Zrekonštruované či dobudované komunikácie plánuje radnica odovzdať do užívania ešte túto jeseň.
Autor TASR
Svit 27. februára (TASR) – V podtatranskom meste Svit počas tohto roka začnú s opravou až tretiny ciest a chodníkov. "Na príprave projektu tohto rozsahu sme pracovali vyše jeden a pol roka," uviedol primátor Svitu Miroslav Škvarek s tým, že zámer už začiatkom februára schválili mestskí poslanci, nasledovať bude verejné obstarávanie (VO).
Zrekonštruované či dobudované komunikácie plánuje radnica odovzdať do užívania ešte túto jeseň. Potreba obnovy ciest, chodníkov a parkovísk podľa prednostu Mestského úradu Juraja Peťka vyplynula z realizovanej sociologickej štúdie medzi občanmi mesta v roku 2016. Za posledné tri roky investovala radnica do ciest, parkovísk a chodníkov priemerne 100.000 až 120.000 eur ročne. Nešlo však o komplexnú a modernú obnovu, ale len "o riešenie tých najpálčivejších problémov a havarijných stavov," konštatoval prednosta.
Realizátorom rozsiahlej rekonštrukcie bude víťazný uchádzač, ktorý vzíde z procesu VO. Následne po ukončení projektu bude mesto hradiť náklady v pravidelných mesačných intervaloch z bežných prostriedkov rozpočtu, a to počas nasledujúcich desiatich rokov. To znamená, že samospráva podľa primátora nezvýši svoju úverovú zaťaženosť a investičné prostriedky môže použiť na realizáciu iných stavebných diel. "Ďalšou výhodou je flexibilita financovania, čo znamená, že v prípade, ak mesto vytvorí finančné prebytky, môže ich použiť na mimoriadnu úhradu. Tým zníži výšku ostávajúcich platieb či doby trvania zmluvného vzťahu. Dobrou správou je aj to, že cena za rekonštrukciu je fixná," zdôraznil Škvarek.
Vzhľadom na to, že obnova sa má dotýkať viacerých častí mesta, samotný projekt bol rozdelený na viacero etáp. V prvej pôjde o budovanie miestnych komunikácií v predpokladanej hodnote do 1,5 milióna eur. Zahŕňa pritom rekonštrukciu časti vnútrobloku Štúrovej ulice, pozdĺž oplotenia Spojenej školy Mierová, vrátane výstavby nových parkovacích miest. Obnova sa bude týkať aj časti Ul. 9. mája vo vnútrobloku, vrátane výstavby nových parkovísk pred každým bytovým domom, tie pribudnú podľa prednostu aj na Kukučínovej a Jilemnického ulici oproti tzv. Čínskemu múru. "Rekonštrukcie sa dočká aj obslužná komunikácia a verejné osvetlenie popri Ihlatexe. V časti Pod Skalkou pribudne okolo materskej školy chodník a dôjde k jeho rozšíreniu v časti Školskej ulice. Pribudnú tam aj pozdĺžne parkovacie miesta. Projekt zahŕňa tiež komunikáciu od podjazdu ku kostolu v mestskej časti Pod Skalkou," doplnil Peťko.
V ďalších etapách, ktoré budú realizované neskôr, pôjde najmä o rekonštrukciu Ulice kpt. Nálepku od križovatky s Komenského ulicou na západ vrátane komplexnej výstavby parkovacích miest a chodníka, či rekonštrukciu časti Ulice I. Kraska. Táto časť bude nasledovať bezprostredne po ukončení rekonštrukcie materskej škôlky na Ulici kpt. Nálepku. Mesto plánuje aj obnovu Mierovej ulice s dôrazom na výstavbou pozdĺžnych parkovacích státí, ale aj Štefánikovej ulice, kde by malo dôjsť k zokruhovaniu so Štúrovou ulicou, či Jilemnického ulice v smere od plavárne. Parkoviská a kompletne všetky vnútroblokové chodníky prejdú obnovou aj na sídlisku A.
Zrekonštruované či dobudované komunikácie plánuje radnica odovzdať do užívania ešte túto jeseň. Potreba obnovy ciest, chodníkov a parkovísk podľa prednostu Mestského úradu Juraja Peťka vyplynula z realizovanej sociologickej štúdie medzi občanmi mesta v roku 2016. Za posledné tri roky investovala radnica do ciest, parkovísk a chodníkov priemerne 100.000 až 120.000 eur ročne. Nešlo však o komplexnú a modernú obnovu, ale len "o riešenie tých najpálčivejších problémov a havarijných stavov," konštatoval prednosta.
Realizátorom rozsiahlej rekonštrukcie bude víťazný uchádzač, ktorý vzíde z procesu VO. Následne po ukončení projektu bude mesto hradiť náklady v pravidelných mesačných intervaloch z bežných prostriedkov rozpočtu, a to počas nasledujúcich desiatich rokov. To znamená, že samospráva podľa primátora nezvýši svoju úverovú zaťaženosť a investičné prostriedky môže použiť na realizáciu iných stavebných diel. "Ďalšou výhodou je flexibilita financovania, čo znamená, že v prípade, ak mesto vytvorí finančné prebytky, môže ich použiť na mimoriadnu úhradu. Tým zníži výšku ostávajúcich platieb či doby trvania zmluvného vzťahu. Dobrou správou je aj to, že cena za rekonštrukciu je fixná," zdôraznil Škvarek.
Vzhľadom na to, že obnova sa má dotýkať viacerých častí mesta, samotný projekt bol rozdelený na viacero etáp. V prvej pôjde o budovanie miestnych komunikácií v predpokladanej hodnote do 1,5 milióna eur. Zahŕňa pritom rekonštrukciu časti vnútrobloku Štúrovej ulice, pozdĺž oplotenia Spojenej školy Mierová, vrátane výstavby nových parkovacích miest. Obnova sa bude týkať aj časti Ul. 9. mája vo vnútrobloku, vrátane výstavby nových parkovísk pred každým bytovým domom, tie pribudnú podľa prednostu aj na Kukučínovej a Jilemnického ulici oproti tzv. Čínskemu múru. "Rekonštrukcie sa dočká aj obslužná komunikácia a verejné osvetlenie popri Ihlatexe. V časti Pod Skalkou pribudne okolo materskej školy chodník a dôjde k jeho rozšíreniu v časti Školskej ulice. Pribudnú tam aj pozdĺžne parkovacie miesta. Projekt zahŕňa tiež komunikáciu od podjazdu ku kostolu v mestskej časti Pod Skalkou," doplnil Peťko.
V ďalších etapách, ktoré budú realizované neskôr, pôjde najmä o rekonštrukciu Ulice kpt. Nálepku od križovatky s Komenského ulicou na západ vrátane komplexnej výstavby parkovacích miest a chodníka, či rekonštrukciu časti Ulice I. Kraska. Táto časť bude nasledovať bezprostredne po ukončení rekonštrukcie materskej škôlky na Ulici kpt. Nálepku. Mesto plánuje aj obnovu Mierovej ulice s dôrazom na výstavbou pozdĺžnych parkovacích státí, ale aj Štefánikovej ulice, kde by malo dôjsť k zokruhovaniu so Štúrovou ulicou, či Jilemnického ulice v smere od plavárne. Parkoviská a kompletne všetky vnútroblokové chodníky prejdú obnovou aj na sídlisku A.