Vyzdvihol v tejto súvislosti tamojšieho dopravcu, ktorý dáva prácu vyše 60 ľuďom, ktorým prináša benefity po platovej i sociálnej stránke.
Autor TASR
Svidník 19. marca (TASR) - Príbehy prosperujúcich rodinných firiem pri dnešnej návšteve Svidníka vyzdvihol prezident SR Andrej Kiska. Ukazujú podľa neho cestu, ako sa dajú dobrý nápad, chuť či pracovitosť pretaviť do úspechu aj v okrajovom regióne Slovenska, ktorý trápi vysoká nezamestnanosť.
Prezident sa dnes dopoludnia stretol najprv s manažmentom spoločnosti Boper, ktorá pôsobí v oblasti medzinárodnej dopravy so špecializáciou na Taliansko, Ukrajinu a Rusko. "Autodoprava na Slovensku dnes zamestnáva viac ako 100.000 ľudí. Je pravdou, že v tomto období čelí mnohým problémom. Každý pohyb na trhoch v prvom rade ovplyvňuje práve autodopravcov," zhodnotil Kiska.
Vyzdvihol v tejto súvislosti tamojšieho dopravcu, ktorý dáva prácu vyše 60 ľuďom, ktorým prináša benefity po platovej i sociálnej stránke. "Je to presne jeden z tých smerov, ktoré ukazujú, že ak príde niekto aj v tomto regióne s dobrým nápadom a chuťou, tak sa to dá," skonštatoval.
Dobrý nápad s vhodne zvolenou obchodnou a marketingovou stratégiou priniesol úspech aj nedávno založenej svidníckej prevádzke vyrábajúcej jogurty. Rodinná firma zamestnáva síce len 8 ľudí, no svoje produkty umiestňuje okrem slovenského aj na český trh a čoskoro sa má pridať aj Maďarsko.
"Mesačne produkujeme okolo 100.000 jogurtov. Ide o výrobok, ktorý je na Slovensku v malom zastúpení. Predávame ho totiž v skle - biely a so siedmimi príchuťami, z čistého nefalšovaného kravského mlieka, preto je taký hustý," hovorí konateľ spoločnosti Malý gazda Jozef Ševc. Tento bývalý policajt založil rodinnú firmu spolu so svojou manželkou, ktorá študovala bankovníctvo. "Po prarodičoch nám ostala stodola, maštaľ, staršia technika, predali sme auto, kúpili si 50 oviec a začali sme dojiť. Som zo starej gazdovskej rodiny, ktorá má korene v poľskom Zakopanom," hovorí Ševc o svojich podnikateľských začiatkoch.
Chýr o poctivom jogurte zo Svidníka sa doniesol až do japonského Tokia. V súťaži Pentawards 2014 udelila odborná porota uvedenému mliečnemu výrobku zlatú medailu za najlepší dizajn v kategórii potravín.
"Dobrý nápad, dobrý marketing, vlastná výroba, to sú presne tie príbehy, ktoré potrebujeme na Slovensku vidieť. Práve v takomto regióne ukazujú cestu, ako sa to možno dá. Maličká firma, ale s potenciálom," komentoval prezident činnosť mliekarenskej firmy po tom, ako si pochutnal na jej jogurtoch.
Malý gazda plánuje v blízkom čase investovať do logistiky a nových technológií. Ako vraví samotný majiteľ, firma je ešte stále "vo výstavbe". "Myslím si, že pretečie ešte veľa mlieka, kým si povieme, že sme naozaj profitujúcou firmou, ktorá má pevné miesto na trhu," dodal Ševc.
Prezident sa dnes dopoludnia stretol najprv s manažmentom spoločnosti Boper, ktorá pôsobí v oblasti medzinárodnej dopravy so špecializáciou na Taliansko, Ukrajinu a Rusko. "Autodoprava na Slovensku dnes zamestnáva viac ako 100.000 ľudí. Je pravdou, že v tomto období čelí mnohým problémom. Každý pohyb na trhoch v prvom rade ovplyvňuje práve autodopravcov," zhodnotil Kiska.
Vyzdvihol v tejto súvislosti tamojšieho dopravcu, ktorý dáva prácu vyše 60 ľuďom, ktorým prináša benefity po platovej i sociálnej stránke. "Je to presne jeden z tých smerov, ktoré ukazujú, že ak príde niekto aj v tomto regióne s dobrým nápadom a chuťou, tak sa to dá," skonštatoval.
Dobrý nápad s vhodne zvolenou obchodnou a marketingovou stratégiou priniesol úspech aj nedávno založenej svidníckej prevádzke vyrábajúcej jogurty. Rodinná firma zamestnáva síce len 8 ľudí, no svoje produkty umiestňuje okrem slovenského aj na český trh a čoskoro sa má pridať aj Maďarsko.
"Mesačne produkujeme okolo 100.000 jogurtov. Ide o výrobok, ktorý je na Slovensku v malom zastúpení. Predávame ho totiž v skle - biely a so siedmimi príchuťami, z čistého nefalšovaného kravského mlieka, preto je taký hustý," hovorí konateľ spoločnosti Malý gazda Jozef Ševc. Tento bývalý policajt založil rodinnú firmu spolu so svojou manželkou, ktorá študovala bankovníctvo. "Po prarodičoch nám ostala stodola, maštaľ, staršia technika, predali sme auto, kúpili si 50 oviec a začali sme dojiť. Som zo starej gazdovskej rodiny, ktorá má korene v poľskom Zakopanom," hovorí Ševc o svojich podnikateľských začiatkoch.
Chýr o poctivom jogurte zo Svidníka sa doniesol až do japonského Tokia. V súťaži Pentawards 2014 udelila odborná porota uvedenému mliečnemu výrobku zlatú medailu za najlepší dizajn v kategórii potravín.
"Dobrý nápad, dobrý marketing, vlastná výroba, to sú presne tie príbehy, ktoré potrebujeme na Slovensku vidieť. Práve v takomto regióne ukazujú cestu, ako sa to možno dá. Maličká firma, ale s potenciálom," komentoval prezident činnosť mliekarenskej firmy po tom, ako si pochutnal na jej jogurtoch.
Malý gazda plánuje v blízkom čase investovať do logistiky a nových technológií. Ako vraví samotný majiteľ, firma je ešte stále "vo výstavbe". "Myslím si, že pretečie ešte veľa mlieka, kým si povieme, že sme naozaj profitujúcou firmou, ktorá má pevné miesto na trhu," dodal Ševc.