Vláda plánuje vytvoriť medzirezortný projektový tím, ktorého cieľom bude urýchliť prípravu a výstavbu zostávajúcich úsekov na cestných koridoroch D1, D3 a R4.
Autor TASR
Bratislava 13. novembra (TASR) - Dokončenie prechodu na európske mýto (EETS) a spustenie "národného" mýtneho systému či urýchlenie prípravy a výstavby zostávajúcich úsekov na cestných koridoroch D1, D3 a R4 patria medzi priority vlády SR na nasledujúce štyri roky. Vyplýva to z programového vyhlásenia vlády (PVV) v oblasti dopravy a výstavby, ktoré v pondelok schválil kabinet.
Vláda plánuje vytvoriť medzirezortný projektový tím, ktorého cieľom bude urýchliť prípravu a výstavbu zostávajúcich úsekov na cestných koridoroch D1, D3 a R4. "Vláda zabezpečí progres pri výstavbe medzinárodných koridorov, smerujúcich územím Slovenskej republiky, a to najmä D1, D3 a R4," píše sa v PVV. Znížiť tiež chce počet mostov na cestách prvej triedy, ktoré sa nachádzajú v zlom či v havarijnom stave. Zabezpečiť tiež plánuje finančné a legislatívne podmienky k uskutočneniu Mostného programu.
V oblasti železničnej dopravy sa chce vláda zamerať hlavne na zvyšovanie rýchlostí tratí tak, aby sa vo vybraných úsekoch Žilina - Košice dalo jazdiť vlakmi rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu. Zabezpečiť tiež plánuje moderné medzinárodné vlakové spojenie Bratislavy s Viedňou a Bratislavy s Brnom a Prahou, a tiež rovnaké spojenie Žiliny smerom na Ostravu, píše sa v PVV.
Vláda sa chystá podporiť aj rozvoj verejnej osobnej dopravy. "Cieľom vlády je zabezpečiť plnohodnotnú integráciu verejnej osobnej dopravy a umožniť do roku 2026 cestovať v rámci územia Slovenskej republiky jednotlivými druhmi verejnej osobnej dopravy na jeden cestovný lístok," uviedol kabinet v PVV. V oblasti dopravy sa chce zamerať aj na podporu výstavby cyklotrás z Plánu obnovy a odolnosti SR.
V oblasti výstavby plánuje vláda pripraviť novelu aktuálne účinného stavebného zákona, ktorá by mala výrazne urýchliť procesy umiestňovania a povoľovania stavieb. Vláda sa tiež chce zamerať na zjednodušenie procesu posudzovania vplyvov na životné prostredie EIA.
Témou na najbližšie štyri roky by malo byť aj vytvorenie vhodných a udržateľných podmienok prevádzkovania dostupného nájomného bývania. Hľadať plánuje prebytočné nehnuteľnosti štátu, ktoré by boli vhodné na výstavbu alebo prestavbu na nájomné byty. Vláda sa chce zamerať tiež na vytvorenie prehľadného systému financovania obnovy budov. "Vláda vytvorí zrozumiteľnú a časovo koordinovanú ponuku zdrojov na obnovu budov pre verejných, ako aj súkromných vlastníkov," uvádza sa v PVV.
Vláda plánuje vytvoriť medzirezortný projektový tím, ktorého cieľom bude urýchliť prípravu a výstavbu zostávajúcich úsekov na cestných koridoroch D1, D3 a R4. "Vláda zabezpečí progres pri výstavbe medzinárodných koridorov, smerujúcich územím Slovenskej republiky, a to najmä D1, D3 a R4," píše sa v PVV. Znížiť tiež chce počet mostov na cestách prvej triedy, ktoré sa nachádzajú v zlom či v havarijnom stave. Zabezpečiť tiež plánuje finančné a legislatívne podmienky k uskutočneniu Mostného programu.
Prečítajte si aj: VLÁDA SCHVÁLILA SVOJE PROGRAMOVÉ VYHLÁSENIE
V oblasti železničnej dopravy sa chce vláda zamerať hlavne na zvyšovanie rýchlostí tratí tak, aby sa vo vybraných úsekoch Žilina - Košice dalo jazdiť vlakmi rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu. Zabezpečiť tiež plánuje moderné medzinárodné vlakové spojenie Bratislavy s Viedňou a Bratislavy s Brnom a Prahou, a tiež rovnaké spojenie Žiliny smerom na Ostravu, píše sa v PVV.
Vláda sa chystá podporiť aj rozvoj verejnej osobnej dopravy. "Cieľom vlády je zabezpečiť plnohodnotnú integráciu verejnej osobnej dopravy a umožniť do roku 2026 cestovať v rámci územia Slovenskej republiky jednotlivými druhmi verejnej osobnej dopravy na jeden cestovný lístok," uviedol kabinet v PVV. V oblasti dopravy sa chce zamerať aj na podporu výstavby cyklotrás z Plánu obnovy a odolnosti SR.
V oblasti výstavby plánuje vláda pripraviť novelu aktuálne účinného stavebného zákona, ktorá by mala výrazne urýchliť procesy umiestňovania a povoľovania stavieb. Vláda sa tiež chce zamerať na zjednodušenie procesu posudzovania vplyvov na životné prostredie EIA.
Témou na najbližšie štyri roky by malo byť aj vytvorenie vhodných a udržateľných podmienok prevádzkovania dostupného nájomného bývania. Hľadať plánuje prebytočné nehnuteľnosti štátu, ktoré by boli vhodné na výstavbu alebo prestavbu na nájomné byty. Vláda sa chce zamerať tiež na vytvorenie prehľadného systému financovania obnovy budov. "Vláda vytvorí zrozumiteľnú a časovo koordinovanú ponuku zdrojov na obnovu budov pre verejných, ako aj súkromných vlastníkov," uvádza sa v PVV.