V prípade dostatočného záujmu o túto linku by sa mohlo prejsť na režim polhodinového taktu, čo by však pri vysokej obsadenosti linky nemalo mať takmer žiadny dosah na výšku príspevku mesta.
Autor TASR
Bratislava 29. marca (TASR) - Zrušenú autobusovú linku medzi Bratislavou a rakúskym prihraničným mestom Hainburg an der Donau plánujú obnoviť. Na jej spolufinancovaní sa má podieľať hlavné mesto, Bratislavský samosprávny kraj (BSK) i spolková krajina Dolné Rakúsko. Objednanie linky zabezpečí BSK. Vyplýva to z materiálov predložených na štvrtkové (31. 3.) rokovanie bratislavského mestského zastupiteľstva, ktoré rozhodne, či bude bratislavská samospráva na prevádzku linky finančne prispievať.
Spolková krajina Dolné Rakúsko plánuje svoje spolufinancovanie na úrovni 33,33 percenta na celkových nákladoch (po odpočítaní príjmov). BSK a hlavné mesto sa dohodli na prerozdelení zvyšnej časti potrebnej na financovanie linky, a to v pomere 64 k 36 percentám.
"Náklady na prevádzku cezhraničnej linky a konkrétny finančný vklad mesta Bratislava na spolufinancovanie sa pohybuje podľa vybraného variantu (polhodinový/hodinový takt) a odhadovaného počtu cestujúcich (pesimistický/optimistický variant) medzi zhruba 34.000 až 85.000 eur," píše sa v dokumentoch.
Ak autobusové spojenie medzi Bratislavou a Hainburgom začne opäť premávať, očakáva sa prevádzka v režime takzvaného hodinového taktu a zároveň sa počíta s tým, že sa postupne obnoví počet cestujúcich na úroveň z roku 2019. Vklad mesta sa v tomto prípade predpokladá na úrovni asi 60.000 eur.
V prípade dostatočného záujmu o túto linku by sa mohlo prejsť na režim polhodinového taktu, čo by však pri vysokej obsadenosti linky nemalo mať takmer žiadny dosah na výšku príspevku mesta.
Od 15. novembra 2021 nie je v prevádzke žiadna autobusová linka spájajúca Bratislavu s jej rakúskym okolím. Pritom v rakúskej prihraničnej oblasti žije početná slovenská komunita dochádzajúca do hlavného mesta SR.
Naposledy linku do polovice novembra minulého roka prevádzkoval dopravca Slovak Lines. Jej zrušenie zdôvodnil dlhodobou vysokou stratovosťou a takisto chýbajúcou podporou zo strany slovenskej či rakúskej samosprávy. Komerčná linka dopravcu začala premávať na prelome rokov 2019/2020 po ukončení pôvodnej linky 901 prevádzkovanej Dopravným podnikom Bratislava a dotovanej mestom Bratislava.
Spolková krajina Dolné Rakúsko plánuje svoje spolufinancovanie na úrovni 33,33 percenta na celkových nákladoch (po odpočítaní príjmov). BSK a hlavné mesto sa dohodli na prerozdelení zvyšnej časti potrebnej na financovanie linky, a to v pomere 64 k 36 percentám.
"Náklady na prevádzku cezhraničnej linky a konkrétny finančný vklad mesta Bratislava na spolufinancovanie sa pohybuje podľa vybraného variantu (polhodinový/hodinový takt) a odhadovaného počtu cestujúcich (pesimistický/optimistický variant) medzi zhruba 34.000 až 85.000 eur," píše sa v dokumentoch.
Ak autobusové spojenie medzi Bratislavou a Hainburgom začne opäť premávať, očakáva sa prevádzka v režime takzvaného hodinového taktu a zároveň sa počíta s tým, že sa postupne obnoví počet cestujúcich na úroveň z roku 2019. Vklad mesta sa v tomto prípade predpokladá na úrovni asi 60.000 eur.
V prípade dostatočného záujmu o túto linku by sa mohlo prejsť na režim polhodinového taktu, čo by však pri vysokej obsadenosti linky nemalo mať takmer žiadny dosah na výšku príspevku mesta.
Od 15. novembra 2021 nie je v prevádzke žiadna autobusová linka spájajúca Bratislavu s jej rakúskym okolím. Pritom v rakúskej prihraničnej oblasti žije početná slovenská komunita dochádzajúca do hlavného mesta SR.
Naposledy linku do polovice novembra minulého roka prevádzkoval dopravca Slovak Lines. Jej zrušenie zdôvodnil dlhodobou vysokou stratovosťou a takisto chýbajúcou podporou zo strany slovenskej či rakúskej samosprávy. Komerčná linka dopravcu začala premávať na prelome rokov 2019/2020 po ukončení pôvodnej linky 901 prevádzkovanej Dopravným podnikom Bratislava a dotovanej mestom Bratislava.