Hurbanovo 19. februára (TASR) - Spoločnosť Heineken Slovensko v spolupráci s Nitrianskou komunitnou nadáciou (NKN) vyhlasuje už siedmy ročník grantového programu Tu sme doma.
Autor TASR
Hurbanovo 19. februára (TASR) - Spoločnosť Heineken Slovensko v spolupráci s Nitrianskou komunitnou nadáciou (NKN) vyhlasuje už siedmy ročník grantového programu Tu sme doma. Cieľom programu je podnietiť a podporiť verejnoprospešné aktivity obyvateľov Hurbanova vo svojom meste. Na realizáciu programu venuje spoločnosť každoročne viac ako 33.000 eur. O grant môžu žiadať jednotlivci i neziskové organizácie do 17. apríla.
Program aktivizuje ľudí, aby sami identifikovali, čo im v Hurbanove chýba, čo by chceli vytvoriť v miestnej komunite. Spoločnosť Heineken Slovensko podporí ich dobré nápady do výšky 3300 eur. Pridaná hodnota predkladaných projektov spočíva v aktívnej participácii, dobrovoľníctve a skúsenostiach.
„Program Tu sme doma má svoju tradíciu, ktorá už siedmy rok ponúka možnosti oživenia Hurbanova. Naša spoločnosť je najvýznamnejším zamestnávateľom regiónu a je v našom záujme, aby sa aj s našou pomocou mesto Hurbanovo zveľaďovali. Rôznorodé projekty združujú ľudí s podobnými záujmami a vytvárajú priestor na ďalšie budovanie dobrých vzťahov v miestnych komunitách. Teším sa na nové projekty, ktoré zrealizujeme v roku 2015,“ uviedol Odin Goedhart, generálny riaditeľ spoločnosti.
Grantový program Tu sme doma naštartoval v Hurbanove rozvoj miestneho dobrovoľníctva. Hurbanovské školy a škôlky, kluby dôchodcov, športové kluby, hasiči, včelári, kynológovia, záchranári a mnoho ďalších miestnych ľudí dobrovoľne venovali svoj čas, energiu a zručnosti, aby pomohli vylepšiť svoje mesto. V Hurbanove sa podieľalo na dobrovoľníckych aktivitách už viac ako 1500 ľudí. Aktívne sa zapájajú aj samotní zamestnanci spoločnosti. Žiadajú grant na svoje nápady alebo symbolicky preberú patronát nad projektom, ktorý im je sympatický.
Počas šiestich rokov zrealizovali v meste 69 nápadov verejno-prospešných aktivít za 176.700 eur. Obyvatelia Hurbanova si vďaka programu obnovili na Námestí Konkolyho Thége nefunkčnú fontánu a postavili prvý fitpark. Založili prvé jasličky v meste, stolnotenisový klub, zrekonštruovali ľadovú plochu a vysadili zeleň. Hurbanovo je teraz moderné aj vďaka novým možnostiam pripojenia sa na wifi v strategických častiach. Záujemcovia si môžu podávať žiadosti o grant v rámci siedmeho ročníka Tu sme doma do 17. apríla prostredníctvom internetovej stránky www.nkn.sk.
Nitrianska komunitná nadácia zlepšuje kvalitu života ľudí v Nitrianskom kraji už 13 rokov. Tvorí „most“ medzi tými, ktorí potrebujú finančnú podporu na verejnoprospešné nápady, a tými, ktorí chcú takéto aktivity podporiť. Svojou činnosťou motivuje ľudí k dobrovoľníckej práci a pomáha pri rozvoji filantropie.
Program aktivizuje ľudí, aby sami identifikovali, čo im v Hurbanove chýba, čo by chceli vytvoriť v miestnej komunite. Spoločnosť Heineken Slovensko podporí ich dobré nápady do výšky 3300 eur. Pridaná hodnota predkladaných projektov spočíva v aktívnej participácii, dobrovoľníctve a skúsenostiach.
„Program Tu sme doma má svoju tradíciu, ktorá už siedmy rok ponúka možnosti oživenia Hurbanova. Naša spoločnosť je najvýznamnejším zamestnávateľom regiónu a je v našom záujme, aby sa aj s našou pomocou mesto Hurbanovo zveľaďovali. Rôznorodé projekty združujú ľudí s podobnými záujmami a vytvárajú priestor na ďalšie budovanie dobrých vzťahov v miestnych komunitách. Teším sa na nové projekty, ktoré zrealizujeme v roku 2015,“ uviedol Odin Goedhart, generálny riaditeľ spoločnosti.
Grantový program Tu sme doma naštartoval v Hurbanove rozvoj miestneho dobrovoľníctva. Hurbanovské školy a škôlky, kluby dôchodcov, športové kluby, hasiči, včelári, kynológovia, záchranári a mnoho ďalších miestnych ľudí dobrovoľne venovali svoj čas, energiu a zručnosti, aby pomohli vylepšiť svoje mesto. V Hurbanove sa podieľalo na dobrovoľníckych aktivitách už viac ako 1500 ľudí. Aktívne sa zapájajú aj samotní zamestnanci spoločnosti. Žiadajú grant na svoje nápady alebo symbolicky preberú patronát nad projektom, ktorý im je sympatický.
Počas šiestich rokov zrealizovali v meste 69 nápadov verejno-prospešných aktivít za 176.700 eur. Obyvatelia Hurbanova si vďaka programu obnovili na Námestí Konkolyho Thége nefunkčnú fontánu a postavili prvý fitpark. Založili prvé jasličky v meste, stolnotenisový klub, zrekonštruovali ľadovú plochu a vysadili zeleň. Hurbanovo je teraz moderné aj vďaka novým možnostiam pripojenia sa na wifi v strategických častiach. Záujemcovia si môžu podávať žiadosti o grant v rámci siedmeho ročníka Tu sme doma do 17. apríla prostredníctvom internetovej stránky www.nkn.sk.
Nitrianska komunitná nadácia zlepšuje kvalitu života ľudí v Nitrianskom kraji už 13 rokov. Tvorí „most“ medzi tými, ktorí potrebujú finančnú podporu na verejnoprospešné nápady, a tými, ktorí chcú takéto aktivity podporiť. Svojou činnosťou motivuje ľudí k dobrovoľníckej práci a pomáha pri rozvoji filantropie.