Po výstavbe podjazdu pod mostom sa tak prepoja dve cyklotrasy, po ktorých sa bude dať jazdiť na bicykli bez dotyku s intenzívnou dopravou v centre mesta.
Autor TASR
Nitra 10. februára (TASR) - Nitrianska radnica pokračuje s prípravou výstavby cyklistického podjazdu pod Univerzitným mostom, ktorý po niekoľkých rokoch prepojí cyklotrasy v mestských častiach Chrenová a Krškany. Tie momentálne rozdeľuje svetelná križovatka na päťpruhovom hlavnom ťahu mestom, ktorý vedie práve cez Univerzitný most.
Po výstavbe podjazdu pod mostom sa tak prepoja dve cyklotrasy, po ktorých sa bude dať jazdiť na bicykli bez dotyku s intenzívnou dopravou v centre mesta. Cyklisti v Nitre žiadali vybudovanie podjazdu, ktorý spojí dve existujúce trasy, už niekoľko rokov. Magistrát už podal návrh na vydanie územného rozhodnutia o umiestnení stavby a o využívaní územia. Ako o tom informoval príslušný stavebný úrad v Dolných Lefantovciach, územné konanie už bolo začaté a termín ústneho pojednávania bol stanovený na 3. marca.
Cyklistický podjazd pod Univerzitným mostom má byť podľa stavebného úradu vybudovaný na ľavom brehu rieky Nitra na Nábreží mládeže. „Trasa je prioritne určená pre cyklistov a neuvažuje sa na nej s pohybom chodcov. Povrch je dláždený z dôvodu jednoduchšej realizácie pod mostným objektom a v koryte rieky,“ konštatuje sa v dokumentácii. Dĺžka podjazdu má byť 155 metrov a šírka tri metre.
Po výstavbe podjazdu pod mostom sa tak prepoja dve cyklotrasy, po ktorých sa bude dať jazdiť na bicykli bez dotyku s intenzívnou dopravou v centre mesta. Cyklisti v Nitre žiadali vybudovanie podjazdu, ktorý spojí dve existujúce trasy, už niekoľko rokov. Magistrát už podal návrh na vydanie územného rozhodnutia o umiestnení stavby a o využívaní územia. Ako o tom informoval príslušný stavebný úrad v Dolných Lefantovciach, územné konanie už bolo začaté a termín ústneho pojednávania bol stanovený na 3. marca.
Cyklistický podjazd pod Univerzitným mostom má byť podľa stavebného úradu vybudovaný na ľavom brehu rieky Nitra na Nábreží mládeže. „Trasa je prioritne určená pre cyklistov a neuvažuje sa na nej s pohybom chodcov. Povrch je dláždený z dôvodu jednoduchšej realizácie pod mostným objektom a v koryte rieky,“ konštatuje sa v dokumentácii. Dĺžka podjazdu má byť 155 metrov a šírka tri metre.