Výcvik nových pilotov je však zdĺhavý proces a nestíha požiadavkám trhu.
Autor TASR
Washington 5. septembra (TASR) – Spojené štáty majú málo pilotov, zvažujú preto zľaviť z nárokov na začiatočníkov.
Letecké spoločnosti v USA majú čoraz viac pasažierov a neustále musia pridávať nové linky a nové lety. Podľa vládnych štatistík sa počet cestujúcich od roku 2009 nepretržite zvyšuje. Tento rok v porovnaní s rokom minulým vzrástol počet cestujúcich na vnútroštátnych leteckých linkách o 4,5 percenta. Aerolinky tak potrebujú viac pilotov. Výcvik nových pilotov je však zdĺhavý proces a nestíha požiadavkám trhu.
Federálna správa leteckej dopravy preto vytvorila pracovnú skupinu, ktorá má ponúknuť riešenia. Jedno z nich sa týka vojenských pilotov a správa ho v týchto dňoch zvažuje. Podľa návrhu má byť zredukovaný minimálny počet hodín, ktoré musia mať vojenskí piloti nalietané na komerčných lietadlách predtým, než sa stanú ich kopilotmi. V súčasnosti musia mať nalietaných 750 hodín; návrh hovorí o 500 hodinách. Nevojenský začínajúci pilot musí mať 1500 hodín.
Detaily návrhu ani ďalšie kroky zatiaľ Federálna správa leteckej dopravy nezverejnila. Návrh však už má svojich kritikov a spustil diskusiu o bezpečnosti leteckej prepravy.
Požiadavky na výcvik pilotov boli v USA naposledy sprísnené po leteckom nešťastí v roku 2009. Závery vyšetrovania vtedy hovorili o nesprávnej reakcii kapitána na varovné signály v kokpite.
Federálna správa leteckej dopravy po tejto nehode zvýšila minimálny počet nalietaných hodín z 250 na 750 pre vojenských a 1500 pre nevojenských pilotov. Odvtedy sa letecké spoločnosti sťažujú, že je to veľká prekážka pri hľadaní nových pilotov. Niektoré tiež tvrdia, že väčší počet hodín strávených v kokpite neznamená nutne kvalitnejšie vzdelávanie. Dodávajú, že dôležitejšie je odovzdávanie skúseností pilotov–veteránov pilotom začínajúcim.
Diskusia o novom návrhu sa rozprúdila v čase, keď Federálna správa leteckej dopravy prešetruje plnenie bezpečnostných pravidiel obľúbenou nízkonákladovou leteckou spoločnosťou Allegiant Air.
Letecké spoločnosti v USA majú čoraz viac pasažierov a neustále musia pridávať nové linky a nové lety. Podľa vládnych štatistík sa počet cestujúcich od roku 2009 nepretržite zvyšuje. Tento rok v porovnaní s rokom minulým vzrástol počet cestujúcich na vnútroštátnych leteckých linkách o 4,5 percenta. Aerolinky tak potrebujú viac pilotov. Výcvik nových pilotov je však zdĺhavý proces a nestíha požiadavkám trhu.
Federálna správa leteckej dopravy preto vytvorila pracovnú skupinu, ktorá má ponúknuť riešenia. Jedno z nich sa týka vojenských pilotov a správa ho v týchto dňoch zvažuje. Podľa návrhu má byť zredukovaný minimálny počet hodín, ktoré musia mať vojenskí piloti nalietané na komerčných lietadlách predtým, než sa stanú ich kopilotmi. V súčasnosti musia mať nalietaných 750 hodín; návrh hovorí o 500 hodinách. Nevojenský začínajúci pilot musí mať 1500 hodín.
Detaily návrhu ani ďalšie kroky zatiaľ Federálna správa leteckej dopravy nezverejnila. Návrh však už má svojich kritikov a spustil diskusiu o bezpečnosti leteckej prepravy.
Požiadavky na výcvik pilotov boli v USA naposledy sprísnené po leteckom nešťastí v roku 2009. Závery vyšetrovania vtedy hovorili o nesprávnej reakcii kapitána na varovné signály v kokpite.
Federálna správa leteckej dopravy po tejto nehode zvýšila minimálny počet nalietaných hodín z 250 na 750 pre vojenských a 1500 pre nevojenských pilotov. Odvtedy sa letecké spoločnosti sťažujú, že je to veľká prekážka pri hľadaní nových pilotov. Niektoré tiež tvrdia, že väčší počet hodín strávených v kokpite neznamená nutne kvalitnejšie vzdelávanie. Dodávajú, že dôležitejšie je odovzdávanie skúseností pilotov–veteránov pilotom začínajúcim.
Diskusia o novom návrhu sa rozprúdila v čase, keď Federálna správa leteckej dopravy prešetruje plnenie bezpečnostných pravidiel obľúbenou nízkonákladovou leteckou spoločnosťou Allegiant Air.