Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. november 2024
< sekcia Regióny

Do aktivačných prác sa zapojí v meste Veľký Meder viac ako 200 ľudí

Primátor Alexander Néveri Foto: TASR

V súčasnosti mesto zamestnáva 35 ľudí, ktorí vykonávajú pomocné práce.

Veľký Meder 19. júna (TASR) - Aktivačné práce sa budú týkať vo Veľkom Mederi vyše 200 nezamestnaných. Mestský úrad aktívne spolupracuje s Úradom práce, sociálnych vecí a rodiny (ÚPSVR) v Dunajskej Strede v rôznych programoch na podporu zamestnanosti. Nie to ináč ani v prípade aktivačných prác. Povedal pre TASR primátor mesta Alexander Néveri.

Ako uviedol, v súčasnosti mesto zamestnáva 35 ľudí, ktorí vykonávajú pomocné práce. "Podarilo sa nám pomôcť nezamestnaným pri vytváraní dobrých pracovných návykov," zdôraznil primátor s tým, že v týchto dňoch sa pripravuje dohoda s ÚPSVR o ďalšej spolupráci podľa nového systému, ktorý začne platiť od 1. júla. Dodal, že od tohto termínu budú fungovať aktivačné centrá úradu práce. V rámci tejto činnosti každý poberateľ sociálnej dávky bude musieť odpracovať určitý počet, maximálne 20 hodín v týždni.

Podľa ďalších slov Néveriho v prípade mesta Veľký Meder to znamená, že viac ako 200 uchádzačov o prácu bude mať možnosť vykonávať pracovnú činnosť. "Do aktivačných prác plánujeme zapojiť rôzne civilné organizácie, v novom školskom roku aj vzdelávacie inštitúcie. Prácu nezamestnaných môžeme využiť v sociálnej činnosti," konštatoval. Pripomenul, že ak uchádzači o prácu odmietnu zapojiť sa do aktivačných prác, môžu stratiť nárok na sociálne dávky. V rámci technických služieb mestského podniku zber triedeného odpadu sa bude realizovať taktiež v spolupráci s aktivačným centrom. Aktivačné práce sa využijú aj v prípade kosenia, odvozu lístia, zavlažovania a celkového udržiavania poriadku a čistoty v meste.

"Mestský úrad vo Veľkom Mederi podporuje činnosť ÚPSVR. Na realizáciu aktivačného centra sme ponúkli naše priestory, čím sa môže zlepšiť aj komunikácia medzi mestským úradom a úradom práce," uzavrel primátor.