Podľa jeho slov v súčasnosti magistrát nepočíta s možnosťou, že by sa mu dodatočné stavebné povolenie nepodarilo získať.
Autor TASR
Nitra 10. mája (TASR) – Takmer trojkilometrový chodník, ktorý spája nitrianske mestské časti Chrenová a Janíkovce, je čiernou stavbou. Mesto ho ešte v roku 2014 postavilo bez stavebného povolenia. Upozornila na to Okresná prokuratúra v Nitre.
Na základe jej podnetu už mesto Nitra, ako príslušný špeciálny stavebný úrad, začalo konanie o odstránení stavby, realizovanej bez stavebného povolenia. K reálnemu búraniu chodníka však zrejme nedôjde. Podľa hovorcu mesta Tomáša Holúbeka sa radnica bude snažiť stavbu zlegalizovať.
Podľa platnej legislatívy je možné požiadať o dodatočné stavebné povolenie v prípade, ak stavba nie je v rozpore s verejným záujmom. „Po doložení potrebných dokumentov sa bude postupovať v zmysle zákona. Ide o verejnoprospešnú stavbu, ktorá zabezpečila presun najzraniteľnejších účastníkov cestnej premávky, teda chodcov, z vysokofrekventovanej cesty III. triedy. Tým sa vytvorili podmienky pre ich zvýšenú bezpečnosť. Preto je veľká pravdepodobnosť, že stavba dostane dodatočné stavebné povolenie,“ uviedol pre TASR Holúbek.
Podľa jeho slov v súčasnosti magistrát nepočíta s možnosťou, že by sa mu dodatočné stavebné povolenie nepodarilo získať. Preto momentálne nemá ani vyčíslené náklady na prípadné búranie tri kilometre dlhého chodníka. Rovnako je podľa Holúbeka nepodstatná a čisto hypotetická otázka o prípadnom vymáhaní škôd od osôb, ktoré boli za výstavbu bez stavebného povolenia zodpovední. „Momentálne nemáme dôvod sa ňou zaoberať, keďže aktuálne sa zameriavame na získanie dodatočného stavebného povolenia,“ doplnil.
Na základe jej podnetu už mesto Nitra, ako príslušný špeciálny stavebný úrad, začalo konanie o odstránení stavby, realizovanej bez stavebného povolenia. K reálnemu búraniu chodníka však zrejme nedôjde. Podľa hovorcu mesta Tomáša Holúbeka sa radnica bude snažiť stavbu zlegalizovať.
Podľa platnej legislatívy je možné požiadať o dodatočné stavebné povolenie v prípade, ak stavba nie je v rozpore s verejným záujmom. „Po doložení potrebných dokumentov sa bude postupovať v zmysle zákona. Ide o verejnoprospešnú stavbu, ktorá zabezpečila presun najzraniteľnejších účastníkov cestnej premávky, teda chodcov, z vysokofrekventovanej cesty III. triedy. Tým sa vytvorili podmienky pre ich zvýšenú bezpečnosť. Preto je veľká pravdepodobnosť, že stavba dostane dodatočné stavebné povolenie,“ uviedol pre TASR Holúbek.
Podľa jeho slov v súčasnosti magistrát nepočíta s možnosťou, že by sa mu dodatočné stavebné povolenie nepodarilo získať. Preto momentálne nemá ani vyčíslené náklady na prípadné búranie tri kilometre dlhého chodníka. Rovnako je podľa Holúbeka nepodstatná a čisto hypotetická otázka o prípadnom vymáhaní škôd od osôb, ktoré boli za výstavbu bez stavebného povolenia zodpovední. „Momentálne nemáme dôvod sa ňou zaoberať, keďže aktuálne sa zameriavame na získanie dodatočného stavebného povolenia,“ doplnil.