopravu ukrajujú príliš veľkú časť z mestského rozpočtu a sumy vykazované súkromným dopravným podnikom ako strata sú neúmerne vysoké. Primátor Jozef Dvonč však upozorňuje, že ide o platby za služby, ktoré si mesto u dopravcu objednáva. „My platíme za výkony vo verejnom záujme. To mesto schvaľuje cenník, harmonogram dopravy a zľavy. Keby sme schválili a platili zálohu v tej hodnote, v akej si objednávame aj výkony, tak nemusíme nič doplácať a nevznikla by 'akože' strata. Lebo reálne to nie je strata, ale platby za výkony vo verejnom záujme, za ktoré platíme nejakú zálohu a potom doplácame zvyšnú sumu,“ skonštatoval Dvonč.
Ako zdôraznil, mesto sa snaží náklady na MHD čo najviac znižovať. Napríklad častými kontrolami v dopravnom podniku alebo znížením ziskovej prirážky Arrivy zo 4 % na 3,5 %. „Robíme všetky kroky, ale jednoducho tá doprava v takomto ponímaní ako v Nitre je, pri zmodernizovanom vozovom parku, pri súčasnom grafikone jázd a poskytovaných zľavách niečo stojí. Tieto výkony vo verejnom záujme si objedávame a pritom nezvyšujeme ceny. Pretože chceme do autobusov prilákať čo najviac ľudí, ktorí by inak chodili autom,“ pripomenul Dvonč. Jeho slová potvrdil aj vedúci odboru komunálnych činností a životného prostredie na mestskom úrade Pavol Jakubčin, podľa ktorého je Nitra jediné z väčších miest, kde je aj vďaka modernizácii autobusov a súčasnej výške cestovného zaznamenaný nárast cestujúcich v MHD.