Mladí, ako tvrdí, zväčša nemajú energiu a ani chuť na čítanie predvolebných programov. Zaujíma ich to, čo sa ich bezprostredne dotýka, uviedol psychológ z online linky dôvery IPčko.sk Marek Madro.
Autor TASR
Bratislava 29. februára (TASR) - Mladým voličom veľmi záleží na tom, aby vo voľbách ukázali svoje názory, svoj prístup k životu a svoje nazeranie na svet. Pre TASR to povedal psychológ z online linky dôvery IPčko.sk Marek Madro. Ak mladí pôjdu v sobotu voliť, rozhodovať sa podľa neho nebudú až tak strategicky a podľa predvolebných prieskumov, ale na základe ich vlastných hodnôt. "Či už sa spájajú s vierou, spoločenskou otvorenosťou či prístupom ku konkrétnym aktuálne diskutovaným témam," podotkol.
Mladí, ako tvrdí, zväčša nemajú energiu a ani chuť na čítanie predvolebných programov. Zaujíma ich to, čo sa ich bezprostredne dotýka. "Uvedomujú si však, že 29. februára nebude len taká obyčajná sobota, že práve v tento deň sa pre nich aj pre celé Slovensko môže veľa vecí zmeniť, že sa dokonca o to môžu pričiniť aj oni sami. Mnohí premýšľajú nad zodpovednosťou, ktorú majú v rukách a tým, ako s ňou naložiť," povedal Madro.
Pri rozhovoroch s mladými sa stretával s ich chuťou i nechuťou ísť k volebným urnám. "Bolo to tak 50 na 50. Tí, ktorí zvažovali možnosť, že voliť nepôjdu, naozaj stratili chuť a nádej v to, že sa niečo zmení. Informácie o navyšovaní rozpočtu, dostavanie diaľnic a ďalšie legislatívne úpravy sú pre nich veľmi abstraktné a vzdialené," vysvetlil psychológ. Mladí ľudia, ktorí boli svojou účasťou na voľbách presvedčení, riešili podľa Madra koho voliť. "O tom, koho nie, mali pomerne jasno. Náročnejšie preto bolo vybrať si, koho áno".
Slová voľby a voliť sa v posledných týždňoch čoraz viac objavovali v komunikáciách, ktorú mladí smerovali psychológom na internetovej linke dôvery. "Nešlo priamo o rozhovory, v ktorých by sme viedli s mladými ľuďmi diskusiu o politike a predvolebnej kampani. Práve naopak. Boli to príbehy o duševnom zmätku, beznádeji, neistote a nejasnom videní budúcnosti, svojej aj spoločenskej," priblížil Madro s tým, že za týmito pocitmi mladých je mnoho negatívnych informácií, ktoré denne prichádzajú a ovplyvňujú duševné zdravie.
Psychológovia z IPčko.sk preto spustili kampaň Hybaj voliť. Chceli ňou podporiť mladých ľudí k účasti na voľbách a k zodpovednému rozhodnutiu. Venovali sa v nej aj témam duševného zdravia a budúcnosti práce s mládežou. Madro priblížil, že aj týmto spôsobom chceli mladým odkázať, že ich účasť vo voľbách je potrebná a tvrdenie "môj hlas aj tak nič nezmení" je mylné. "Práve ich hlas môže zmeniť veľa," podotkol.
Mladí, ako tvrdí, zväčša nemajú energiu a ani chuť na čítanie predvolebných programov. Zaujíma ich to, čo sa ich bezprostredne dotýka. "Uvedomujú si však, že 29. februára nebude len taká obyčajná sobota, že práve v tento deň sa pre nich aj pre celé Slovensko môže veľa vecí zmeniť, že sa dokonca o to môžu pričiniť aj oni sami. Mnohí premýšľajú nad zodpovednosťou, ktorú majú v rukách a tým, ako s ňou naložiť," povedal Madro.
Pri rozhovoroch s mladými sa stretával s ich chuťou i nechuťou ísť k volebným urnám. "Bolo to tak 50 na 50. Tí, ktorí zvažovali možnosť, že voliť nepôjdu, naozaj stratili chuť a nádej v to, že sa niečo zmení. Informácie o navyšovaní rozpočtu, dostavanie diaľnic a ďalšie legislatívne úpravy sú pre nich veľmi abstraktné a vzdialené," vysvetlil psychológ. Mladí ľudia, ktorí boli svojou účasťou na voľbách presvedčení, riešili podľa Madra koho voliť. "O tom, koho nie, mali pomerne jasno. Náročnejšie preto bolo vybrať si, koho áno".
Slová voľby a voliť sa v posledných týždňoch čoraz viac objavovali v komunikáciách, ktorú mladí smerovali psychológom na internetovej linke dôvery. "Nešlo priamo o rozhovory, v ktorých by sme viedli s mladými ľuďmi diskusiu o politike a predvolebnej kampani. Práve naopak. Boli to príbehy o duševnom zmätku, beznádeji, neistote a nejasnom videní budúcnosti, svojej aj spoločenskej," priblížil Madro s tým, že za týmito pocitmi mladých je mnoho negatívnych informácií, ktoré denne prichádzajú a ovplyvňujú duševné zdravie.
Psychológovia z IPčko.sk preto spustili kampaň Hybaj voliť. Chceli ňou podporiť mladých ľudí k účasti na voľbách a k zodpovednému rozhodnutiu. Venovali sa v nej aj témam duševného zdravia a budúcnosti práce s mládežou. Madro priblížil, že aj týmto spôsobom chceli mladým odkázať, že ich účasť vo voľbách je potrebná a tvrdenie "môj hlas aj tak nič nezmení" je mylné. "Práve ich hlas môže zmeniť veľa," podotkol.