V škole pribudol robotický čašník, ktorý v školskej reštaurácii vykonáva roznášku jedla a nápojov. Je intuitívny a reálne mapuje prostredie, v ktorom sa nachádza, takže sa dokáže vyhnúť prekážkam.
Autor TASR
Prešov 19. januára (TASR) - V reštaurácii Strednej odbornej školy (SOŠ) gastronómie a služieb v Prešove roznáša jedlo robotický čašník. Je jednou z inovatívnych technológií, ktoré škole pribudli vďaka grantu z Nórska. Škola vo vyučovaní používa virtuálnu realitu a nové didaktické prístupy. TASR o tom informovala Daša Jeleňová, hovorkyňa Prešovského samosprávneho kraja (PSK), ktorý je zriaďovateľom školy.
Ako povedala, nórsky grant bol vo výške 198.000 eur, pričom projekt Inovatívne vzdelávanie ako nástroj na reflektovanie environmentálnych výziev a potrieb trhu práce bol spolufinancovaný zo štátneho rozpočtu sumou 30.000 eur.
"Moderné vybavenie a nové technológie rozšírili kompetencie učiteľov, ktorí do výučby vďaka tomu zapracovali inovácie a atraktivitu, čo prispelo k zvýšeniu záujmu žiakov o štúdium. Na druhej strane ukazujeme zamestnávateľom, že sa vieme veľmi rýchlo prispôsobovať novým trendom a máme záujem vylepšovať vzdelávacie procesy," uviedol vedúci odboru školstva Úradu PSK Ján Furman.
Výsledkom projektu sú nové učebné materiály, ako aj používanie moderných nástrojov informačno-komunikačných technológií a inovatívnych technológií vo výučbe či v rámci obsluhy. V škole pribudol robotický čašník, ktorý v školskej reštaurácii vykonáva roznášku jedla a nápojov. Je intuitívny a reálne mapuje prostredie, v ktorom sa nachádza, takže sa dokáže vyhnúť prekážkam. Disponuje hlasovou umelou inteligenciou, so zákazníkmi komunikuje v slovenskom jazyku.
"Na škole sa takisto dovybavili učebne, okrem iného laboratórium, a to novými stolmi a prístrojmi, ktoré umožňujú inkluzívne vzdelávanie aj znevýhodneným skupinám. Žiaci a učitelia využívajú nové typy softvérov, virtuálnu realitu, robotické stavebnice aj videokonferenčný systém. Novinkou sú takzvané inteligentné kvetináče, v ktorých sadia žeruchu, reďkovku či rukolu a iné rastliny využiteľné v gastronómii," priblížila výsledky projektu riaditeľka SOŠ gastronómie a služieb v Prešove Andrea Klačeková.
Partnerom školy v projekte sa stala Stredná odborná škola za polárnym kruhom v Nórsku. V rámci spolupráce a výmeny skúseností ju učitelia prešovskej školy navštívili v novembri uplynulého roka.
Ako povedala, nórsky grant bol vo výške 198.000 eur, pričom projekt Inovatívne vzdelávanie ako nástroj na reflektovanie environmentálnych výziev a potrieb trhu práce bol spolufinancovaný zo štátneho rozpočtu sumou 30.000 eur.
"Moderné vybavenie a nové technológie rozšírili kompetencie učiteľov, ktorí do výučby vďaka tomu zapracovali inovácie a atraktivitu, čo prispelo k zvýšeniu záujmu žiakov o štúdium. Na druhej strane ukazujeme zamestnávateľom, že sa vieme veľmi rýchlo prispôsobovať novým trendom a máme záujem vylepšovať vzdelávacie procesy," uviedol vedúci odboru školstva Úradu PSK Ján Furman.
Výsledkom projektu sú nové učebné materiály, ako aj používanie moderných nástrojov informačno-komunikačných technológií a inovatívnych technológií vo výučbe či v rámci obsluhy. V škole pribudol robotický čašník, ktorý v školskej reštaurácii vykonáva roznášku jedla a nápojov. Je intuitívny a reálne mapuje prostredie, v ktorom sa nachádza, takže sa dokáže vyhnúť prekážkam. Disponuje hlasovou umelou inteligenciou, so zákazníkmi komunikuje v slovenskom jazyku.
"Na škole sa takisto dovybavili učebne, okrem iného laboratórium, a to novými stolmi a prístrojmi, ktoré umožňujú inkluzívne vzdelávanie aj znevýhodneným skupinám. Žiaci a učitelia využívajú nové typy softvérov, virtuálnu realitu, robotické stavebnice aj videokonferenčný systém. Novinkou sú takzvané inteligentné kvetináče, v ktorých sadia žeruchu, reďkovku či rukolu a iné rastliny využiteľné v gastronómii," priblížila výsledky projektu riaditeľka SOŠ gastronómie a služieb v Prešove Andrea Klačeková.
Partnerom školy v projekte sa stala Stredná odborná škola za polárnym kruhom v Nórsku. V rámci spolupráce a výmeny skúseností ju učitelia prešovskej školy navštívili v novembri uplynulého roka.