Má prinášať rôzne výhody a zľavy obyvateľom Nitry.
Autor TASR
Nitra 13. februára (TASR) – Nitrianska radnica vypíše novú verejnú obchodnú súťaž (VOS) na dodávateľa Mestskej karty, ktorá má prinášať rôzne výhody a zľavy obyvateľom mesta. Magistrát pred časom už jednu súťaž vypísal, no jej výsledky poslanci na svojom februárovom rokovaní zrušili. Celý zámer sa tak musí začať prakticky odznova.
Podľa pôvodných plánov radnice malo byť zriadenie Mestskej karty súčasťou budovania elektronizácie služieb mestského úradu v rámci projektu eMestá. Podľa slov prednostu mestského úradu Igora Kršiaka však tieto dva zámery nie je možné spojiť do jedného. Preto sa musí na Mestskej karte pracovať oddelene. V súvislosti s novými skutočnosťami sa mestskí poslanci rozhodli pôvodnú obchodnú súťaž na dodávateľov zrušiť a vypracovať podmienky pre novú VOS.
V Nitre sa o Mestskej karte hovorí už niekoľko rokov, doteraz však tento projekt výraznejšie nepokročil. Podľa pôvodných plánov mala karta obyvateľom Nitry ponúkať výhody pri platení vo vybraných obchodoch, pri vstupe na športoviská, či kultúrne podujatia. Zároveň by mala slúžiť aj ako platobná karta pri platení za parkovanie, za cestovné v mestskej autobusovej doprave a podobne. Mesto plánovalo držiteľom karty ponúkať aj zľavy pri návštevách športovísk a kultúrnych ustanovizní. Niektorí mestskí poslanci si však myslia, že je potrebné zvážiť, či má radnica v realizácii tohto zámeru vôbec pokračovať. „Tento projekt živíme už asi siedmy rok. Medzi tým má už takmer každá predajňa svoju vlastnú zľavovú kartu. Neviem, ako by sme to dali dokopy a zlúčili do jednej karty,“ pripomenul mestský poslanec Štefan Štefek. „Aby sme neskončili s tým, že budeme mať karty do autobusov, pretože to by bolo zbytočné, tie už vydáva dopravný podnik,“ doplnil ďalší poslanec Miloš Dovičovič.
Podľa primátora Jozefa Dvonča nie je myšlienka Mestskej karty zlá, treba ju však navrhnúť tak, aby bola pre obyvateľov mesta výhodná a užitočná. „Som presvedčený, že je to dobrý nápad, ale malo by sa to asi diať cez prevádzkovateľa dopravy. Tam je asi najviac držiteľov kariet, ktoré už existujú, a na ktoré by sa dali pridať ďalšie funkcionality. Naráža to však na viaceré veci. Je to otázka, kto bude ochotný poskytovať zľavy, kto to bude platiť. Ak by to malo byť tak, že mesto bude každý rok vynakladať peniaze na dofinancovanie zliav a celkové financovanie mestskej karty, tak potom to radšej nerobme,“ dodal Dvonč.
Podľa pôvodných plánov radnice malo byť zriadenie Mestskej karty súčasťou budovania elektronizácie služieb mestského úradu v rámci projektu eMestá. Podľa slov prednostu mestského úradu Igora Kršiaka však tieto dva zámery nie je možné spojiť do jedného. Preto sa musí na Mestskej karte pracovať oddelene. V súvislosti s novými skutočnosťami sa mestskí poslanci rozhodli pôvodnú obchodnú súťaž na dodávateľov zrušiť a vypracovať podmienky pre novú VOS.
V Nitre sa o Mestskej karte hovorí už niekoľko rokov, doteraz však tento projekt výraznejšie nepokročil. Podľa pôvodných plánov mala karta obyvateľom Nitry ponúkať výhody pri platení vo vybraných obchodoch, pri vstupe na športoviská, či kultúrne podujatia. Zároveň by mala slúžiť aj ako platobná karta pri platení za parkovanie, za cestovné v mestskej autobusovej doprave a podobne. Mesto plánovalo držiteľom karty ponúkať aj zľavy pri návštevách športovísk a kultúrnych ustanovizní. Niektorí mestskí poslanci si však myslia, že je potrebné zvážiť, či má radnica v realizácii tohto zámeru vôbec pokračovať. „Tento projekt živíme už asi siedmy rok. Medzi tým má už takmer každá predajňa svoju vlastnú zľavovú kartu. Neviem, ako by sme to dali dokopy a zlúčili do jednej karty,“ pripomenul mestský poslanec Štefan Štefek. „Aby sme neskončili s tým, že budeme mať karty do autobusov, pretože to by bolo zbytočné, tie už vydáva dopravný podnik,“ doplnil ďalší poslanec Miloš Dovičovič.
Podľa primátora Jozefa Dvonča nie je myšlienka Mestskej karty zlá, treba ju však navrhnúť tak, aby bola pre obyvateľov mesta výhodná a užitočná. „Som presvedčený, že je to dobrý nápad, ale malo by sa to asi diať cez prevádzkovateľa dopravy. Tam je asi najviac držiteľov kariet, ktoré už existujú, a na ktoré by sa dali pridať ďalšie funkcionality. Naráža to však na viaceré veci. Je to otázka, kto bude ochotný poskytovať zľavy, kto to bude platiť. Ak by to malo byť tak, že mesto bude každý rok vynakladať peniaze na dofinancovanie zliav a celkové financovanie mestskej karty, tak potom to radšej nerobme,“ dodal Dvonč.