Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 21. november 2024Meniny má Elvíra
< sekcia Prešovský kraj

Na okresnom úrade v Kežmarku otvorili nové klientske centrum

Na snímke vpravo minister vnútra Slovenskej republiky Róbert Kaliňák v debate s dopravnými policajtmi za jadnou z prepážok počas otvorenia nového klientského centra v Obvodnom úrade v Kežmarku Foto: Tasr/Oliver Ondráš

Cieľom klientskeho centra je zabezpečiť kvalitu, transparentnosť a dostupnosť verejnej správy pre občana.

Kežmarok 20. marca (TASR) – Za účasti ministra vnútra SR Roberta Kaliňáka otvorili dnes v Kežmarku v nových priestoroch klientske centrum v súlade s reformou ESO – efektívna, spoľahlivá a otvorená štátna správa.

"Takto nejako by mali klientske centrá vyzerať, tento priestor je vytvorený pre ľudí, ktorí nebudú mať obavu, že sa stretnú s neochotou a odmietnutím. Naozaj v tomto prípade ide Kežmarok príkladom mnohým ďalším mestám," zhodnotil Kaliňák.

Na Okresnom úrade v Kežmarku je spolu 21 pracovísk, a teda aj 21 pracovníkov, ktorí budú pracovať počas všetkých piatich pracovných dní. Súčasťou klientskeho centra bude aj miesto prvého kontaktu Úradu práce, sociálnych vecí a rodiny pre tých, ktorí ho musia vyhľadať prvýkrát. "V rámci stáže tu máme aj kolegu, ktorý intenzívne pomáha rómskym spoluobčanom. Tí majú vždy pri komunikácii s úradom problémy," dodal Kaliňák.



Klientske centrum v Kežmarku poskytuje služby agendy jednak okresného úradu i Policajného zboru SR. "Máme tu výdaj dokladov, prihlasovanie áut, živnostenský odbor, odbor dopravy, integrovaný úrad práce, máme tu životné prostredie atď. Každému, kto príde, budeme mu vedieť pomôcť. Momentálne sme mali počas skúšobnej prevádzky okolo 380 podaní denne, rátame, že cca 500 ľudí sa tu denne premelie," upozornil prednosta Okresného úradu v Kežmarku Ján Ferenčák s tým, že všetci občania by mali byť vybavení do pol hodiny. Podľa neho je otázkou času, kedy sa pristúpi k optimalizácii jednotlivých pracovísk, niektorá agenda sa možno ešte doplní.

Cieľom klientskeho centra je zabezpečiť kvalitu, transparentnosť a dostupnosť verejnej správy pre občana. Zároveň sa tak mala znížiť optimalizácia nákladov na fungovanie verejnej správy. "Táto zmena v Kežmarku bude znamenať úsporu 40.000 eur ročne v rámci prevádzky a ministerstvo získa zároveň niekoľko ďalších 100.000 eur z odpredaja budov, ktoré už nebude potrebovať na základe tohto zlúčenia. Celková snaha predstavuje úsporu 700 miliónov eur, teda 1 percento HDP," upozornil minister.



Po Kežmarku minister otvorí ďalšie centrum v Starej Ľubovni, dohromady ich je v prvej fáze pripravených osem. Celkovo by ich malo byť 89 a veľká časť z nich by mala byť otvorená verejnosti do konca tohto roku. V niektorých mestách je však podľa Kaliňáka problém s ich umiestnením do štátnych budov. "Ťažká situácia je napr. v meste Liptovský Mikuláš. Je tu mnoho návrhov, musíme nájsť spoločnú reč i riešenie. V Poprade ešte centrum tiež nie je otvorené, tam sú dve alternatívy, jednou z nich je umiestniť ho priamo na mestskom úrade, druhou možnosťou je budova, v ktorej dnes sídli okresný úrad. Predpokladám, že budeme pretláčať tú druhú alternatívu a verím, že do konca roka to vyriešime," dodal Kaliňák. Cieľom reformy ESO je podľa neho na jednej strane budovať klientske centrá s kvalitnými službami a na strane druhej zveľaďovať a obnovovať verejné budovy v rámci krajiny.