Jej opravou a údržbou sa zabezpečila možnosť operatívneho prístupu techniky a zvýšila sa efektívnosť nasadenia ľudí pri vzniku mimoriadnych situácií.
Autor TASR
Kežmarok 7. mája (TASR) - Zrekonštruovaná protipožiarna cesta v kežmarských lesoch slúži predovšetkým pre potreby lesného hospodárstva. Svoje uplatnenie si však našla aj v rozvoji cestovného ruchu a stala sa vyhľadávanou trasou pre turistov. Informoval o tom Ondrej Miškovič z kežmarského mestského úradu.
Jej opravou a údržbou sa zabezpečila možnosť operatívneho prístupu techniky a zvýšila sa efektívnosť nasadenia ľudí pri vzniku mimoriadnych situácií. Základný kameň osadili ešte v auguste minulého roka. "Rekonštrukcia je súčasťou projektu v rámci programu cezhraničnej spolupráce ENI Maďarsko – Slovensko – Rumunsko – Ukrajina na roky 2014 – 2020, ktorý je spolufinancovaný Európskou úniou. Celkový rozpočet je na úrovni viac ako 3,5 milióna eur, príspevok Európskej únie tvorí 3,17 milióna eur. Hlavným cieľom projektu bolo zvýšiť stabilitu a adaptabilitu lesných ekosystémov na dosahy klimatických zmien v slovensko-ukrajinskom pohraničnom regióne," objasnil Miškovič.
Sprístupnená trasa pretína cestu Mlynčeky – Kežmarské Žľaby. Pri odbočení z tejto cesty vpravo môžu návštevníci pokračovať po novej ceste až na cyklotrasu Spišská Belá – Tatranská Kotlina. "Pri odbočení doľava je možné dostať sa až na cesty v Správe Tatranského národného parku a plynule ku kempu v Tatranskej Lomnici," priblížil Juraj Kulík z Lesov mesta Kežmarok.
V zime sa cesta využívala iba na turistiku, keďže pre nízku snehovú pokrývku sa nedala používať na bežecké lyžovanie. Reakcie na lesnú trasu sú podľa Kulíka veľmi pozitívne. "Bohužiaľ, aj napriek zákazu vjazdu motorových vozidiel ju začali využívať motoristi ako skratku na ceste do Tatranskej Lomnice a Spišskej Belej, ako aj pri obchádzaní Kežmarku. Preto uvažujeme nad osadením cestnej rampy proti vjazdu motorových vozidiel. Cyklistov a turistov sa to, samozrejme, nedotkne. Práve naopak, ide aj o ich bezpečnosť," uzatvára Kulík.
Jej opravou a údržbou sa zabezpečila možnosť operatívneho prístupu techniky a zvýšila sa efektívnosť nasadenia ľudí pri vzniku mimoriadnych situácií. Základný kameň osadili ešte v auguste minulého roka. "Rekonštrukcia je súčasťou projektu v rámci programu cezhraničnej spolupráce ENI Maďarsko – Slovensko – Rumunsko – Ukrajina na roky 2014 – 2020, ktorý je spolufinancovaný Európskou úniou. Celkový rozpočet je na úrovni viac ako 3,5 milióna eur, príspevok Európskej únie tvorí 3,17 milióna eur. Hlavným cieľom projektu bolo zvýšiť stabilitu a adaptabilitu lesných ekosystémov na dosahy klimatických zmien v slovensko-ukrajinskom pohraničnom regióne," objasnil Miškovič.
Sprístupnená trasa pretína cestu Mlynčeky – Kežmarské Žľaby. Pri odbočení z tejto cesty vpravo môžu návštevníci pokračovať po novej ceste až na cyklotrasu Spišská Belá – Tatranská Kotlina. "Pri odbočení doľava je možné dostať sa až na cesty v Správe Tatranského národného parku a plynule ku kempu v Tatranskej Lomnici," priblížil Juraj Kulík z Lesov mesta Kežmarok.
V zime sa cesta využívala iba na turistiku, keďže pre nízku snehovú pokrývku sa nedala používať na bežecké lyžovanie. Reakcie na lesnú trasu sú podľa Kulíka veľmi pozitívne. "Bohužiaľ, aj napriek zákazu vjazdu motorových vozidiel ju začali využívať motoristi ako skratku na ceste do Tatranskej Lomnice a Spišskej Belej, ako aj pri obchádzaní Kežmarku. Preto uvažujeme nad osadením cestnej rampy proti vjazdu motorových vozidiel. Cyklistov a turistov sa to, samozrejme, nedotkne. Práve naopak, ide aj o ich bezpečnosť," uzatvára Kulík.