Podľa návrhu má mať verejnosť k dispozícii aj ďalšie informácie.
Autor TASR
Nitra 21. októbra (TASR) – Skupina ôsmich nezávislých poslancov v nitrianskom mestskom zastupiteľstve chce uľahčiť verejnosti prístup k informáciám o rokovaní mestského parlamentu i o aktivitách jednotlivých volených zástupcov. Navrhla preto dodatok k rokovaciemu poriadku, na základe ktorého by radnica bola povinná zverejňovať kompletnú zvukovú nahrávku zo zasadnutia poslancov. Tá má byť na internetovej stránke mesta k dispozícii hneď na nasledujúci deň po konaní zastupiteľstva.
Podľa návrhu má mať verejnosť k dispozícii aj ďalšie informácie. Pri fotke každého mestského poslanca majú byť na internete okrem jeho telefonického a mailového kontaktu uvedené aj všetky materiály, ktoré predkladá a takisto všetky jeho pozmeňujúce a doplňujúce návrhy na rokovaniach zastupiteľstva, jeho interpelácie i odpovede na ne. Svoj návrh predkladatelia odôvodňujú nárastom angažovanosti obyvateľov Nitry, ktorí takto získajú informácie nielen z rokovania zastupiteľstva, ale aj o práci a aktivitách každého poslanca. „V súčasnosti sa občan stráca v spleti materiálov zverejňovaných na internetovej stránke mesta. Nemá prehľad o individuálnej aktivite a činnosti svojich volených zástupcov, ani o ich legislatívnej aktivite, či o témach, o ktoré sa poslanec na zasadnutiach mestského zastupiteľstva zaujíma a ktorým sa venuje,“ uvádza sa v návrhu.
Navrhovaný dodatok rokovacieho poriadku zavádza aj povinnosť pracovníkov radnice a mestských organizácií odpovedať na interpelácie poslancov písomne do 15 dní od konania zasadnutia zastupiteľstva. Všetky odpovede majú byť takisto zverejnené na internete tak, aby k nim mali prístup aj občania. Zvukový záznam z rokovania i údaje o aktivitách poslancov majú slúžiť na to, aby verejnosť mala informácie nielen o obsahu, ale aj o samotnom priebehu rokovaní mestského parlamentu. „Všetky návrhy majú za cieľ uskutočniť zmeny v prospech efektívnejšej a otvorenejšej samosprávy a podporiť participáciu a zaangažovanosť samotných občanov mesta do vecí verejných,“ konštatuje sa v materiáli, o ktorom budú poslanci rozhodovať na svojom rokovaní 22. októbra. Návrhom sa už zaoberala aj mestská rada, ktorá vo svojom stanovisku odporučila prednostovi mestského úradu vypracovať príslušný dodatok k rokovaciemu poriadku.
Podľa návrhu má mať verejnosť k dispozícii aj ďalšie informácie. Pri fotke každého mestského poslanca majú byť na internete okrem jeho telefonického a mailového kontaktu uvedené aj všetky materiály, ktoré predkladá a takisto všetky jeho pozmeňujúce a doplňujúce návrhy na rokovaniach zastupiteľstva, jeho interpelácie i odpovede na ne. Svoj návrh predkladatelia odôvodňujú nárastom angažovanosti obyvateľov Nitry, ktorí takto získajú informácie nielen z rokovania zastupiteľstva, ale aj o práci a aktivitách každého poslanca. „V súčasnosti sa občan stráca v spleti materiálov zverejňovaných na internetovej stránke mesta. Nemá prehľad o individuálnej aktivite a činnosti svojich volených zástupcov, ani o ich legislatívnej aktivite, či o témach, o ktoré sa poslanec na zasadnutiach mestského zastupiteľstva zaujíma a ktorým sa venuje,“ uvádza sa v návrhu.
Navrhovaný dodatok rokovacieho poriadku zavádza aj povinnosť pracovníkov radnice a mestských organizácií odpovedať na interpelácie poslancov písomne do 15 dní od konania zasadnutia zastupiteľstva. Všetky odpovede majú byť takisto zverejnené na internete tak, aby k nim mali prístup aj občania. Zvukový záznam z rokovania i údaje o aktivitách poslancov majú slúžiť na to, aby verejnosť mala informácie nielen o obsahu, ale aj o samotnom priebehu rokovaní mestského parlamentu. „Všetky návrhy majú za cieľ uskutočniť zmeny v prospech efektívnejšej a otvorenejšej samosprávy a podporiť participáciu a zaangažovanosť samotných občanov mesta do vecí verejných,“ konštatuje sa v materiáli, o ktorom budú poslanci rozhodovať na svojom rokovaní 22. októbra. Návrhom sa už zaoberala aj mestská rada, ktorá vo svojom stanovisku odporučila prednostovi mestského úradu vypracovať príslušný dodatok k rokovaciemu poriadku.