Politická strana môže minúť na kampaň najviac tri milióny eur. Strana alebo koalícia, ktorá bude vynakladať na kampaň financie, ich musí viesť na transparentnom účte.
Autor TASR
Bratislava 14. júna (TASR) - Predmety volebnej kampane musia obsahovať údaje o objednávateľovi a dodávateľovi. Informuje o tom Ministerstvo vnútra (MV) SR na svojom webe. Výnimkou sú drobné reklamné predmety ako odznaky, perá či kľúčenky. Na nich sa uvádza len názov strany. Vzťahuje sa to aj na vysielanie politickej reklamy v rozhlasovom vysielaní kratšej ako 30 sekúnd.
"Politická strana je povinná zabezpečiť, aby predmety jej volebnej kampane (odvysielaná politická reklama, zverejnená platená inzercia, zverejnené volebné plagáty a všetky ďalšie spôsoby vedenia volebnej kampane) obsahovali údaje o objednávateľovi a dodávateľovi v rozsahu meno, priezvisko a obec trvalého pobytu, ak ide o fyzickú osobu, a názov a sídlo a identifikačné číslo organizácie, ak ide o právnickú osobu," priblížilo ministerstvo s tým, že to isté sa vzťahuje aj na prezentáciu volebných prieskumov a volebných ankiet.
Potraviny určené na okamžitú spotrebu, ktoré nie sú nositeľom žiadnej informácie, sa považujú za občerstvenie, a preto na nich netreba uvádzať údaje o objednávateľovi a dodávateľovi. Ak leták alebo iný predmet kampane vyrobila strana svojpomocne, ako objednávateľa aj dodávateľa uvedie seba.
"Dodávateľom sa rozumie subjekt, s ktorým politická strana ako objednávateľ uzatvorila napríklad zmluvu o dodaní tovaru alebo služby, ktorá je predmetom jej volebnej kampane," informovalo MV.
Predčasné parlamentné voľby budú 30. septembra. Volebná kampaň sa začala 9. júna, keď bol vyhlásený termín volieb. Politická strana môže minúť na kampaň najviac tri milióny eur. Strana alebo koalícia, ktorá bude vynakladať na kampaň financie, ich musí viesť na transparentnom účte.
"Politická strana je povinná zabezpečiť, aby predmety jej volebnej kampane (odvysielaná politická reklama, zverejnená platená inzercia, zverejnené volebné plagáty a všetky ďalšie spôsoby vedenia volebnej kampane) obsahovali údaje o objednávateľovi a dodávateľovi v rozsahu meno, priezvisko a obec trvalého pobytu, ak ide o fyzickú osobu, a názov a sídlo a identifikačné číslo organizácie, ak ide o právnickú osobu," priblížilo ministerstvo s tým, že to isté sa vzťahuje aj na prezentáciu volebných prieskumov a volebných ankiet.
Potraviny určené na okamžitú spotrebu, ktoré nie sú nositeľom žiadnej informácie, sa považujú za občerstvenie, a preto na nich netreba uvádzať údaje o objednávateľovi a dodávateľovi. Ak leták alebo iný predmet kampane vyrobila strana svojpomocne, ako objednávateľa aj dodávateľa uvedie seba.
"Dodávateľom sa rozumie subjekt, s ktorým politická strana ako objednávateľ uzatvorila napríklad zmluvu o dodaní tovaru alebo služby, ktorá je predmetom jej volebnej kampane," informovalo MV.
Predčasné parlamentné voľby budú 30. septembra. Volebná kampaň sa začala 9. júna, keď bol vyhlásený termín volieb. Politická strana môže minúť na kampaň najviac tri milióny eur. Strana alebo koalícia, ktorá bude vynakladať na kampaň financie, ich musí viesť na transparentnom účte.