Právne predpisy obsahujú zásady ochrany ľudí a majetku pred zvieratami a zachraňovanie životov bez diskriminácie.
Autor Tablet.TV
Berlín 17. septembra (Tablet.TV) - Napriek tomu, že o legislatíve pre autonómne vozidlá, čiže pre autá bez vodičov, v americkom senáte ešte stále len diskutujú, iné krajiny konajú rýchlejšie. Nemecko prichádza s jedinečným spôsobom prijímania právnych predpisov pre takéto autá, ktoré nazvali "etické" pravidlá jazdy autonómnych vozidiel.
Právne predpisy obsahujú zásady ochrany ľudí a majetku pred zvieratami a zachraňovanie životov bez diskriminácie. Takisto hovoria o tom, že softvér pre ovládanie samostatného riadenia by mal obsahovať záruky proti škodlivému hackingu.
Spolkový minister dopravy Alexander Dobrindt, ktorý zmienenú legislatívu predložil do vlády, ju odôvodnil slovami: "V dobe digitálnej revolúcie a systémov autovzdelávania vzájomné pôsobenie medzi človekom a strojom vyvoláva nové etické otázky. Autonómna jazda je najnovšou inováciou, v ktorej sa táto interakcia nachádza vo všetkých oblastiach ... Teraz budeme tieto usmernenia implementovať - a tak sa staneme svetovým lídrom v oblasti mobility 4.0 na celom svete.“
Pre automobilky je v novej legislatíve 20 ustanovení, ktorými sa majú riadiť pri výrobe takýchto áut.
Podľa správy nebude možné úplne predísť nehodám. Ako sa však softvér rozhodne, ktorý život je cennejší, ak bude potrebné sa rozhodnúť medzi chodcom, vodičom, alebo posádkou iného vozu. Legislatíva berie na vedomie, že niektoré otázky nebudú mať jednoznačné riešenie. Človek by však mal mať možnosť kedykoľvek prevziať riadenie vozidla. Zároveň nový zákon musí odpovedať aj na najdôležitejšiu otázku týkajúcu prípadu nehody, ktorá spôsobí stratu ľudského života. Kto bude vinníkom? Mala by to byť spoločnosť, ktorá navrhla auto alebo majiteľ vozidla?
Právne predpisy obsahujú zásady ochrany ľudí a majetku pred zvieratami a zachraňovanie životov bez diskriminácie. Takisto hovoria o tom, že softvér pre ovládanie samostatného riadenia by mal obsahovať záruky proti škodlivému hackingu.
Spolkový minister dopravy Alexander Dobrindt, ktorý zmienenú legislatívu predložil do vlády, ju odôvodnil slovami: "V dobe digitálnej revolúcie a systémov autovzdelávania vzájomné pôsobenie medzi človekom a strojom vyvoláva nové etické otázky. Autonómna jazda je najnovšou inováciou, v ktorej sa táto interakcia nachádza vo všetkých oblastiach ... Teraz budeme tieto usmernenia implementovať - a tak sa staneme svetovým lídrom v oblasti mobility 4.0 na celom svete.“
Pre automobilky je v novej legislatíve 20 ustanovení, ktorými sa majú riadiť pri výrobe takýchto áut.
Podľa správy nebude možné úplne predísť nehodám. Ako sa však softvér rozhodne, ktorý život je cennejší, ak bude potrebné sa rozhodnúť medzi chodcom, vodičom, alebo posádkou iného vozu. Legislatíva berie na vedomie, že niektoré otázky nebudú mať jednoznačné riešenie. Človek by však mal mať možnosť kedykoľvek prevziať riadenie vozidla. Zároveň nový zákon musí odpovedať aj na najdôležitejšiu otázku týkajúcu prípadu nehody, ktorá spôsobí stratu ľudského života. Kto bude vinníkom? Mala by to byť spoločnosť, ktorá navrhla auto alebo majiteľ vozidla?