Samosprávny kraj v tejto súvislosti od roku 2005 investoval do modernizácie cestnej siete viac ako 1,5 miliardy eur.
Autor TASR
Prešov 27. septembra (TASR) – Dopravnú obslužnosť pre Prešovský samosprávny kraj (PSK) zabezpečujú štyria zazmluvnení prepravcovia. Ich autobusový park sa pravidelne obmieňa, čo prispieva k bezpečnosti a komfortu cestovania. Kraj však trápi nedostatočná sieť diaľnic či rýchlostných ciest, ktoré by odľahčili intenzívne zaťažované úseky iných kategórií.
Ako informovala hovorkyňa PSK Veronika Fitzeková, dopravná obslužnosť zabezpečovaná krajom má v súčasnosti požadovanú úroveň z pohľadu kvantity či kvality spojov. „Ku kvalite okrem obnovy vozového parku prispieva aj zavedenie dopravných kariet a informačných svetelných tabúľ na autobusoch vykonávajúcich linky,“ uviedla hovorkyňa.
Dodala, že prioritou pre nasledujúce obdobie je zavedenie integrovaného dopravného systému v čo najkratšom čase, na ktorý nadväzuje schválený generel dopravy a koncepcia dopravnej infraštruktúry PSK s pomocou finančných zdrojov z Európskej únie.
U zmluvných autobusových dopravcov kraja, ktorými sú SAD Prešov, SAD Humenné, SAD Poprad a Bus Karpaty, pribudlo vlani 48 nových vozidiel. V tomto roku by to malo byť celkovo 22. Okrem pravidelnej obnovy vozového parku bude v kraji pokračovať aj oprava ciest, ktoré sú pre nedobudované úseky diaľnic a rýchlostných ciest na východe krajiny intenzívne zaťažované.
Problémom je tiež trasovanie niektorých úsekov I. a II. triedy cez mestské sídla, nevyhovujúce šírkové a smerové parametre ciest, ďalej stavebné konštrukcie a únosnosti komunikácií, ktoré nevyhovujú súčasnej intenzite dopravy.
Samosprávny kraj v tejto súvislosti od roku 2005 investoval do modernizácie cestnej siete viac ako 1,5 miliardy eur. „V tomto roku sme ukončili sedem projektov v hodnote 9,3 milióna eur, financovaných z Regionálneho operačného programu. V rámci projektov bolo zrekonštruovaných 17 mostov, z toho osem v havarijnom stave, stabilizovali sa štyri zosuvy a odstránili sa následky povodní z roku 2010 na 17 úsekoch ciest,“ priblížila Fitzeková.
Okrem spomínaných investícií PSK v tomto roku vyčlenil z rezervného fondu 3,3 milióna eur na rekonštrukciu regionálnych ciest. Ide o 25 havarijných úsekov s celkovou dĺžkou 41,5 km.
„V októbri dokončíme jednu z najväčších investícií v cestnom hospodárstve v Prešovskom samosprávnom kraji – prestavbu Kuzmányho ulice v Prešove v hodnote 1,3 milióna eur. Úsek cesty dlhý 300 metrov po 20 rokoch odstráni jeden z kolíznych bodov v krajskom meste a prepojí križovatku pri Čiernom moste s Rusínskou ulicou,“ ozrejmila Fitzeková.
Ako informovala hovorkyňa PSK Veronika Fitzeková, dopravná obslužnosť zabezpečovaná krajom má v súčasnosti požadovanú úroveň z pohľadu kvantity či kvality spojov. „Ku kvalite okrem obnovy vozového parku prispieva aj zavedenie dopravných kariet a informačných svetelných tabúľ na autobusoch vykonávajúcich linky,“ uviedla hovorkyňa.
Dodala, že prioritou pre nasledujúce obdobie je zavedenie integrovaného dopravného systému v čo najkratšom čase, na ktorý nadväzuje schválený generel dopravy a koncepcia dopravnej infraštruktúry PSK s pomocou finančných zdrojov z Európskej únie.
U zmluvných autobusových dopravcov kraja, ktorými sú SAD Prešov, SAD Humenné, SAD Poprad a Bus Karpaty, pribudlo vlani 48 nových vozidiel. V tomto roku by to malo byť celkovo 22. Okrem pravidelnej obnovy vozového parku bude v kraji pokračovať aj oprava ciest, ktoré sú pre nedobudované úseky diaľnic a rýchlostných ciest na východe krajiny intenzívne zaťažované.
Problémom je tiež trasovanie niektorých úsekov I. a II. triedy cez mestské sídla, nevyhovujúce šírkové a smerové parametre ciest, ďalej stavebné konštrukcie a únosnosti komunikácií, ktoré nevyhovujú súčasnej intenzite dopravy.
Samosprávny kraj v tejto súvislosti od roku 2005 investoval do modernizácie cestnej siete viac ako 1,5 miliardy eur. „V tomto roku sme ukončili sedem projektov v hodnote 9,3 milióna eur, financovaných z Regionálneho operačného programu. V rámci projektov bolo zrekonštruovaných 17 mostov, z toho osem v havarijnom stave, stabilizovali sa štyri zosuvy a odstránili sa následky povodní z roku 2010 na 17 úsekoch ciest,“ priblížila Fitzeková.
Okrem spomínaných investícií PSK v tomto roku vyčlenil z rezervného fondu 3,3 milióna eur na rekonštrukciu regionálnych ciest. Ide o 25 havarijných úsekov s celkovou dĺžkou 41,5 km.
„V októbri dokončíme jednu z najväčších investícií v cestnom hospodárstve v Prešovskom samosprávnom kraji – prestavbu Kuzmányho ulice v Prešove v hodnote 1,3 milióna eur. Úsek cesty dlhý 300 metrov po 20 rokoch odstráni jeden z kolíznych bodov v krajskom meste a prepojí križovatku pri Čiernom moste s Rusínskou ulicou,“ ozrejmila Fitzeková.