Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 21. november 2024Meniny má Elvíra
< sekcia Nitriansky kraj

Nitru navštívili turisti z Indonézie, Kuvajtu, Bolívie či Japonska

Na snímke interiér informačného centra NISYS-u, archívne foto Foto: TASR

Nitriansky informačný systém (NISYS) oslavuje 20. výročie svojho vzniku. Jeho služby využívajú v meste pod Zoborom turisti, ale aj domáci obyvatelia.

Nitra 3. mája (TASR) – Nitriansky informačný systém (NISYS) oslavuje 20. výročie svojho vzniku. Jeho služby využívajú v meste pod Zoborom turisti, ale aj domáci obyvatelia. „Priemerný počet návštevníkov NISYS-u je v posledných rokoch zhruba 15.900 osôb ročne. Dve tretiny z nich využívajú služby mestského informačného strediska,“ informovala Timea Galová z nitrianskeho mestského úradu. Záujem majú najmä o informácie týkajúce sa podnikateľských subjektov a organizácií v meste, informácie o pripravovaných podujatiach, prípadne prichádzajú zakúpiť si lístky v sieti Ticketportal či využívajú bezplatný internet.

Zvyšok návštevníkov predstavujú domáci aj zahraniční turisti, ktorí sa informujú o pamiatkach a turistických atrakciách v meste, službách v cestovnom ruchu, ako sú ubytovacie a stravovacie zariadenia. Majú tiež záujem absolvovať prehliadky mesta alebo zakúpiť si suveníry z Nitry.

„Najviac zahraničných turistov prichádza z Českej republiky, Nemecka, Rakúska, Poľska, ale aj zo Španielska či z Francúzska. Nitru však už navštívili turisti z Indonézie, Kuvajtu, Bolívie, Austrálie aj Japonska,“ povedala Galová. Okrem osobných návštev využívajú služby NISYS-u záujemcovia aj prostredníctvom telefonického kontaktu. Ich počet predstavuje ročne priemerne 6530 osôb.

NISYS zabezpečuje pre záujemcov sprievodcovské služby v slovenskom alebo v jednom z deviatich cudzích jazykov. Tretí rok ponúka rôzne tematické prehliadky, najžiadanejšie sú Rozprávkový okruh mestom pre deti a dospelých a Večerná prehliadka Nitry. „Sprievodcovské služby využíva ročne priemerne 2000 ľudí. Ich počet sa pritom každoročne zvyšuje,“ konštatovala Galová.

Od júla minulého roku majú návštevníci mesta k dispozícii moderný elektronický informačný dotykový panel na Svätoplukovom námestí. Ten slúži ako plnohodnotný zdroj informácií turistom, ale aj domácim obyvateľom.