Predmetom diskusie je výskum Analýza východísk a procesov integrácie a inklúzie v podmienkach slovenského školstva.
Autor TASR
Bratislava 8. júna (TASR) – Odborníci z oblasti školstva budú dnes diskutovať o výsledkoch výskumu s názvom „Analýza východísk a procesov integrácie a inklúzie v podmienkach slovenského školstva“. Podujatie organizuje Štátny pedagogický ústav (ŠPÚ).
Inklúzia v slovenskom vzdelávacom systéme podľa organizátorov nie je novým pojmom. „V súčasnosti je však veľmi diskutovaná. Pedagógovia, najmä manažment školy, učitelia, asistenti učiteľov, vychovávatelia, špeciálni pedagógovia, školskí psychológovia aj dnes čelia problematike aplikovania inkluzívnych prvkov do edukačného procesu,“ uvádzajú v pozvánke k podujatiu.
Závery z výskumu informujú o aktuálnom stave aplikovania prvkov inkluzívneho vzdelávania v podmienkach slovenských základných škôl. „Vzhľadom na skutočnosť, že aplikovanie inkluzívnej edukácie v pravom slova zmysle je v našich podmienkach iba v počiatkoch, tento výskum patrí k prvým týmto smerom koncipovaným vedecko-výskumným projektom, pilotným štúdiám,“ dodali organizátori.
Inklúzia v slovenskom vzdelávacom systéme podľa organizátorov nie je novým pojmom. „V súčasnosti je však veľmi diskutovaná. Pedagógovia, najmä manažment školy, učitelia, asistenti učiteľov, vychovávatelia, špeciálni pedagógovia, školskí psychológovia aj dnes čelia problematike aplikovania inkluzívnych prvkov do edukačného procesu,“ uvádzajú v pozvánke k podujatiu.
Závery z výskumu informujú o aktuálnom stave aplikovania prvkov inkluzívneho vzdelávania v podmienkach slovenských základných škôl. „Vzhľadom na skutočnosť, že aplikovanie inkluzívnej edukácie v pravom slova zmysle je v našich podmienkach iba v počiatkoch, tento výskum patrí k prvým týmto smerom koncipovaným vedecko-výskumným projektom, pilotným štúdiám,“ dodali organizátori.