Podľa organizátorov počas celodenného podujatia sprístupnili aj elektrický úzkorozchodný vozeň, ktorého 17 kusov sa podarilo ČHŽ získať zo Švajčiarska v medzinárodnej súťaži.
Autor TASR
Hronec 6. augusta (TASR) – Horehronské cyklodreziny majú za sebou historicky prvé preteky, ktoré sa uskutočnili v piatok v Hronci. Zorganizovala ich Oblastná organizácia cestovného ruchu (OOCR) Región Horehronie a v symbolickom derby si zmerali sily súťažné tímy naprieč Hrončianskou dolinou.
Podľa Ľuboša Ďurinďáka, predsedu predstavenstva OOCR Región Horehronie, všetci zúčastnení neskrývali nadšenie, že "bicykle na koľajniciach" dostali od štátu zelenú.
"Projekt horehronských cyklodrezín nie je novým nápadom. V roku 2016 sa technický stav drevených podvalov v úseku Hronec-Šánske zhoršil natoľko, že pravidelná doprava vlakov bola pozastavená do času získania financií na generálnu obnovu. V zahraničí šliapacie dreziny už úspešne fungujú a sme radi, že myšlienku ich prevádzky sa podarilo presadiť aj na Slovensku," konštatoval Aleš Bílek, riaditeľ Čiernohronskej železnice (ČHŽ).
Cyklodreziny jazdia počas letnej sezóny v smere z Hronca na Šánske a naspäť s možnosťou prestupu na ČHŽ. Cesta trvá približne hodinu, čas na cestu späť je približne polovičný, pretože trať má mierny sklon. Aktivita bola realizovaná s finančnou podporou ministerstva dopravy. V tento deň zároveň otvorili aj Turisticko-informačné centrum vo vagóne pri depe cyklodrezín v Hronci.
Podľa organizátorov počas celodenného podujatia sprístupnili aj elektrický úzkorozchodný vozeň, ktorého 17 kusov sa podarilo ČHŽ získať zo Švajčiarska v medzinárodnej súťaži. Vozidlá sa majú stať súčasťou Integrovaného dopravného systému Banskobystrického samosprávneho kraja (BBSK).
Horehronské cyklodreziny jazdia po trati, ktorá nie je využívaná na klasickú železničnú dopravu. Celková hodnota ich nadobudnutia sa pohybuje v sume viac ako 21.000 eur. BBSK podporil projekt sumou 16.800 eur.
"Sú to dobré investované prostriedky do produktu, ktorý dopĺňa bohatú ponuku aktivít v Čiernom Balogu. Vďaka doplňujúcim službám sa z oblasti stáva plnohodnotná destinácia, v ktorej vzniká priestor na rozvoj podnikateľských aktivít a pracovné miesta,“ dodal Ondrej Lunter, podpredseda kraja.
Podľa Ľuboša Ďurinďáka, predsedu predstavenstva OOCR Región Horehronie, všetci zúčastnení neskrývali nadšenie, že "bicykle na koľajniciach" dostali od štátu zelenú.
"Projekt horehronských cyklodrezín nie je novým nápadom. V roku 2016 sa technický stav drevených podvalov v úseku Hronec-Šánske zhoršil natoľko, že pravidelná doprava vlakov bola pozastavená do času získania financií na generálnu obnovu. V zahraničí šliapacie dreziny už úspešne fungujú a sme radi, že myšlienku ich prevádzky sa podarilo presadiť aj na Slovensku," konštatoval Aleš Bílek, riaditeľ Čiernohronskej železnice (ČHŽ).
Cyklodreziny jazdia počas letnej sezóny v smere z Hronca na Šánske a naspäť s možnosťou prestupu na ČHŽ. Cesta trvá približne hodinu, čas na cestu späť je približne polovičný, pretože trať má mierny sklon. Aktivita bola realizovaná s finančnou podporou ministerstva dopravy. V tento deň zároveň otvorili aj Turisticko-informačné centrum vo vagóne pri depe cyklodrezín v Hronci.
Podľa organizátorov počas celodenného podujatia sprístupnili aj elektrický úzkorozchodný vozeň, ktorého 17 kusov sa podarilo ČHŽ získať zo Švajčiarska v medzinárodnej súťaži. Vozidlá sa majú stať súčasťou Integrovaného dopravného systému Banskobystrického samosprávneho kraja (BBSK).
Horehronské cyklodreziny jazdia po trati, ktorá nie je využívaná na klasickú železničnú dopravu. Celková hodnota ich nadobudnutia sa pohybuje v sume viac ako 21.000 eur. BBSK podporil projekt sumou 16.800 eur.
"Sú to dobré investované prostriedky do produktu, ktorý dopĺňa bohatú ponuku aktivít v Čiernom Balogu. Vďaka doplňujúcim službám sa z oblasti stáva plnohodnotná destinácia, v ktorej vzniká priestor na rozvoj podnikateľských aktivít a pracovné miesta,“ dodal Ondrej Lunter, podpredseda kraja.