Na dvore materskej školy vytvorili prostredie na vyučovanie, na oddych a tvorivé aktivity detí.
Autor TASR
Vranov nad Topľou 12. novembra (TASR) – Prírodná učebňa, hmatový chodník, prekážková dráha a oddychová zóna slúžia už niekoľko dní vranovským deťom z materskej školy na sídlisku Okulka. Primátor mesta Ján Ragan im v areáli škôlky pri príležitosti Dňa materských škôl slávnostne odovzdal do užívania prírodnú záhradu. Predškolské zariadenie na Okulke má svahovitý terén, ktorý nedáva deťom veľa možností na pohybové aktivity a cvičenie vonku. Zámerom mesta preto bola revitalizácia priestoru a jeho pretvorenie na zelenú učebňu v prírode, kde by sa vytvorilo miesto pre zážitok, poznávanie, učenie, experimentovanie a hry detí.
Ako informovala hovorkyňa vranovskej radnice Eva Fedorňáková, mesto preto vypracovalo projekt Ekoškôlka, ktorý riešil problematiku absencie priestoru na cvičenie a voľné hry detí v prírode. Na dvore materskej školy vytvorili prostredie na vyučovanie, na oddych a tvorivé aktivity detí. Vybudovali hmatový chodník, prírodný prekážkový chodník, popri ktorých vyrastajú ovocné kríky.
Súčasťou projektu je Ekoučebňa, ktorá poskytuje deťom miesto symbiózy s prírodou. Jej výnimočnosť je v tom, že deti budú môcť vnímať prírodu viacerými zmyslami, vidieť, dotknúť sa jej, ovoňať, počúvať a v prípade stimulácie chutí aj ochutnať to, čo si samy vypestujú. Fedorňáková konštatovala, že sa podarilo vytvoriť bylinné a zeleninové záhony. To všetko umožňuje zážitkové učenie. Výchovno-vzdelávací proces sa vo veľkej miere presunie z vnútorných priestorov školy do prírodnej záhrady.
Celé dielo sa podarilo zrealizovať za pomoci mesta Vranov nad Topľou a externých zdrojov. Pomáhali dobrovoľníci a rodičia. Prispeli finančne, materiálne, ale hlavne veľkým počtom odpracovaných brigádnických hodín počas deviatich sobôt.
Ako informovala hovorkyňa vranovskej radnice Eva Fedorňáková, mesto preto vypracovalo projekt Ekoškôlka, ktorý riešil problematiku absencie priestoru na cvičenie a voľné hry detí v prírode. Na dvore materskej školy vytvorili prostredie na vyučovanie, na oddych a tvorivé aktivity detí. Vybudovali hmatový chodník, prírodný prekážkový chodník, popri ktorých vyrastajú ovocné kríky.
Súčasťou projektu je Ekoučebňa, ktorá poskytuje deťom miesto symbiózy s prírodou. Jej výnimočnosť je v tom, že deti budú môcť vnímať prírodu viacerými zmyslami, vidieť, dotknúť sa jej, ovoňať, počúvať a v prípade stimulácie chutí aj ochutnať to, čo si samy vypestujú. Fedorňáková konštatovala, že sa podarilo vytvoriť bylinné a zeleninové záhony. To všetko umožňuje zážitkové učenie. Výchovno-vzdelávací proces sa vo veľkej miere presunie z vnútorných priestorov školy do prírodnej záhrady.
Celé dielo sa podarilo zrealizovať za pomoci mesta Vranov nad Topľou a externých zdrojov. Pomáhali dobrovoľníci a rodičia. Prispeli finančne, materiálne, ale hlavne veľkým počtom odpracovaných brigádnických hodín počas deviatich sobôt.