Univerzita sa na vývoji produktu podieľa spolu so spotrebiteľmi v rámci projektu EIT Food RIS Consumer Engagement Labs 2022.
Autor TASR
Nitra 2. novembra (TASR) - Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre (SPU) vyvíja slané pochutiny pre adolescentov. Produkty s novou unikátnou receptúrou sú výživovo modifikované pre skupinu mladých ľudí a spĺňajú kľúčové atribúty vrátane podporného vplyvu na ich zdravie, informovala hovorkyňa univerzity Renáta Chosraviová.
Univerzita sa na vývoji produktu podieľa spolu so spotrebiteľmi v rámci projektu EIT Food RIS Consumer Engagement Labs 2022. Projekt je financovaný Európskym inovačným a technologickým inštitútom a koordinovaný Varšavskou univerzitou. Zapojených je doňho 15 mladých adolescentov vo veku 15 - 19 rokov, šesť rodičov, ktorí majú deti v tomto veku a sedem starých rodičov s vnúčatami vo veku 15 - 19 rokov.
Na Slovensku je projekt realizovaný prostredníctvom Fakulty biotechnológie a potravinárstva SPU v Nitre a Výskumného centra AgroBioTech. Projektové aktivity so spotrebiteľmi a zástupcami potravinárskej spoločnosti Pierre Baguette, vrátane kreatívnych úloh, sú realizované online. Záverečné stretnutie v polovici novembra 2022 s účasťou potravinárskej spoločnosti, ktorá má za úlohu jeden nápad inovatívneho produktu navrhnutého spotrebiteľmi uviesť na trh, bude venované kľúčovým zisteniam projektu a prezentácii návrhov nových slaných pochutín.
Univerzita sa na vývoji produktu podieľa spolu so spotrebiteľmi v rámci projektu EIT Food RIS Consumer Engagement Labs 2022. Projekt je financovaný Európskym inovačným a technologickým inštitútom a koordinovaný Varšavskou univerzitou. Zapojených je doňho 15 mladých adolescentov vo veku 15 - 19 rokov, šesť rodičov, ktorí majú deti v tomto veku a sedem starých rodičov s vnúčatami vo veku 15 - 19 rokov.
Na Slovensku je projekt realizovaný prostredníctvom Fakulty biotechnológie a potravinárstva SPU v Nitre a Výskumného centra AgroBioTech. Projektové aktivity so spotrebiteľmi a zástupcami potravinárskej spoločnosti Pierre Baguette, vrátane kreatívnych úloh, sú realizované online. Záverečné stretnutie v polovici novembra 2022 s účasťou potravinárskej spoločnosti, ktorá má za úlohu jeden nápad inovatívneho produktu navrhnutého spotrebiteľmi uviesť na trh, bude venované kľúčovým zisteniam projektu a prezentácii návrhov nových slaných pochutín.