Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 27. november 2024Meniny má Milan
< sekcia Prešovský kraj

Obyvatelia Vranova nad Topľou môžu posielať svoje podnety elektronicky

Ilustračné foto Foto: TASR/AP

Najčastejšie problémy obyvateľov sa týkajú kvality ciest a chodníkov, dopravného značenia, neporiadku či znečistenia životného prostredia.

Vranov nad Topľou 6. júla (TASR) - Mesto Vranov nad Topľou sa zapojilo do portálu Odkazprestarostu.sk, ktorý umožňuje obyvateľom a návštevníkom mesta jednoducho a rýchlo nahlásiť problémy, ktoré ich trápia. Podnety môžu v prípade nespokojnosti zasielať dvomi spôsobmi. Priamo z webovej stránky www.odkazprestarostu.sk alebo z mobilného telefónu prostredníctvom aplikácií. "Pri každom podnete je potrebné uviesť krátky názov a popis problému, zvoliť jednu z príslušných kategórií, napr. životné prostredie, parkovanie áut a podobne, určiť ulicu, kde sa podnet nachádza a fotografiu, ktorá daný problém dokumentuje," informuje vranovská samospráva na svojej webovej stránke.

Administrátor potvrdí prijatie podnetu, ktorý následne odošle mestu. O odoslaní bude portál nespokojných občanov informovať prostredníctvom e-mailovej notifikácie. Po zverejnení podnetu samospráva odpovedá, či a ako ho bude riešiť. "Ak mesto Vranov nad Topľou nezašle prvú odpoveď do štrnástich dní od pridania podnetu, podnet je automaticky označený ako neriešený. Na druhej strane, obec má možnosť uviesť, že podnet nepatrí do jej kompetencie a je možné zmeniť zodpovednosť za jeho riešenie na iný subjekt," uvádza mesto.

Podnetom je možné na portáli Odkazprestarostu.sk prideliť štyri statusy, a to zaslaný, v riešení, vyriešený a neriešený. Obyvatelia môžu o každom z nich diskutovať, hodnotiť, pridávať komentáre či aktualizácie podnetov. Návštevníci portálu majú taktiež možnosť zasielať dodatočné informácie o stave či riešení situácie.

Obyvateľov najčastejšie trápia problémy týkajúce sa kvality ciest a chodníkov, dopravného značenia, neporiadku či znečistenia životného prostredia. Majú možnosť pozorovať pod každým podnetom komunikáciu medzi samosprávou a obyvateľmi, ale aj medzi samosprávami a ďalšími subjektmi, ktoré do riešenia problémov vstupujú.