Celkovo 21 ukážkových lekcií inovatívneho vzdelávania pripravia samotní učitelia, ktorí počas pandémie zvládli dištančné vzdelávanie vlastnými metódami.
Autor TASR
Nitra 22. septembra (TASR) – Nitrianskym učiteľom má pomôcť s digitálnym vyučovaním projekt Vzdelávanie pre budúcnosť. V rámci programu Erasmus+ v ňom mesto Nitra spolupracuje s viacerými zahraničnými organizáciami.
Cieľom projektu je pomôcť učiteľom základného vzdelávania nájsť a zvládnuť nové spôsoby výučby a naplno využívať výhody digitálnych nástrojov. „Prostredníctvom projektu pripravíme platformu určenú priamo učiteľom, ktorá im pomôže pripraviť deti na budúcnosť,“ uviedol viceprimátor Miloslav Špoták.
Celkovo 21 ukážkových lekcií inovatívneho vzdelávania pripravia samotní učitelia, ktorí počas pandémie zvládli dištančné vzdelávanie vlastnými metódami. „Ukážu, ako odovzdávať informácie na diaľku a zároveň rozvíjať vzťahy a kľúčové znalosti. Lekcie budú pokrývať najširší možný rozsah digitálnych nástrojov, všetky vekové skupiny v základnom vzdelávaní a širokú škálu prístupov,“ uviedla Lenka Mareková z mestského úradu.
V rámci projektu tak vznikne sprievodca s názvom Vzdelávanie pre budúcnosť. Obsahovať bude pravidlá, tipy a triky, ako odovzdávať deťom znalosti pomocou digitálnych nástrojov. „Ďalšími výstupmi projektu budú aj databáza digitálnych nástrojov, ktorá bude určená učiteľom, databáza lektorov digitálnych nástrojov a databáza otvorených vzdelávacích zdrojov,“ doplnila Mareková.
Cieľom projektu je pomôcť učiteľom základného vzdelávania nájsť a zvládnuť nové spôsoby výučby a naplno využívať výhody digitálnych nástrojov. „Prostredníctvom projektu pripravíme platformu určenú priamo učiteľom, ktorá im pomôže pripraviť deti na budúcnosť,“ uviedol viceprimátor Miloslav Špoták.
Celkovo 21 ukážkových lekcií inovatívneho vzdelávania pripravia samotní učitelia, ktorí počas pandémie zvládli dištančné vzdelávanie vlastnými metódami. „Ukážu, ako odovzdávať informácie na diaľku a zároveň rozvíjať vzťahy a kľúčové znalosti. Lekcie budú pokrývať najširší možný rozsah digitálnych nástrojov, všetky vekové skupiny v základnom vzdelávaní a širokú škálu prístupov,“ uviedla Lenka Mareková z mestského úradu.
V rámci projektu tak vznikne sprievodca s názvom Vzdelávanie pre budúcnosť. Obsahovať bude pravidlá, tipy a triky, ako odovzdávať deťom znalosti pomocou digitálnych nástrojov. „Ďalšími výstupmi projektu budú aj databáza digitálnych nástrojov, ktorá bude určená učiteľom, databáza lektorov digitálnych nástrojov a databáza otvorených vzdelávacích zdrojov,“ doplnila Mareková.