Ak by bolo chodenie po kamienkoch pre žiakov náročné, môžu si len tak sadnúť na okraj chodníka a chodidlá k povrchu pritlačiť tak, ako to zvládnu.
Autor TASR
Prešov 23. novembra (TASR) - Rozvíjať koordináciu, motoriku a rovnováhu žiakov je cieľom pocitového chodníka, ktorý pribudol v Základnej škole na Lesníckej ulici v Prešove. TASR o tom informovala tlačová referentka Mestského úradu v Prešove Lenka Šitárová. Žiaci sa môžu bosí prejsť po piesku, smrekových šiškách, zistiť, aký chladný je kameň, alebo ako a či vôbec môže drevo zohrievať.
"Pocitový chodník je ďalším prvkom, ktorým chceme obohatiť náš areál a dopriať našim žiakom a ich rodičom nové pocity a zážitky. Naša cestička umožňuje deťom prostredníctvom senzomotorických pocitov spoznávať rozličné prírodné materiály. Je určený na chodenie bez topánok, čím sa u detí rozvíja koordinácia, motorika, rovnováha a spevňuje sa klenba chodidiel," uviedla riaditeľka školy Marta Ichniovská.
Ako povedala, tento druh masážnej terapie odbúrava pocit ťažkých nôh a zmierňuje svalové napätie. Ak by bolo chodenie po kamienkoch pre žiakov náročné, môžu si len tak sadnúť na okraj chodníka a chodidlá k povrchu pritlačiť tak, ako to zvládnu. Tuhé prvky trénujú svaly klenby nohy, čo je základom pre prevenciu a liečby ortopedických porúch. Mäkké prvky zas poskytujú masáž chodidiel a svalom umožňujú odpočinok po chôdzi na tvrdých častiach chodníka.
"Pôsobením environmentálnej výchovy sa u dieťaťa rozvíja emocionálny vzťah k prírode, k zodpovednosti za svoje konanie, dokáže vnímať krásy prírody, rozvíja sa zmyslové vnímanie, motorické zručnosti a pracovné návyky potrebné pri ochrane prírody a životného prostredia," dodala riaditeľka.
"Pocitový chodník je ďalším prvkom, ktorým chceme obohatiť náš areál a dopriať našim žiakom a ich rodičom nové pocity a zážitky. Naša cestička umožňuje deťom prostredníctvom senzomotorických pocitov spoznávať rozličné prírodné materiály. Je určený na chodenie bez topánok, čím sa u detí rozvíja koordinácia, motorika, rovnováha a spevňuje sa klenba chodidiel," uviedla riaditeľka školy Marta Ichniovská.
Ako povedala, tento druh masážnej terapie odbúrava pocit ťažkých nôh a zmierňuje svalové napätie. Ak by bolo chodenie po kamienkoch pre žiakov náročné, môžu si len tak sadnúť na okraj chodníka a chodidlá k povrchu pritlačiť tak, ako to zvládnu. Tuhé prvky trénujú svaly klenby nohy, čo je základom pre prevenciu a liečby ortopedických porúch. Mäkké prvky zas poskytujú masáž chodidiel a svalom umožňujú odpočinok po chôdzi na tvrdých častiach chodníka.
"Pôsobením environmentálnej výchovy sa u dieťaťa rozvíja emocionálny vzťah k prírode, k zodpovednosti za svoje konanie, dokáže vnímať krásy prírody, rozvíja sa zmyslové vnímanie, motorické zručnosti a pracovné návyky potrebné pri ochrane prírody a životného prostredia," dodala riaditeľka.