Konštatovali to počas prvej plánovacej cyklojazdy urbánneho projektu Mesto potrebuje viac rieky zoskupenia Bunka pre súčasnú kultúru.
Autor TASR
Nitra 30. augusta (TASR) – Chýbajúce lavičky či oddychové zóny, bariéry pohybu a nevybudované vstupy na hrádzu najviac chýbajú Nitranom počas prechádzok po Wilsonovom nábreží popri rieke Nitra.
Konštatovali to počas prvej plánovacej cyklojazdy urbánneho projektu Mesto potrebuje viac rieky zoskupenia Bunka pre súčasnú kultúru, na ktorej sa zúčastnilo zhruba 50 turistov, cyklistov i kolobežkárov. Spoločne otestovali nitrianske cyklochodníky, diskutovali o rieke Nitra a jej potenciáli a otvorili otázky, ktoré by mohli dopomôcť k zmene vnímania a využitia verejného priestoru nábrežia.
„Budova univerzity ani obytná štvrť v blízkosti nevyužívajú riečny potenciál, cyklochodník je priúzky pre bezproblémové prúdenie korčuliarov a cyklistov, ktorí míňajú mamičky s kočíkmi, či peších obyvateľov na prechádzke,“ konštatovala zástupkyňa organizátorov Barbora Mlejová.
Kritike sa nevyhlo ani nitrianske cyklodepo. Cyklisti sa sťažovali na nevhodné stojany na bicykle, nemožnosť ich uzamknutia, chýbajúce zastrešenie proti dažďu alebo slnku a chýbajúce servisné náradie. Poukázali aj na zlé riešenie križovatiek na oboch stranách mosta či slabé osvetlenie nábrežia. „Privítali by požičovňu bicyklov a korčúľ pre študentov, keďže práve budovy internátov a univerzít rieka Nitra spája,“ povedala Mlejová. Účastníci cyklojazdy sa zhodli, že na to, aby pri rieke začal vznikať koncentrovaný verejný život, je nevyhnutná častejšia údržba brehov, prívod elektriny a zaistenie bezpečnosti.
Posledná zastávka cyklojazdy bola na „pláži“ pri hydrocentrále. Miesto, kde sa profil rieky zásadne mení, bolo v minulosti živým priestorom miestnych na rekreáciu. Práve v týchto častiach rieky sa mnohí Nitrania naučili plávať. Silné znečistenie, neprepojené komunikácie, chýbajúci mobiliár či slabá starostlivosť o zeleň v súčasnosti znižujú atraktivitu nábrežia ako prírodnej pešej zóny.
„Podnety a návrhy, ktoré počas cyklojazdy zazneli, poskytneme zástupcom mesta, vodohospodárskeho podniku a ďalším zodpovedným úradom a inštitúciám,“ informovala Mlejová, podľa ktorej bola cyklojazda len začiatkom dlhodobého a náročného procesu tvorby vízie nábrežia rieky.
Konštatovali to počas prvej plánovacej cyklojazdy urbánneho projektu Mesto potrebuje viac rieky zoskupenia Bunka pre súčasnú kultúru, na ktorej sa zúčastnilo zhruba 50 turistov, cyklistov i kolobežkárov. Spoločne otestovali nitrianske cyklochodníky, diskutovali o rieke Nitra a jej potenciáli a otvorili otázky, ktoré by mohli dopomôcť k zmene vnímania a využitia verejného priestoru nábrežia.
„Budova univerzity ani obytná štvrť v blízkosti nevyužívajú riečny potenciál, cyklochodník je priúzky pre bezproblémové prúdenie korčuliarov a cyklistov, ktorí míňajú mamičky s kočíkmi, či peších obyvateľov na prechádzke,“ konštatovala zástupkyňa organizátorov Barbora Mlejová.
Kritike sa nevyhlo ani nitrianske cyklodepo. Cyklisti sa sťažovali na nevhodné stojany na bicykle, nemožnosť ich uzamknutia, chýbajúce zastrešenie proti dažďu alebo slnku a chýbajúce servisné náradie. Poukázali aj na zlé riešenie križovatiek na oboch stranách mosta či slabé osvetlenie nábrežia. „Privítali by požičovňu bicyklov a korčúľ pre študentov, keďže práve budovy internátov a univerzít rieka Nitra spája,“ povedala Mlejová. Účastníci cyklojazdy sa zhodli, že na to, aby pri rieke začal vznikať koncentrovaný verejný život, je nevyhnutná častejšia údržba brehov, prívod elektriny a zaistenie bezpečnosti.
Posledná zastávka cyklojazdy bola na „pláži“ pri hydrocentrále. Miesto, kde sa profil rieky zásadne mení, bolo v minulosti živým priestorom miestnych na rekreáciu. Práve v týchto častiach rieky sa mnohí Nitrania naučili plávať. Silné znečistenie, neprepojené komunikácie, chýbajúci mobiliár či slabá starostlivosť o zeleň v súčasnosti znižujú atraktivitu nábrežia ako prírodnej pešej zóny.
„Podnety a návrhy, ktoré počas cyklojazdy zazneli, poskytneme zástupcom mesta, vodohospodárskeho podniku a ďalším zodpovedným úradom a inštitúciám,“ informovala Mlejová, podľa ktorej bola cyklojazda len začiatkom dlhodobého a náročného procesu tvorby vízie nábrežia rieky.