Stíhacie lietadlo MiG-29 havarovalo koncom septembra 2019 pri Nitre počas skúšobného letu.
Autor TASR
Bratislava 27. mája (TASR) - Pri páde stíhacieho lietadla MiG-29 v roku 2019 nedošlo k trestnému činu. Vyšetrovateľ Policajného zboru (PZ) rozhodol, že išlo o skutok, ktorý by mohol byť prerokovaný v disciplinárnom konaní. Pre TASR to uviedla hovorkyňa Krajského riaditeľstva PZ v Nitre Renáta Čuháková.
"Pri rozhodovaní vyšetrovateľ prihliadal najmä na vykonané vyšetrovanie, rozsiahle znalecké dokazovanie, okolnosti spáchania činu, opísané spolupôsobiace príčiny vzniku leteckej nehody a ostatné okolnosti majúce vplyv na vznik tejto udalosti," priblížila hovorkyňa.
Trestné stíhanie bolo vedené vo veci všeobecného ohrozenia. Ukončili ho koncom roka 2020, rozhodnutie vyšetrovateľa nadobudlo právoplatnosť v januári tohto roka.
Stíhacie lietadlo MiG-29 havarovalo koncom septembra 2019 pri Nitre počas skúšobného letu. Celkovo vyšetrovacia komisia určila 13 čiastkových faktorov, ktoré prispeli k nehode. Bezprostrednou príčinou bol nedostatok paliva a následné rozhodnutie pilota o katapultáži.
Incident podľa záverov komisie nezapríčinil stav lietadla ani nedostatok kompetencie zo strany pilota. Do budúcnosti sa podľa ministra obrany Jaroslava Naďa (OĽANO) prijalo 22 opatrení, ktoré majú podobným incidentom predísť.
"Pri rozhodovaní vyšetrovateľ prihliadal najmä na vykonané vyšetrovanie, rozsiahle znalecké dokazovanie, okolnosti spáchania činu, opísané spolupôsobiace príčiny vzniku leteckej nehody a ostatné okolnosti majúce vplyv na vznik tejto udalosti," priblížila hovorkyňa.
Trestné stíhanie bolo vedené vo veci všeobecného ohrozenia. Ukončili ho koncom roka 2020, rozhodnutie vyšetrovateľa nadobudlo právoplatnosť v januári tohto roka.
Stíhacie lietadlo MiG-29 havarovalo koncom septembra 2019 pri Nitre počas skúšobného letu. Celkovo vyšetrovacia komisia určila 13 čiastkových faktorov, ktoré prispeli k nehode. Bezprostrednou príčinou bol nedostatok paliva a následné rozhodnutie pilota o katapultáži.
Incident podľa záverov komisie nezapríčinil stav lietadla ani nedostatok kompetencie zo strany pilota. Do budúcnosti sa podľa ministra obrany Jaroslava Naďa (OĽANO) prijalo 22 opatrení, ktoré majú podobným incidentom predísť.