Pri príležitosti 10. výročia existencie závodu bolo pripravených 10 etáp, počas ktorých si mohli záujemcovia pozrieť rôzne kúty závodu.
Autor TASR
Trnava 22. septembra (TASR) – Stovky áut včera (21. septembra) lemovali prístupové komunikácie do trnavského závodu PSA Peugeot Citroën Slovakia. Automobilka včera otvorila svoje brány pri príležitosti už štvrtého Dňa otvorených dverí (DOD). Príležitosť pozrieť si pracoviská, kde vznikajú nové automobily, si nenechali ujsť desaťtisíce návštevníkov.
"Do distribúcie sa dostalo asi 25.000 vstupeniek, každý pracovník si mohol pozvať rodinných príslušníkov, priateľov, známych. Je to zatiaľ rekord, bol o ne mimoriadny záujem. Celý areál závodu bol znovu po troch rokoch otvorený pre verejnosť, v jednotlivých výrobných halách si mohli návštevníci pozrieť, čo všetko je potrebné, aby sa mohol vyrobiť automobil," povedal pre TASR hovorca trnavskej automobilky Peter Švec.
Pri príležitosti 10. výročia existencie závodu bolo pripravených 10 etáp, počas ktorých si mohli záujemcovia pozrieť rôzne kúty závodu. Prvou a hlavnou bola výrobná štafeta, vedúca z lisovne do zvarovne, lakovne, montáže a ku kontrolórom a logistom.
"Najnavštevovanejšia bola montáž, tam sa dá vidieť vozidlo už vo finálnej fáze," povedal Švec. Oproti poslednému DOD pribudla možnosť navštíviť lakovňu, ale keďže je to veľmi "citlivá" prevádzka, mohli vojsť iba rodiny tam pracujúcich zamestnancov.
Areálom sa chodilo po jednotlivých stanovištiach pešo, ale bolo možné voziť sa aj na malom vláčiku alebo na bicykloch, ktoré sú v automobilke k dispozícii pre zamestnancov pri viacerých stojanoch. Pre deti vymysleli organizátori veľké množstvo akcií, súťaže, hry, maľovanie na tvár. Ukážky činnosti mali pripravené hasiči, záchranári, prvýkrát sa súťažne varil guľáš, dali sa vyskúšať šoférske zručnosti, vystavovali sa historické bicykle, motocykle i autá, mažoretky učili malé záujemkyne, študenti technickej univerzity predstavovali nimi konštruované autá formule. V sprievodnom kultúrnom programe dostali podľa Šveca priestor ľudia z PSA, pozvaných umelcov bolo menej ako v roku 2010 pri treťom DOD.
"Malo to veľmi dobrú odozvu medzi zamestnancami, od rána patrilo hlavné pódium rôznym hudobným formáciám od fujaristu až po rockovú skupinu, ale aj u obecenstva, ktoré si vystúpenia pozrelo v hojnom počte," dodal Švec. "DOD považujeme za veľmi dobrý spôsob budovania vzťahu s pracovníkmi a tiež s ich rodinami. Trnavčanom zase takto chceme ukázať, čo je automobilka, čo tu máme," povedal hovorca. Nasledujúci DOD by sa mal podľa jeho slov konať znova o dva alebo tri roky.
Automobilka v Trnave je technologicky jedna z najnovších v skupine PSA Peugeot Citroën a zároveň najekologickejšia na Slovensku i v rámci skupiny. V júni 2006 rozbehli v Trnave výrobu modelu Peugeot 207, v roku 2009 Citroën C3 Picasso, ktorý sa vyrába výhradne na Slovensku. Od roku 2012 vyrába Peugeot 208.
"Do distribúcie sa dostalo asi 25.000 vstupeniek, každý pracovník si mohol pozvať rodinných príslušníkov, priateľov, známych. Je to zatiaľ rekord, bol o ne mimoriadny záujem. Celý areál závodu bol znovu po troch rokoch otvorený pre verejnosť, v jednotlivých výrobných halách si mohli návštevníci pozrieť, čo všetko je potrebné, aby sa mohol vyrobiť automobil," povedal pre TASR hovorca trnavskej automobilky Peter Švec.
Pri príležitosti 10. výročia existencie závodu bolo pripravených 10 etáp, počas ktorých si mohli záujemcovia pozrieť rôzne kúty závodu. Prvou a hlavnou bola výrobná štafeta, vedúca z lisovne do zvarovne, lakovne, montáže a ku kontrolórom a logistom.
"Najnavštevovanejšia bola montáž, tam sa dá vidieť vozidlo už vo finálnej fáze," povedal Švec. Oproti poslednému DOD pribudla možnosť navštíviť lakovňu, ale keďže je to veľmi "citlivá" prevádzka, mohli vojsť iba rodiny tam pracujúcich zamestnancov.
Areálom sa chodilo po jednotlivých stanovištiach pešo, ale bolo možné voziť sa aj na malom vláčiku alebo na bicykloch, ktoré sú v automobilke k dispozícii pre zamestnancov pri viacerých stojanoch. Pre deti vymysleli organizátori veľké množstvo akcií, súťaže, hry, maľovanie na tvár. Ukážky činnosti mali pripravené hasiči, záchranári, prvýkrát sa súťažne varil guľáš, dali sa vyskúšať šoférske zručnosti, vystavovali sa historické bicykle, motocykle i autá, mažoretky učili malé záujemkyne, študenti technickej univerzity predstavovali nimi konštruované autá formule. V sprievodnom kultúrnom programe dostali podľa Šveca priestor ľudia z PSA, pozvaných umelcov bolo menej ako v roku 2010 pri treťom DOD.
"Malo to veľmi dobrú odozvu medzi zamestnancami, od rána patrilo hlavné pódium rôznym hudobným formáciám od fujaristu až po rockovú skupinu, ale aj u obecenstva, ktoré si vystúpenia pozrelo v hojnom počte," dodal Švec. "DOD považujeme za veľmi dobrý spôsob budovania vzťahu s pracovníkmi a tiež s ich rodinami. Trnavčanom zase takto chceme ukázať, čo je automobilka, čo tu máme," povedal hovorca. Nasledujúci DOD by sa mal podľa jeho slov konať znova o dva alebo tri roky.
Automobilka v Trnave je technologicky jedna z najnovších v skupine PSA Peugeot Citroën a zároveň najekologickejšia na Slovensku i v rámci skupiny. V júni 2006 rozbehli v Trnave výrobu modelu Peugeot 207, v roku 2009 Citroën C3 Picasso, ktorý sa vyrába výhradne na Slovensku. Od roku 2012 vyrába Peugeot 208.