Obyvatelia severovýchodného Slovenska sa tak ľahšie dostanú k rýchlikom, IC vlakom i vlakom spoločnosti Regiojet pri ceste na západ.
Autor TASR
Stropkov/Svidník 10. apríla (TASR) – Spoločnosť SAD Humenné od začiatku apríla posilnila autobusové spoje zo Svidníka i Stropkova do Kysaku a späť. Obyvatelia severovýchodného Slovenska sa tak ľahšie dostanú k rýchlikom, IC vlakom i vlakom spoločnosti Regiojet pri ceste na západ. Pribudli aj spoje umožňujúce dostať sa z Kysaku bez prestupov nazad do Svidníka či Stropkova.
Podľa členky predstavenstva a riaditeľky závodu SAD Humenné, a. s., OZ Vranov nad Topľou Anny Bačíkovej bola doposiaľ preprava z týchto miest do Kysaku v obmedzenom rozsahu z dôvodu nezáujmu, no po zavedení bezplatnej dopravy vo vlakoch spolu s Prešovským samosprávnym krajom (PSK) ako objednávateľom spojov zaviedli prípojné spoje. Spoločnosť podľa nej zvýšila výkon vo verejnom záujme mesačne o 3200 kilometrov. Vedúci dopravy SAD Humenné Radoslav Smetanka pre TASR uviedol, že do apríla 2015 premávali na linke Svidník - Stropkov - Kysak a späť tri páry spojov.
S myšlienkou rozšíriť ich prišli poslanci PSK Martin Jakubov a Ján Vook, ktorí iniciovali stretnutie SAD Humenné s predsedom PSK Petrom Chudíkom. Ten ešte vo februári povedal, že samosprávny kraj nemá problém posilniť autobusové linky tak, aby boli priamym spojom na niektoré rýchliky či iné vlaky, no musí prebehnúť prieskum, o ktoré vlaky by bol záujem. Uviedol to potom, čo PSK nechválil licenciu pre prepravcu Regiojet na prevádzku autobusov v kraji na linke Svidník – Prešov – Kysak a Bardejov – Prešov - Kysak.
Od 1. apríla teda spoločnosť SAD Humenné posunula odchod existujúceho spoja z Kysaku z pôvodného času 22.25 h na 22.40 h. Zaviedli tiež nový spoj zo Svidníka v piatok o 18.15 h cez Stropkov o 18.35 h do Kysaku a s odchodom z Kysaku cez Stropkov do Svidníka o 20.40 h. Treťou zmenou je, že pribudol nový spoj zo Svidníka s odchodom o 13.10 h cez Stropkov v pracovné dni a v nedeľu a s odchodom z Kysaku cez Stropkov do Svidníka o 15.45 h.
„Cestovné sa po zavedení týchto spojov nezmenilo, platia tarifné podmienky platné od januára 2011. Naďalej budeme sledovať frekvencie a požiadavky cestujúcich a po vyhodnotení pristúpime k ďalšej optimalizácií spojov,“ uviedla Bačíková.
Smetanka poznamenal, že v blízkej budúcnosti sa SAD Humenné bude zaoberať prepojením trasy Stropkov – Giraltovce k spoju, ktorý odchádza zo Svidníka o 03.45 h s príchodom do Kysaku o 05.20 h. Na tento spoj by chceli zaviesť prípoj zo Stropkova s prestupom v Giraltovciach.
Niektorí krajskí poslanci sa vo februári ozývali, že ľudia z okresov Stropkov a Svidník sa cítia diskriminovaní, pretože nemôžu využívať bezplatnú prepravu vlakmi, keďže sem vlaky nepremávajú a doprava do Kysaku z týchto oblastí nie je jednoduchá. Žiadali preto od predsedu PSK vysvetlenie, prečo neudelil licenciu súkromnému prepravcovi. Chudík vtedy uviedol, že kraj tak neurobil preto, lebo ide o konflikt s dotovanými spojmi, čiže s prepravou vo verejnom záujme.
Podľa členky predstavenstva a riaditeľky závodu SAD Humenné, a. s., OZ Vranov nad Topľou Anny Bačíkovej bola doposiaľ preprava z týchto miest do Kysaku v obmedzenom rozsahu z dôvodu nezáujmu, no po zavedení bezplatnej dopravy vo vlakoch spolu s Prešovským samosprávnym krajom (PSK) ako objednávateľom spojov zaviedli prípojné spoje. Spoločnosť podľa nej zvýšila výkon vo verejnom záujme mesačne o 3200 kilometrov. Vedúci dopravy SAD Humenné Radoslav Smetanka pre TASR uviedol, že do apríla 2015 premávali na linke Svidník - Stropkov - Kysak a späť tri páry spojov.
S myšlienkou rozšíriť ich prišli poslanci PSK Martin Jakubov a Ján Vook, ktorí iniciovali stretnutie SAD Humenné s predsedom PSK Petrom Chudíkom. Ten ešte vo februári povedal, že samosprávny kraj nemá problém posilniť autobusové linky tak, aby boli priamym spojom na niektoré rýchliky či iné vlaky, no musí prebehnúť prieskum, o ktoré vlaky by bol záujem. Uviedol to potom, čo PSK nechválil licenciu pre prepravcu Regiojet na prevádzku autobusov v kraji na linke Svidník – Prešov – Kysak a Bardejov – Prešov - Kysak.
Od 1. apríla teda spoločnosť SAD Humenné posunula odchod existujúceho spoja z Kysaku z pôvodného času 22.25 h na 22.40 h. Zaviedli tiež nový spoj zo Svidníka v piatok o 18.15 h cez Stropkov o 18.35 h do Kysaku a s odchodom z Kysaku cez Stropkov do Svidníka o 20.40 h. Treťou zmenou je, že pribudol nový spoj zo Svidníka s odchodom o 13.10 h cez Stropkov v pracovné dni a v nedeľu a s odchodom z Kysaku cez Stropkov do Svidníka o 15.45 h.
„Cestovné sa po zavedení týchto spojov nezmenilo, platia tarifné podmienky platné od januára 2011. Naďalej budeme sledovať frekvencie a požiadavky cestujúcich a po vyhodnotení pristúpime k ďalšej optimalizácií spojov,“ uviedla Bačíková.
Smetanka poznamenal, že v blízkej budúcnosti sa SAD Humenné bude zaoberať prepojením trasy Stropkov – Giraltovce k spoju, ktorý odchádza zo Svidníka o 03.45 h s príchodom do Kysaku o 05.20 h. Na tento spoj by chceli zaviesť prípoj zo Stropkova s prestupom v Giraltovciach.
Niektorí krajskí poslanci sa vo februári ozývali, že ľudia z okresov Stropkov a Svidník sa cítia diskriminovaní, pretože nemôžu využívať bezplatnú prepravu vlakmi, keďže sem vlaky nepremávajú a doprava do Kysaku z týchto oblastí nie je jednoduchá. Žiadali preto od predsedu PSK vysvetlenie, prečo neudelil licenciu súkromnému prepravcovi. Chudík vtedy uviedol, že kraj tak neurobil preto, lebo ide o konflikt s dotovanými spojmi, čiže s prepravou vo verejnom záujme.