Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 23. november 2024Meniny má Klement
< sekcia Regionálne a komunálne voľby 2022

D. Velič: BSK by mal vedieť manažovať a obstarávať aj vlakovú dopravu

Na predsedu Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) bude v tohtoročných jesenných voľbách do vyšších územných celkov kandidovať aj prvý štátny tajomník Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie (MIRRI) SR Dušan Velič (na snímke). Je kandidátom strany Za ľudí a hnutí KHD a Sme rodina. Foto: TASR - Pavel Neubauer

Riešiť by sa mala napríklad téma stanice Filiálka, do budúcna by sa malo diskutovať aj o Hlavnej stanici.

Bratislava 20. októbra (TASR) – Kandidát na predsedu Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) v jesenných voľbách Dušan Velič si myslí, že kraj by mal vedieť manažovať a obstarávať aj vlakovú dopravu, teda tak, ako je to aj v prípade regionálnej autobusovej dopravy. Navrhuje tiež vytvoriť dispečing, ktorý by prepojil autobusy, vlaky a eventuálne aj MHD v Bratislave. Uviedol to vo štvrtok na tlačovej konferencii.

"Ambíciu je dostať vlakovú dopravu na úroveň, ako sú regionálne autobusy, v tom, že ich vieme manažovať. Je to diskusia s ministerstvom dopravy, aby kraj vedel obstarávať aj vlaky a koordinovať ich," skonštatoval Velič.

Vníma, že koľajová doprava je hlavnou nosnou líniou regionálnej dopravy v Bratislavskom kraji. Je však potrebné vytvoriť adekvátne podmienky. Potrebné je podľa neho napríklad aj zvýšiť hustotu vlakových zastávok v Bratislave, s čím je spojené aj budovane výhybní na zvýšenie priechodnosti. Riešiť by sa mala tiež mala napríklad téma stanice Filiálka, do budúcna by sa malo diskutovať aj o Hlavnej stanici.

V rámci integrovanej dopravy sa treba venovať aj autobusovej doprave, popri tom treba počítať aj s cyklodopravou, avšak nie nutne len v rámci cykloturizmu. Poukazuje na to, že mnohí obyvatelia satelitných obcí v okolí Bratislavy vnímajú ekologický rozmer tejto dopravy. Kraj by mal preto cyklotrasy budovať v koordinácii so samosprávami, nielen sám.

Zabúdať podľa neho netreba ani na parkovanie a budovanie záchytných parkovísk a motivovanie ľudí vystúpiť z áut a prejsť na verejnú dopravu. Kraj by mal byť zároveň súčinný aj pri bratislavskej MHD, hoci je v doméne hlavného mesta. Pre lepšie fungovanie integrovanej dopravy navrhuje napríklad spojený dispečing. "Máme ambíciu spojiť dispečing, ktorý teraz funguje len na autobusy, aby sa prepojil aj s vlakmi a eventuálne aj s MHD," poznamenal Velič.

Kritizuje tiež tempo opráv ciest v správe kraja, ktoré považuje za katastrofálne.

Velič je jedným z ôsmich kandidátov, ktorí sa chcú v jesenných voľbách do orgánov vyšších územných celkov uchádzať o priazeň voličov. Záujem o kreslo šéfa BSK má aj Ivan Bošnák, Juraj Droba, Milan Lopašovský, Ján Mažgút, Magdaléna Sulanová, Andrej Trnovec a Štefan Zima.

Spojené samosprávne voľby do orgánov miest a obcí a orgánov samosprávnych krajov sa uskutočnia v sobotu 29. októbra.