Projekt v hodnote viac ako 10 miliónov eur prinesie modernizáciu priestorov autobusovej a železničnej stanice, zlepší kvalitu cestovania a umožní cestujúcim prestup medzi jednotlivými druhmi dopravy.
Autor TASR
Trebišov 19. apríla (TASR) - Autobusová doprava v Trebišove od stredy premáva cez novovybudovanú autobusovú stanicu, ktorá je súčasťou projektu Terminálu integrovanej osobnej prepravy (TIOP). Projekt v hodnote viac ako desať miliónov eur prinesie modernizáciu priestorov autobusovej a železničnej stanice, zlepší kvalitu cestovania a umožní cestujúcim prestup medzi jednotlivými druhmi dopravy. Informovali o tom Železnice Slovenskej republiky (ŽSR).
Realizácia projektu, ktorý je financovaný z eurofondov, sa začala v septembri 2022. Podľa štátneho tajomníka ministerstva dopravy Jaroslava Kmeťa TIOP zjednoduší a zlepší verejnú dopravu pre všetkých. "Obyvatelia regiónu sa môžu tešiť na pohodlný prestup medzi individuálnou a hromadnou dopravou, úložiská pre bicykle a parkovisko pre osobné autá. Celú stavbu odovzdáme do užívania do konca leta tohto roka," uviedol.
Výstavba terminálu ráta s osvetleným parkoviskom pre osobné automobily aj zastrešenými úložiskami pre bicykle v dosahu kamerového systému. "TIOP Trebišov po dokončení bude slúžiť ako prestupné miesto medzi rôznymi druhmi dopravy. Kapacita terminálu počíta s kapacitou odbavenia 400 až 1000 cestujúcich za hodinu vlakom, pri diaľkovej, prímestskej a mestskej autobusovej doprave takmer 1500 cestujúcich. Dúfam, že tak významne pomôžeme v meste Trebišov s presunom ľudí z áut na železnicu," povedal generálny riaditeľ ŽSR Miloslav Havrila.
Presmerovanie autobusovej stanice umožní pokračovanie prác na ďalších objektoch v rámci projektu TIOP Trebišov. Momentálne na stavbe došlo podľa železníc k montáži koľajových polí, rekonštrukcii ostrovného nástupišťa, v podchode vybudovali odvodňovače a izoláciu či zastrešenie výstupov. Pri budovaní parkovacích plôch pre osobné automobily išlo o podklad zo štrkodrviny, osadenie cestného obrubníka, kladenie zámkovej dlažby a vybúranie kanalizačného rámu.
Rozhodujúcimi stavebnými objektmi terminálu sú novobudovaný podchod pre cestujúcich a chodcov, ktorý spája severozápadnú časť s centrálnou časťou mesta s vyústením na železničné nástupište, ďalej prevádzkovo-technologická budova terminálu, zastrešené nástupiská a výstupiská autobusovej stanice, odstavno-parkovacie plochy autobusov, parkovacie pozície pre osobné automobily a terminálové komunikácie. Technologickú časť stavby dopĺňajú informačné, kamerové, prenosové, oznamovacie a rozhlasové systémy tak v železničnej, ako aj autobusovej časti terminálu.
Realizácia projektu, ktorý je financovaný z eurofondov, sa začala v septembri 2022. Podľa štátneho tajomníka ministerstva dopravy Jaroslava Kmeťa TIOP zjednoduší a zlepší verejnú dopravu pre všetkých. "Obyvatelia regiónu sa môžu tešiť na pohodlný prestup medzi individuálnou a hromadnou dopravou, úložiská pre bicykle a parkovisko pre osobné autá. Celú stavbu odovzdáme do užívania do konca leta tohto roka," uviedol.
Výstavba terminálu ráta s osvetleným parkoviskom pre osobné automobily aj zastrešenými úložiskami pre bicykle v dosahu kamerového systému. "TIOP Trebišov po dokončení bude slúžiť ako prestupné miesto medzi rôznymi druhmi dopravy. Kapacita terminálu počíta s kapacitou odbavenia 400 až 1000 cestujúcich za hodinu vlakom, pri diaľkovej, prímestskej a mestskej autobusovej doprave takmer 1500 cestujúcich. Dúfam, že tak významne pomôžeme v meste Trebišov s presunom ľudí z áut na železnicu," povedal generálny riaditeľ ŽSR Miloslav Havrila.
Presmerovanie autobusovej stanice umožní pokračovanie prác na ďalších objektoch v rámci projektu TIOP Trebišov. Momentálne na stavbe došlo podľa železníc k montáži koľajových polí, rekonštrukcii ostrovného nástupišťa, v podchode vybudovali odvodňovače a izoláciu či zastrešenie výstupov. Pri budovaní parkovacích plôch pre osobné automobily išlo o podklad zo štrkodrviny, osadenie cestného obrubníka, kladenie zámkovej dlažby a vybúranie kanalizačného rámu.
Rozhodujúcimi stavebnými objektmi terminálu sú novobudovaný podchod pre cestujúcich a chodcov, ktorý spája severozápadnú časť s centrálnou časťou mesta s vyústením na železničné nástupište, ďalej prevádzkovo-technologická budova terminálu, zastrešené nástupiská a výstupiská autobusovej stanice, odstavno-parkovacie plochy autobusov, parkovacie pozície pre osobné automobily a terminálové komunikácie. Technologickú časť stavby dopĺňajú informačné, kamerové, prenosové, oznamovacie a rozhlasové systémy tak v železničnej, ako aj autobusovej časti terminálu.