Podľa Szabolcsa Mózesa z Aliancie je práve juh Slovenska pri budovaní ciest zanedbávaný. Dôkazom je podľa neho aj chýbajúci severný obchvat Komárna, ktorý mal znížiť hustotu dopravy v meste.
Autor TASR
Komárno 25. septembra (TASR) - Štát by mal v nasledujúcich rokoch pomôcť južným regiónom Slovenska pri výstavbe cestnej infraštruktúry. V pondelok to na tlačovej konferencii v Komárne pri moste Monoštor uviedli predstavitelia strany Aliancia.
Podľa Szabolcsa Mózesa z Aliancie je práve juh Slovenska pri budovaní ciest zanedbávaný. Dôkazom je podľa neho aj chýbajúci severný obchvat Komárna, ktorý mal znížiť hustotu dopravy v meste. "Už na začiatku výstavby mosta Monoštor v roku 2017 bolo sľúbené, že sa tu vybuduje aj severný obchvat mesta. Aj v roku 2023 sme však stále len na úrovni štúdie. Nič nie je hotové a cesty sa tu rozchádzajú na tri smery, na Nové Zámky a Nitru, na Kolárovo a Šaľu a na Veľký Meder a Galantu. Ani jedna z týchto ciest nie je tranzitná, hustota dopravy stúpa a situácia sa tu bude zhoršovať," skonštatoval Tibor Csenger, ktorý je za stranu Aliancia podpredsedom Nitrianskeho samosprávneho kraja (NSK).
Podľa jeho slov je podobná situácia aj v iných regiónoch južného Slovenska. "Predchádzajúca vláda sľúbila, že problém bude riešiť. Mal sa stavať napríklad obchvat Šale aj Šiah. Pri otváraní mosta Monoštor v roku 2020 bol sľúbený obchvat Komárna. Prešli tri roky a do výstavby tejto infraštruktúry nešiel ani cent a nepostavil sa ani jeden meter cesty," dodal Csenger.
Podľa Szabolcsa Mózesa z Aliancie je práve juh Slovenska pri budovaní ciest zanedbávaný. Dôkazom je podľa neho aj chýbajúci severný obchvat Komárna, ktorý mal znížiť hustotu dopravy v meste. "Už na začiatku výstavby mosta Monoštor v roku 2017 bolo sľúbené, že sa tu vybuduje aj severný obchvat mesta. Aj v roku 2023 sme však stále len na úrovni štúdie. Nič nie je hotové a cesty sa tu rozchádzajú na tri smery, na Nové Zámky a Nitru, na Kolárovo a Šaľu a na Veľký Meder a Galantu. Ani jedna z týchto ciest nie je tranzitná, hustota dopravy stúpa a situácia sa tu bude zhoršovať," skonštatoval Tibor Csenger, ktorý je za stranu Aliancia podpredsedom Nitrianskeho samosprávneho kraja (NSK).
Podľa jeho slov je podobná situácia aj v iných regiónoch južného Slovenska. "Predchádzajúca vláda sľúbila, že problém bude riešiť. Mal sa stavať napríklad obchvat Šale aj Šiah. Pri otváraní mosta Monoštor v roku 2020 bol sľúbený obchvat Komárna. Prešli tri roky a do výstavby tejto infraštruktúry nešiel ani cent a nepostavil sa ani jeden meter cesty," dodal Csenger.