Centrum slúžilo na zber podnetov, ktoré prichádzali od Banskobystričanov na pomoc starším a imobilným ľuďom.
Autor TASR
Banská Bystrica 25. mája (TASR) – Krízové banskobystrické call centrum Osamelý senior končí po viac ako dvoch mesiacoch svoju činnosť k 31. máju. Vzniklo v priestoroch klientskeho centra magistrátu ešte 15. marca ako pomoc pre osamelých a ľudí, ktorí sú odkázaní na pomoc druhých počas šíriacej sa nákazy nového koronavírusu. TASR o tom v pondelok informovala hovorkyňa banskobystrického primátora Zdenka Marhefková.
"Centrum slúžilo na zber podnetov, ktoré prichádzali od Banskobystričanov na pomoc starším a imobilným ľuďom. Zamestnanci odboru sociálnych vecí vybavili k dnešnému dňu 1792 telefonátov, 347 emailov, 492 hlasových správ a 123 požiadaviek vyriešili osobne. Vďaka zamestnancom mestského úradu, dobrovoľníkom Slovenského Červeného kríža, mestskej polícii, saleziánom či skautom rozdali 10.290 ochranných rúšok. Obyvateľom doručili 170 nákupov potravín a zabezpečili 54 donášok liekov. Najviac požiadaviek prišlo zo sídliska Fončorda (999), z centra mesta (605), zo sídliska Rudlová-Sásová (505) a z časti Uhlisko (148)," zhrnula Marhefková.
"Krízové call centrum splnilo svoj účel. Keďže sme za posledné obdobie zaznamenali minimum požiadaviek, k 31. máju ukončí svoju činnosť. Ďakujem všetkým, ktorí sa podieľali na jeho vzniku, a najmä v začiatkoch mimoriadneho koronavírusového obdobia v maximálnej možnej miere nastavovali procesy tak, aby všetko fungovalo bez chyby," dodal primátor Ján Nosko.
"Centrum slúžilo na zber podnetov, ktoré prichádzali od Banskobystričanov na pomoc starším a imobilným ľuďom. Zamestnanci odboru sociálnych vecí vybavili k dnešnému dňu 1792 telefonátov, 347 emailov, 492 hlasových správ a 123 požiadaviek vyriešili osobne. Vďaka zamestnancom mestského úradu, dobrovoľníkom Slovenského Červeného kríža, mestskej polícii, saleziánom či skautom rozdali 10.290 ochranných rúšok. Obyvateľom doručili 170 nákupov potravín a zabezpečili 54 donášok liekov. Najviac požiadaviek prišlo zo sídliska Fončorda (999), z centra mesta (605), zo sídliska Rudlová-Sásová (505) a z časti Uhlisko (148)," zhrnula Marhefková.
"Krízové call centrum splnilo svoj účel. Keďže sme za posledné obdobie zaznamenali minimum požiadaviek, k 31. máju ukončí svoju činnosť. Ďakujem všetkým, ktorí sa podieľali na jeho vzniku, a najmä v začiatkoch mimoriadneho koronavírusového obdobia v maximálnej možnej miere nastavovali procesy tak, aby všetko fungovalo bez chyby," dodal primátor Ján Nosko.