Na mostnom objekte sa v rámci jeho rekonštrukcie odstráni jestvujúci mostný zvršok vrátane valcových nosníkov, zrekonštruujú sa prechodové oblasti, záverné múriky, krídla a úložné prahy.
Autor TASR
Jezersko 10. júna (TASR) - Prešovský samosprávny kraj (PSK) aktuálne realizuje v rámci kežmarského okresu viacero investičných akcií. Jednou z nich je aj rekonštrukcia 48-ročného mosta v obci Jezersko. Na opravu jeho zlého stavebno-technického stavu z vlastného rozpočtu preinvestuje takmer 200.000 eur. Informovala o tom hovorkyňa PSK Daša Jeleňová.
"Rekonštrukciou mosta sa má dosiahnuť zlepšenie jeho stavebno-technického stavu, ktorý bol klasifikovaný v stupni päť, teda zlý. Takmer 50-ročný objekt s dĺžkou premostenia 12,3 metra dlhodobo vykazoval známky poškodenia. Na oporách jeho spodnej stavby je viditeľné podmytie základov, výkvety a inkrustácie. Zábradlie je skorodované a poškodené s chýbajúcim prvkom. Koryto vodného toku pod mostom je zanesené s viditeľnou eróziou svahov," zdôvodnila hovorkyňa.
Na mostnom objekte sa v rámci jeho rekonštrukcie odstráni jestvujúci mostný zvršok vrátane valcových nosníkov, zrekonštruujú sa prechodové oblasti, záverné múriky, krídla a úložné prahy. Vybuduje sa tu spriahajúca doska na nosnej konštrukcii, nový mostný zvŕšok a tiež izolácia mostovky. Dôjde tiež k rekonštrukcii vozovky pred i za mostným objektom. Spevní sa aj krajnica s odvodnením, pribudne nové dopravné značenie a spevní sa aj samotné koryto potoka. "Napokon dôjde k zhotoveniu obslužného prístupového schodiska pri oboch krajných oporách," doplnila Jeleňová s tým, že všetky uvedené stavebné práce by mali byť sfinalizované na jar budúceho roka.
Počas realizácie platí na danom úseku čiastočná uzávera cesty. Doprava, ktorá je obojsmerne vedená striedavo v jednom jazdnom pruhu, je regulovaná prenosným dopravným značením. Účastníci cestnej premávky tu musia počítať aj so zníženou povolenou rýchlosťou 30 kilometrov za hodinu.
"Rekonštrukciou mosta sa má dosiahnuť zlepšenie jeho stavebno-technického stavu, ktorý bol klasifikovaný v stupni päť, teda zlý. Takmer 50-ročný objekt s dĺžkou premostenia 12,3 metra dlhodobo vykazoval známky poškodenia. Na oporách jeho spodnej stavby je viditeľné podmytie základov, výkvety a inkrustácie. Zábradlie je skorodované a poškodené s chýbajúcim prvkom. Koryto vodného toku pod mostom je zanesené s viditeľnou eróziou svahov," zdôvodnila hovorkyňa.
Na mostnom objekte sa v rámci jeho rekonštrukcie odstráni jestvujúci mostný zvršok vrátane valcových nosníkov, zrekonštruujú sa prechodové oblasti, záverné múriky, krídla a úložné prahy. Vybuduje sa tu spriahajúca doska na nosnej konštrukcii, nový mostný zvŕšok a tiež izolácia mostovky. Dôjde tiež k rekonštrukcii vozovky pred i za mostným objektom. Spevní sa aj krajnica s odvodnením, pribudne nové dopravné značenie a spevní sa aj samotné koryto potoka. "Napokon dôjde k zhotoveniu obslužného prístupového schodiska pri oboch krajných oporách," doplnila Jeleňová s tým, že všetky uvedené stavebné práce by mali byť sfinalizované na jar budúceho roka.
Počas realizácie platí na danom úseku čiastočná uzávera cesty. Doprava, ktorá je obojsmerne vedená striedavo v jednom jazdnom pruhu, je regulovaná prenosným dopravným značením. Účastníci cestnej premávky tu musia počítať aj so zníženou povolenou rýchlosťou 30 kilometrov za hodinu.