Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 23. november 2024Meniny má Klement
< sekcia Prvé kroky novej vlády

Smer trvá na transparentnej kampani, odmieta hodnotenie Transparency

Na snímke tlačová konferencia predsedu strany Smer – sociálna demokracia Roberta Fica (tretí zľava). Foto: TASR - Dano Veselský

V hodnotení transparentnosti vedenia kampane, ktoré vypracovala TIS, sa Smer-SD ocitol na konci rebríčka.

Bratislava 25. septembra (TASR) - Strana Smer-SD trvá na tom, že jej volebná kampaň je vedená v súlade s platnou legislatívou, je transparentná a že na úhradu nákladov na kampaň používa len financie vedené na transparentnom účte. Odmieta preto hodnotenie organizácie Transparency International Slovensko. Strana označila TIS za politicky angažovanú neziskovú organizáciu a hovorí o jej účelových predvolebných aktivitách.

"Podľa TIS je netransparentné, keď strane Smer-SD zabezpečuje vo volebnej kampani činnosti obchodná spoločnosť Agentúra Smer, s. r. o., ktorej je strana Smer-SD jediným spoločníkom a ktorá vznikla v súlade so zákonom o politických stranách a politických hnutiach, pričom v zmysle tohto zákona predmetom činnosti tejto obchodnej spoločnosti je okrem iného aj propagačná činnosť, výroba predmetov propagujúcich program a činnosť strany, usporadúvanie politických akcií a podobne," uviedla strana na sociálnej sieti.

Kritizuje pritom postupy TIS pri hodnotení transparentnosti kampane strán. Strana napríklad skonštatovala, že podľa organizácie je netransparentné, ak financuje volebnú kampaň výhradne z prostriedkov získaných z príspevkov zo štátneho rozpočtu za výsledok v predchádzajúcich voľbách či to, že nemá žiadnych darcov a veriteľov.

V hodnotení transparentnosti vedenia kampane, ktoré vypracovala TIS, sa Smer-SD ocitol na konci rebríčka. Kampaň strany označila organizácia za netransparentnú. Poznamenala, že krátko pred voľbami má najvyššie výdavky, a to až 2,5 milióna eur. "Z nich už vyše štyroch pätín preliala z transparentného účtu cez veľké súhrnné platby do vlastnej agentúry. Verejnosť tak nedokáže skontrolovať hodnovernosť výdavkov v praxi ani to, či skryte neprekročí trojmiliónový prah na výdavky," upozornila.