Klientske centrum v Zlatých Moravciach je v poradí 17 integrovaným pracoviskom štátnej správy, ktoré bolo doteraz v rámci reformy ESO vybudované.
Autor TASR
Zlaté Moravce 5. decembra (TASR) – Na Okresnom úrade v Zlatých Moravciach dnes oficiálne spustili do prevádzky klientske centrum, ktoré vzniklo v rámci reformy štátnej správy ESO. Občania tu budú môcť na pracoviskách centra v jednej budove vybaviť agendu dopravného inšpektorátu, oddelenia dokladov, katastra, životného prostredia, živnostenského podnikania, pozemkového a lesného odboru a tiež cestnej dopravy, pozemných komunikácií, či osvedčovania listín a overovania podpisov.
„Dnes sme vrátili vlastne štátnu správu späť do Zlatých Moraviec. Otvárame klientske centrum, aby nemuseli obyvatelia okresu Zlaté Moravce dochádzať do Nitry, ale mohli vybaviť všetko na jednom mieste v tejto budove. Verím, že im bude dobre slúžiť,“ povedal pri otváraní Klientskeho centra na Okresnom Úrade v Zlatých Moravciach Minister vnútra SR Robert Kaliňák.
Ten vo svojom príhovore pripomenul, že vláda pri reforme verejnej správy nezabúda ani na menšie okresy, ktoré chce podporiť aj tým, že v nich postupne zriaďuje klientske centrá. „Obyvatelia Zlatých Moraviec platia úplne rovnaké dane, ako platia obyvatelia Nitry, alebo Trenčína a z toho istého dôvodu preto majú mať k dispozícii také isté služby a také isté možnosti ako obyvatelia väčších miest. Myslím si, že menšie regióny treba výraznejšie podporovať, aby mohli lepšie fungovať. Ukazuje sa, že práve tieto menšie okresy sú omnoho aktívnejšie aj v poskytovaní služieb občanom, pretože spomedzi 15 klientskych centier, ktoré sme doteraz otvorili, dominovali okresy malé, ktoré pred tým boli v určitej nevýhode,“ pripomenul Kaliňák.
Klientske centrum v Zlatých Moravciach je v poradí 17 integrovaným pracoviskom štátnej správy, ktoré bolo doteraz v rámci reformy ESO vybudované. Do konca roka by malo byť otvorených ďalších 16 centier a to aj v niektorých mestách, ktoré nie sú sídlom okresu. Okrem úspory financií má priniesť systém klientskych centier aj vyšší komfort pre občanov. Princíp jedenkrát a dosť má zaručiť občanovi, že po plnej elektronizácii štátnej správy „bude po úradoch obiehať dokument a nie občan“.
Podľa zámeru vlády by po ukončení reformy malo stačiť jedno podanie občana voči štátu. Úrady potom samostatne zabezpečia posun informácií medzi jednotlivými zložkami štátnej správy tak, aby občan nebol zaťažovaný dokladovaním informácií, ktorými už úradníci disponujú.
„Dnes sme vrátili vlastne štátnu správu späť do Zlatých Moraviec. Otvárame klientske centrum, aby nemuseli obyvatelia okresu Zlaté Moravce dochádzať do Nitry, ale mohli vybaviť všetko na jednom mieste v tejto budove. Verím, že im bude dobre slúžiť,“ povedal pri otváraní Klientskeho centra na Okresnom Úrade v Zlatých Moravciach Minister vnútra SR Robert Kaliňák.
Ten vo svojom príhovore pripomenul, že vláda pri reforme verejnej správy nezabúda ani na menšie okresy, ktoré chce podporiť aj tým, že v nich postupne zriaďuje klientske centrá. „Obyvatelia Zlatých Moraviec platia úplne rovnaké dane, ako platia obyvatelia Nitry, alebo Trenčína a z toho istého dôvodu preto majú mať k dispozícii také isté služby a také isté možnosti ako obyvatelia väčších miest. Myslím si, že menšie regióny treba výraznejšie podporovať, aby mohli lepšie fungovať. Ukazuje sa, že práve tieto menšie okresy sú omnoho aktívnejšie aj v poskytovaní služieb občanom, pretože spomedzi 15 klientskych centier, ktoré sme doteraz otvorili, dominovali okresy malé, ktoré pred tým boli v určitej nevýhode,“ pripomenul Kaliňák.
Klientske centrum v Zlatých Moravciach je v poradí 17 integrovaným pracoviskom štátnej správy, ktoré bolo doteraz v rámci reformy ESO vybudované. Do konca roka by malo byť otvorených ďalších 16 centier a to aj v niektorých mestách, ktoré nie sú sídlom okresu. Okrem úspory financií má priniesť systém klientskych centier aj vyšší komfort pre občanov. Princíp jedenkrát a dosť má zaručiť občanovi, že po plnej elektronizácii štátnej správy „bude po úradoch obiehať dokument a nie občan“.
Podľa zámeru vlády by po ukončení reformy malo stačiť jedno podanie občana voči štátu. Úrady potom samostatne zabezpečia posun informácií medzi jednotlivými zložkami štátnej správy tak, aby občan nebol zaťažovaný dokladovaním informácií, ktorými už úradníci disponujú.