Témou ich prevádzali odborníci a zástupcovia univerzitného sektora počas stredajšej (7. 6.) odbornej konferencie v Poprade, ktorú pripravil Prešovský samosprávny kraj (PSK).
Autor TASR
Poprad 8. júna (TASR) - Žiaci stredných škôl z Prešovského, Banskobystrického, Nitrianskeho a Košického kraja získavali nové poznatky o virtuálnej realite v priemyselnom vzdelávaní. Témou ich prevádzali odborníci a zástupcovia univerzitného sektora počas stredajšej (7. 6.) odbornej konferencie v Poprade, ktorú pripravil Prešovský samosprávny kraj (PSK). TASR o tom informovala hovorkyňa PSK Daša Jeleňová.
Ako povedala, stredné školy na podujatí priblížili využívanie zariadení virtuálnej reality vo svojom vzdelávacom procese, a to v stavbárskych, zdravotníckych či technických odboroch.
V rámci hlavného programu konferencie priblížili zástupcovia Katedry priemyselného a digitálneho inžinierstva Technickej univerzity v Košiciach základné princípy fungovania a využitia virtuálnej reality. Vysvetlili proces tvorby virtuálneho prostredia s využitím dostupných softvérov. Pomenovali tiež možnosti využitia virtuálnej reality v priemyselnej oblasti s ohľadom na automatizáciu a zvýšenie efektivity výroby.
Medzi hosťami boli tiež firmy venujúce sa distribúcii technológií virtuálnej reality pre výrobné spoločnosti a pre školy, so zameraním na zdravotníctvo, strojárstvo, automotive priemysel i robotiku. Zamerali sa na možnosti využiteľnosti virtuálnej reality najmä v súvislosti so vzdelávaním a rozvojom potrebných zručností.
"Sektorová konferencia potvrdila, že virtuálna realita prináša významné benefity aj do samotného vzdelávania a má v nej svoje miesto. Stredné školy majú o túto technológiu záujem a hľadajú možnosti, ako ju správe využiť," uviedla Jeleňová.
Konkrétne využitie virtuálnej reality aj formou praktických ukážok v zdravotníctve v Poprade predstavila Stredná zdravotnícka škola z Košíc, v oblasti stavebníctva zasa župná Stredná priemyselná škola (SPŠ) technická v Bardejove. Virtuálne zváranie ako bezpečný spôsob získavania potrebných zručností priblížili učitelia a žiaci Stredne odbornej školy (SOŠ) drevárskej z Vranova nad Topľou.
Využívanie tohto druhu reality na rôznych technických a netechnických predmetoch spropagovali zástupcovia SOŠ remesiel a služieb z Popradu a SOŠ zo Žarnovice. A svoje skúsenosti a prácu s virtuálnou realitou v oblasti strojárskej výroby a robotiky ukázala Súkromná SOŠ polytechnická z Nitry.
Ako povedala, stredné školy na podujatí priblížili využívanie zariadení virtuálnej reality vo svojom vzdelávacom procese, a to v stavbárskych, zdravotníckych či technických odboroch.
V rámci hlavného programu konferencie priblížili zástupcovia Katedry priemyselného a digitálneho inžinierstva Technickej univerzity v Košiciach základné princípy fungovania a využitia virtuálnej reality. Vysvetlili proces tvorby virtuálneho prostredia s využitím dostupných softvérov. Pomenovali tiež možnosti využitia virtuálnej reality v priemyselnej oblasti s ohľadom na automatizáciu a zvýšenie efektivity výroby.
Medzi hosťami boli tiež firmy venujúce sa distribúcii technológií virtuálnej reality pre výrobné spoločnosti a pre školy, so zameraním na zdravotníctvo, strojárstvo, automotive priemysel i robotiku. Zamerali sa na možnosti využiteľnosti virtuálnej reality najmä v súvislosti so vzdelávaním a rozvojom potrebných zručností.
"Sektorová konferencia potvrdila, že virtuálna realita prináša významné benefity aj do samotného vzdelávania a má v nej svoje miesto. Stredné školy majú o túto technológiu záujem a hľadajú možnosti, ako ju správe využiť," uviedla Jeleňová.
Konkrétne využitie virtuálnej reality aj formou praktických ukážok v zdravotníctve v Poprade predstavila Stredná zdravotnícka škola z Košíc, v oblasti stavebníctva zasa župná Stredná priemyselná škola (SPŠ) technická v Bardejove. Virtuálne zváranie ako bezpečný spôsob získavania potrebných zručností priblížili učitelia a žiaci Stredne odbornej školy (SOŠ) drevárskej z Vranova nad Topľou.
Využívanie tohto druhu reality na rôznych technických a netechnických predmetoch spropagovali zástupcovia SOŠ remesiel a služieb z Popradu a SOŠ zo Žarnovice. A svoje skúsenosti a prácu s virtuálnou realitou v oblasti strojárskej výroby a robotiky ukázala Súkromná SOŠ polytechnická z Nitry.