Rašiho vyzvali aktivisti, aby odstúpil z funkcie primátora.
Autor TASR
Košice 13. júla (TASR) – Aktivisti z iniciatívy Nezaplatím EEI ani cent - občianska neposlušnosť nesúhlasia s dnešným vyhlásením primátora Košíc Richarda Rašiho, že vytvorenie desiatich nových rezidentských zón prináša prvé pozitívne výsledky a rezidenti dokážu zaparkovať na miestach, kde to doteraz nebolo možné. Primátora opätovne vyzvali k tomu, aby zo svojej funkcie odstúpil.
Občianski aktivisti označili primátorovo tvrdenie o zlepšení podmienok parkovania v meste za zavádzajúce. "Parkovacie podmienky sa zlepšili len v úzkej časti exponovaných miest a navyše absolútne to nezohľadňuje realitu, pretože autá sa len tak nevyparili. Presunuli sa na okraj platených zón, ktoré od 1. 7. 2016 prevádzkuje firma EEI. A presne na okraj týchto platených zón sa presunul aj obrovský problém s parkovaním, čo my, aktivisti, tvrdíme už od samého začiatku," uviedol občiansky aktivista Henrich Burdiga.
Koncepcia parkovania s firmou EEI priniesla podľa jeho slov ďalší problém. "Rezidenti, ktorí si museli zakúpiť drahú rezidentskú kartu za 35 eur a viac, ktorá im zaparkovanie pred vlastným bytom nijako negarantuje, získali i ďalšiu finančnú záťaž v podobe parkovacích poplatkov podľa stanovených hodinových sadzieb na parkoviskách vo všetkých ostatných zónach mimo svojho trvalého pobytu," vysvetlil Burdiga a poukázal na nedostatky v oblasti pozemného značenia a dopravného značenia s tým, že občania žiadali primátora o zjednanie nápravy a navrhli niekoľko možných východísk, ktoré by mesto nijako finančne nepoškodili.
"Harmonogram riešenia statického parkovania nebol k 1. 7. 2016 dodržaný, čím si firma EEI nesplnila zmluvné záväzky voči mestu," dodal Burdiga.
Aktivisti Rašiho opätovne vyzvali, aby odstúpil z funkcie primátora. Vo štvrtok (14.7.) o 18.00 h mu plánujú doručiť občiansku výzvu do miesta jeho trvalého bydliska a následne ju podľa Burdigu doručia aj do podateľne magistrátu.
Košickí mestskí poslanci schválili v polovici júna bratislavskej spoločnosti EEI prenájom viacerých úsekov miestnych komunikácií na dočasné parkovanie motorových vozidiel. Tento krok sa stretol s vlnou nevôle a aktivisti zvolali viacero protestov a zbierajú podpisy pod petíciu, ktorou chcú dosiahnuť zmenu koncepcie parkovania v meste.
Občianski aktivisti označili primátorovo tvrdenie o zlepšení podmienok parkovania v meste za zavádzajúce. "Parkovacie podmienky sa zlepšili len v úzkej časti exponovaných miest a navyše absolútne to nezohľadňuje realitu, pretože autá sa len tak nevyparili. Presunuli sa na okraj platených zón, ktoré od 1. 7. 2016 prevádzkuje firma EEI. A presne na okraj týchto platených zón sa presunul aj obrovský problém s parkovaním, čo my, aktivisti, tvrdíme už od samého začiatku," uviedol občiansky aktivista Henrich Burdiga.
Koncepcia parkovania s firmou EEI priniesla podľa jeho slov ďalší problém. "Rezidenti, ktorí si museli zakúpiť drahú rezidentskú kartu za 35 eur a viac, ktorá im zaparkovanie pred vlastným bytom nijako negarantuje, získali i ďalšiu finančnú záťaž v podobe parkovacích poplatkov podľa stanovených hodinových sadzieb na parkoviskách vo všetkých ostatných zónach mimo svojho trvalého pobytu," vysvetlil Burdiga a poukázal na nedostatky v oblasti pozemného značenia a dopravného značenia s tým, že občania žiadali primátora o zjednanie nápravy a navrhli niekoľko možných východísk, ktoré by mesto nijako finančne nepoškodili.
"Harmonogram riešenia statického parkovania nebol k 1. 7. 2016 dodržaný, čím si firma EEI nesplnila zmluvné záväzky voči mestu," dodal Burdiga.
Aktivisti Rašiho opätovne vyzvali, aby odstúpil z funkcie primátora. Vo štvrtok (14.7.) o 18.00 h mu plánujú doručiť občiansku výzvu do miesta jeho trvalého bydliska a následne ju podľa Burdigu doručia aj do podateľne magistrátu.
Košickí mestskí poslanci schválili v polovici júna bratislavskej spoločnosti EEI prenájom viacerých úsekov miestnych komunikácií na dočasné parkovanie motorových vozidiel. Tento krok sa stretol s vlnou nevôle a aktivisti zvolali viacero protestov a zbierajú podpisy pod petíciu, ktorou chcú dosiahnuť zmenu koncepcie parkovania v meste.