Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 23. november 2024Meniny má Klement
< sekcia Nitriansky kraj

Mestský úrad v Nitre spustí elektronické služby túto jeseň

Ilustračné foto. Foto: TASR

Mesto získalo na projekt v celkovej hodnote 2,3 milióna eur financie z Operačného programu Informatizácia spoločnosti.

Nitra 23. marca (TASR) – Nitrianska radnica chce tento rok ukončiť projekt elektronizácie svojich služieb. Podľa slov nitrianskeho primátora Jozefa Dvonča by ľudia mohli využívať výhody elektronického kontaktu s mestským úradom už o niekoľko mesiacov. Mesto získalo na projekt v celkovej hodnote 2,3 milióna eur financie z Operačného programu Informatizácia spoločnosti. „Je určený pre mestá nad 20.000 obyvateľov a zahŕňa úpravu styku občana s úradom. Od roku 2016 bude elektronizácia tohto styku v zmysle zákona povinná. Pre nás je preto dôležité, že sme na tento projekt získali financie. Teraz sa realizuje a tento rok v jesenných mesiacoch má byť dokončený a sfunkčnený. Bude zahŕňať elektronizáciu všetkých procesov, ktoré dnes mesto voči občanovi alebo s občanom má,“ vysvetlil Dvonč.

Ako pripomenul, elektronické služby prinesú obyvateľom mesta i firmám jednoduchšie vybavovanie agendy z pohodlia domova alebo kancelárie prostredníctvom internetu. Radnica okrem toho očakáva aj zefektívnenie a zrýchlenie vlastnej činnosti. Súčasťou projektu bude aj nový prezentačný portál, ktorý bude obyvateľom mesta poskytovať dôležité informácie. „Zároveň vytvorí jednotný komunikačný kanál pre komunikáciu s úradom, prostredníctvom ktorého sa budú podávať elektronické žiadosti. Brány mestského úradu budú takto otvorené pre občanov a podnikateľov bez obmedzenia úradných hodín,“ uviedol prednosta mestského úradu Igor Kršiak. Podľa jeho slov bude možné prostredníctvom internetu platiť miestne dane, vybavovať si rôzne povolenia, či podávať žiadosti.

Okrem lepšej dostupnosti služieb pre občanov bude mať zavedenie elektronizácie prínosy aj pre samotný mestský úrad. „Ide predovšetkým o docielenie efektívnejšieho a rýchlejšieho kolobehu dokumentov bez potreby ich tlače. Zavedením elektronickej vnútornej komunikácie sa docieli samotné skrátenie lehôt vybavovania požiadaviek a skrátenie lehôt na doručovanie písomností občanom. Dôjde aj k úsporám v podobe ušetrených papierov. Zrýchli sa tiež publikovanie informácií na webový portál automatizovaným spôsobom. Mesto Nitra sa tak zavedením elektronických služieb pre občanov a podnikateľov zaradí medzi prvé mestá, ktoré takúto možnosť komunikácie a vybavovania agend budú poskytovať,“ doplnil Kršiak.