Pre nehody a kolízie áut s chodcami ju mnohí Nitrania považujú za nebezpečnú.
Autor TASR
Nitra 8. marca (TASR) – Nitrianska radnica nechala vypracovať dopravný prieskum na križovatke, ktorá spája Chrenovský most s centrom mesta. Pre nehody a kolízie áut s chodcami ju mnohí Nitrania považujú za nebezpečnú. Situáciou sa už zaoberali aj mestskí poslanci, ktorí pred časom svojím uznesením uložili magistrátu, aby dopravu v tomto úseku preveril.
Mesto si nechalo vypracovať dopravný prieskum, ktorý ukázal, že napríklad v čase rannej špičky cez križovatku Kmeťkovej ulice, Wilsonovho nábrežia a Chrenovského mosta prechádza v priebehu jednej hodiny viac ako 1000 áut, ktoré sa na štyroch priechodoch stretávajú so 150 chodcami. Počas popoludňajšej dopravnej špičky je počet chodcov v tomto úseku takmer dvojnásobný.
Do križovatky v súčasnosti prúdia autá zo sídliska Chrenová, od neďalekého obchodného centra, z Wilsonovho nábrežia, ktoré je súčasťou vnútorného mestského okruhu i priamo z centra mesta. Dopravnú situáciu by mohla zjednodušiť okružná križovatka. Jej výstavba je však podľa viacerých mestských poslancov nereálna, pretože na takéto stavebné riešenie v danej lokalite nie je dosť priestoru.
Odborná firma, ktorá posudzoval dopravnú situáciu v okolí Chrenovského mosta, navrhla aj iné riešenia. „Odporúčame zrušiť priechod pre chodcov na Wilsonovom nábreží, ktorý je najmenej zaťažený chodcami a v budúcnosti uvažovať so zriadením svetelne riadenej križovatky spolu s dopravným riešením aj križovatky ulíc B. Slančíkovej a Nábrežie mládeže na druhej strane Chrenovského mostu,“ konštatuje sa v návrhu.
Mestská rada okrem toho odporučila radnici uvažovať aj o zjednosmernení niektorých komunikácií, ktoré sa napájajú na most, prípadne hľadať spôsob, ako by sa nebezpečná križovatka dala aj za súčasných podmienok prebudovať na okružnú.
Mesto si nechalo vypracovať dopravný prieskum, ktorý ukázal, že napríklad v čase rannej špičky cez križovatku Kmeťkovej ulice, Wilsonovho nábrežia a Chrenovského mosta prechádza v priebehu jednej hodiny viac ako 1000 áut, ktoré sa na štyroch priechodoch stretávajú so 150 chodcami. Počas popoludňajšej dopravnej špičky je počet chodcov v tomto úseku takmer dvojnásobný.
Do križovatky v súčasnosti prúdia autá zo sídliska Chrenová, od neďalekého obchodného centra, z Wilsonovho nábrežia, ktoré je súčasťou vnútorného mestského okruhu i priamo z centra mesta. Dopravnú situáciu by mohla zjednodušiť okružná križovatka. Jej výstavba je však podľa viacerých mestských poslancov nereálna, pretože na takéto stavebné riešenie v danej lokalite nie je dosť priestoru.
Odborná firma, ktorá posudzoval dopravnú situáciu v okolí Chrenovského mosta, navrhla aj iné riešenia. „Odporúčame zrušiť priechod pre chodcov na Wilsonovom nábreží, ktorý je najmenej zaťažený chodcami a v budúcnosti uvažovať so zriadením svetelne riadenej križovatky spolu s dopravným riešením aj križovatky ulíc B. Slančíkovej a Nábrežie mládeže na druhej strane Chrenovského mostu,“ konštatuje sa v návrhu.
Mestská rada okrem toho odporučila radnici uvažovať aj o zjednosmernení niektorých komunikácií, ktoré sa napájajú na most, prípadne hľadať spôsob, ako by sa nebezpečná križovatka dala aj za súčasných podmienok prebudovať na okružnú.