Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 19. december 2024
< sekcia Parlamentné voľby 2020

O volebné vysielanie televízií bol veľký záujem

Na snímke pracovníci Mestského úradu v Nitre pripravujú volebnú miestnosť k voľbám do Národnej rady Slovenskej republiky 2020 v kultúrnom dome v mestskej časti Mlynárce v Nitre 27. februára 2020. Foto: TASR - Henrich Mišovič

Počas volebnej noci zo soboty (29. 2.) na nedeľu bolo najsledovanejšie štúdio televízie Markíza Voľby 2020 - Volebná noc.

Bratislava 2. marca (TASR) - O volebné vysielanie televízií bol veľký záujem. Informujú o tom televízie RTVS, Markíza a TA3.

Podľa PR manažérky RTVS Silvie Turnerovej si nový rekord sledovanosti na konto pripísala diskusná relácia O 5 minút 12 v nedeľu (1. 3.). Reláciu s lídrami politických strán, ktoré získali kreslá v parlamente, sledovalo podľa údajov spoločnosti PMT/Kantar Slovakia 791.000 divákov a mala 43,8-percentný podiel na trhu v cieľovej skupine 12+. O 5 minút 12 sa tak stalo najsledovanejším programom na trhu v roku 2020 a dosiahlo najvyšší výkon relácie v ére peoplemetrov.

Mimoriadna nedeľná relácia televízie Markíza s názvom Voľby 2020 - Víťazi volieb dosiahla v cieľovej skupine 12 - 54 rating 10,8 percenta a trhový podiel 38,9 percenta, pričom v rebríčku sledovanosti obsadila štvrté miesto. Nedeľná diskusná relácia Na telo na Markíze zaznamenala v cieľovej skupine 12 - 54 rating 9,2 percenta a trhový podiel 28,1 percenta. Pozrelo si ju 521.000 divákov vo veku nad 12 rokov. Špeciálne vydanie relácie TV Joj Na hrane zaznamenalo v rovnakej cieľovej skupine podľa údajov PMT/Kantar Slovakia trhový podiel 10,6 percenta.

Trhový podiel vysielania TA3 v cieľovej skupine 12+ bol podľa asistentky generálneho riaditeľa televízie Dariny Baranovej v nedeľu 7,8 percenta. "Počas dňa bola televízia TA3 takmer šesť a pol hodiny jednotkou na trhu. Reach TA3 dosiahol takmer dva milióny divákov," uviedla Baranová.

Počas volebnej noci zo soboty (29. 2.) na nedeľu bolo najsledovanejšie štúdio televízie Markíza Voľby 2020 - Volebná noc. Dosiahlo rating 8,2 percenta a trhový podiel 34,6 percenta. Sledovalo ho celkovo 401.000 divákov starších ako 12 rokov. TASR o tom informoval PR manažér televízie Markíza Lukáš Kočišek. Podľa údajov volebná noc na Jednotke RTVS zaznamenala v rovnakej cieľovej skupine trhový podiel 17,3 percenta a TA3 mala počas volebnej noci podiel na trhu 6 percent.

V predpoludňajšom Volebnom štúdiu TA3 v čase od 8.00 do 12.00 h s podielom 20,1 percenta v cieľovej skupine 12+ bola televízia jednotkou na trhu s ratingom 259.000 divákov. Podľa Baranovej išlo o druhú najsledovanejšiu reláciu v histórii TA3.